Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- اجرای گام دوم طرح جهش تولید در دیمزارها، راهکاری جهت افزایش تولید محصولات و توسعه بخش کشاورزی استان محسوب می‌شود. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ایلام؛ طی هفته‌های اخیر وزارت جهاد کشاورزی از اجرایی شدن گام دوم طرح جهش تولید در دیم‌زارهای 15 استان کشور خبر داد و گفت: در سال آینده با نگاه جامع‌تر و با انگیزه بالاتر کار توسعه کشت در دیم‌زارها را پیش می‌بریم تا در خودکفایی کشور مؤثر باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 براساس گفته مسئولان مربوط طرح جهش تولید در اراضی دیمی که تاکنون در چند استان کشور اجرا شده‌است در استان ایلام نیز اجرایی می‌شود.

اجرای طرح توسط ستاد اجرایی فرمان امام (ره)

 به گفته کارشناسان  این طرح به مدت پنج سال برای افزایش محصولات کشاورزی که وابسته به نزولات آسمانی هستند و در مراتع و مزارع دیمی کاشت می‌شوند اجرا می‌شود و بخشی از هزینه‌های کشاورزی به روش دیم توسط دولت پرداخت می‌شود و با استفاده از روش‌های نوین کشاورزی علاوه بر افزایش  استفاده  از آب باران از فرسایش خاک نیز جلوگیری می‌شود؛ همچنین در اجرای این طرح استفاده از ادوات و روش‌های نوین کشاورزی همچون استفاده از کودهای بذرمال و رعایت تناوب زراعی و... که افزایش تولید در بخش کشاورزی را به‌دنبال دارد مورد توجه قرار می گیرد.

بر اساس تفاهم نامه بین وزارت جهادکشاورزی و ستاد اجرایی فرمان امام(ره) اقداماتی از قبیل  بیمه کشاورزی برای ترغیب و ایجاد انگیزه کشاورزان، تامین اداوات و ماشین آلات کشاورزی برای کشاورزان، ترویج و آموزش کشاورزی و حمل و نقل و ... انجام می شود که بی شک انجام این اقدامات افزایش رغبت کشاورزان و در نتیجه افزایش سطوح زیرکشت و جهش تولید محصولات کشاورزی را به دنبال دارد.

طرح جهش تولید در دیمزار‌‌های استان زنجان اجرا می‌شودطرح جهش تولید دیمزارها در 6 استان کشور اجرا می‌شوداجرای گام دوم« طرح جهش تولید در دیم زارها» در15 استان

افزایش تولید در بخش کشاورزی

علیرضا طولابی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم گفت: طرح جهش تولید در اراضی دیمی برای محصولات گندم ،جو ،دانه‌های روغنی و... انجام می‌شود.

مدیر زراعت جهاد کشاورزی استان ایلام اظهار داشت: در اجرای این طرح هزینه‌های بیمه، ماشین‌آلات، کود و بذر مورد حمایت ستاد اجرایی فرمان حضرت امام‌خمینی (ره) قرار می‌گیرد.

وی با بیان اینکه 40 هزار هکتار از اراضی دیم استان تحت پوشش اجرای این طرح قرار خواهد می گیرد خاطرنشان کرد: در این طرح تلاش می‌شود با به‌کارگیری اصول علمی و تامین بذر در اراضی استان ایلام، شاهد جهش تولید در بخش کشاورزی باشیم.

این مسئول در پایان با اشاره به اینکه در صورت اجرای این طرح میزان 25 درصد عملکرد مزارع دیم با به کارگیری اصول صحیح افزایش خواهد یافت اظهار داشت: توسعه بخش کشاورزی می‌تواند به توسعه و پیشرفت استان منجر شود از این رو پیگیری‌های اجرای این طرح  به صورت ویژه مورد توجه مسئولان قرار دارد.

انتهای پیام/180/ ت

منبع: تسنیم

کلیدواژه: طرح جهش تولید در دیم اجرای این طرح بخش کشاورزی استان ایلام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۵۳۶۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آزادسازی سه هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان تبریز

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ مرکز آذربایجان شرقی ابراهیم فرقانی اظهار کرد: با دستور دادستانی شهرستان تبریز در اجرای احکام موضوع تبصره ۲ ماده ۱۰ در اراضی کشاورزی سردرود و آرپادره‌سی شهرستان تبریز ۳۳ مورد تغییر کاربری اراضی تخریب، قلع وقمع و زمینها به وضع سابق برگشت.

وی با بیان اینکه به منظور حمایت از بخش کشاورزی و تولیدات داخلی، از ساخت و ساز‌های غیرمجاز در شهرستان تبریز جلوگیری می‌شود تاکید کرد: اراضی کشاورزی به عنوان ثروت و امانت جامعه برای نسل‌های آتی است و کسانی که از این ثروت و هدیه الهی استفاده می‌کنند، همواره موظف‌ هستند از آن به طور صحیح بهره‌برداری و در حفظ و حراست از آن تلاش کنند.

فرقانی با اشاره به این که تجاوز به اراضی ملی و کشاورزی تجاوز به حقوق همه مردم به ویژه نسل آینده این کشور است خاطرنشان کرد: هرگونه تصرف و ساخت و ساز‌های غیرمجاز در زمین‌های کشاورزی موجب اخلال در خودکفایی کشور در بخش کشاورزی و رواج بیکاری در جامعه خواهد شد.

وی با بیان اینکه اراضی کشاورزی بستر تولید غذای شهروندان است ادامه داد: برای حفظ اراضی کشاورزی و تامین امنیت غذایی مردم این روند در طول سال با جدیت ادامه دارد و گامی برای حفظ قدرت تولید و نیز مبارزه با سودجویان و زمین خواران است.

فرقانی اضافه کرد: صدور مجوز یا پروانه ساخت وساز در اراضی کشاورزی و نیز واگذاری خدمات زیربنایی توسط دیگر نهاد‌ها بدون استعلام و دریافت مجوز از جهادکشاورزی ممنوع است و افراد و دستگاه‌های متخلف طبق قانون به محاکم قضائی معرفی خواهند شد.

مدیر جهادکشاورزی شهرستان تبریز گفت: گشتهای مدیریت جهادکشاورزی شهرستان تبریز با بررسی مستمر و حضور فعال در عرصه‌های کشاورزی و نیز گزارش‌های دریافتی از سامانه ۱۳۱، مزارع و باغ‌ها را رصد می‌کنند و با هرگونه اقدام غیرمجاز برابر قانون برخورد خواهند کرد.

 

دیگر خبرها

  • آزادسازی سه هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان تبریز
  • اجرای هفت پروژه باغات مدرن در آذربایجان شرقی
  • پیش‌بینی تولید پنج میلیون و ۲۸۰ هزار تن محصولات کشاورزی در استان
  • ۶۰ هزار هکتار شالیزار مازندران تجهیز و نوسازی شد
  • ۲ شهرک مولد کشاورزی در بوشهر ساخته می‌شود
  • تولید ۵ میلیون و ۲۸۰ هزار تن محصولات کشاورزی در آذربایجان شرقی
  • توسعه ۳۰۰ هزار هکتار اراضی؛ افزایش سه میلیون تنی محصولات کشاورزی
  • راهکار‌ افزایش تولید سه میلیون تن محصولات کشاورزی بررسی شد
  • ۲۲ هزار هکتار از اراضی شهرستان بروجرد زیر کشت می‌رود
  • یکپارچه‌سازی اراضی کشاورزی؛ گل یا پوچ