Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر دفاع روسیه با اشاره به تقویت زیرساختارهای نظامی ناتو و آمریکا در نزدیک‌ترین فاصله از مرزهای روسیه و بلاروس در اروپا، از تصویب دکترین نظامی جدید دو کشور متحد به منظور پاسخگویی به تهدیدات جدید غربی‌ها خبر داد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از خبرگزاری «تاس»، "سرگئی شایگو" وزیر دفاع فدراسیون روسیه اعلام کرد که پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) زیرساختارهای نظامی خود در نزدیک‌ترین فاصله از مرزهای "دولت متحد" روسیه و بلاروس را تقویت کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شایگو روز چهارشنبه در نشست مشترک مقامات وزارت دفاع روسیه و  بلاروس گفت: «حضور نظامی ناتو در نزدیکی مرزهای ما افزایش یافته، زیرساختارهای نظامی در حال مدرنیزه سازی است، ذخایر مهمات و تجهیزات نظامی بیشتری در آنها استقرار می‌یابد و اقدامات لازم برای انتقال سریع نیروهای نظامی انجام شده است.»  

وی تأکید کرد که دیدار رو در رو با همتایان بلاروسی، به‌رغم افزایش اپیدمی کرونا، اهمیت زیادی داشت تا وضعیت سیاسی و نظامی کنونی مورد بررسی و تبادل نظر قرار بگیرد. وزیر دفاع روسیه افزود: «در حال حاضر واحدهای زرهی نیروهای زمینی آمریکایی و 4 گروه تاکتیکی از گردان‌های نیروهای چندملیتی در خاک لهستان مستقر هستند. علاوه بر این، ستاد مشترکی برای نیروهای متحد رومانی، لهستان و لیتوانی در حال شکل گیری است. ظرفین زیرساختارهای نظامی در بنادر و فرودگاه‌های نظامی نیز در حال افزایش است.»

سرگئی شایگو همچنین یادآور شد که نظامیان آمریکایی کار فعالی را در خصوص مدرنیزه سازی تسلیحات هسته‌ای تاکتیکی و پایگاه‌های نگهداری آنها در کشورهای اروپایی آغاز کرده‌اند. به گفته وی، نگرانی خاصی نیز در رابطه با به کار گرفتن خلبانانی از کشورهای غیرهسته‌ای عضو ناتو در مانورها و تمرینات نظامی با سلاح‌های هسته‌ای وجود دارد که گویای نقض آشکار پیمان عدم گسترش می‌باشد.

وزیر دفاع روسیه در این نشست اعلام کرد که افزایش تهدیدات بالقوه نظامی از سوی کشورهای غربی روسیه و بلاروس را مجبور به اتخاذ تدابیری برای پاسخگویی به این خطرات نموده که یکی از این تدابیر، تدوین دکترین نظامی جدید برای دولت متحد روسیه-بلاروس است. به گفته وی، این دکترین نظامی خواستار هماهنگی کامل اقدامات دو کشور به منظور افزایش آمادگی رزمی نیروهای مسلح برای پاسخگویی به هر نوع تهدید نظامی و اعمال فشارهای سیاسی و اقتصادی از سوی کشورهای غربی شده است.

شایگو یادآور شد که سطح خوب همکاری‌ها بین وزارت دفاع روسیه و بلاروس این امکان را فراهم کرده تا به موقع به وظایف محوله در عرصه امنیتی و واکنش نشان دادن به اتفاقات رخ داده و تغییرات جهانی عمل شود.

این مقام نظامی بلندپایه همچنین گفت که برنامه همکاری‌های نظامی روسیه و بلاروس برای سال آینده (سال 2022) به تصویب رسیده که شامل 139 رویداد مشترک در جهت گیری‌های مختلف فعالیت‌های وزارت دفاع دو کشور خواهد بود.

رزمایش "غرب-2021" توانایی رزمی بالای نظامیان روسیه و بلاروس را نشان دادبازدید پوتین از مرحله اصلی رزمایش مشترک روسیه-بلاروساستقرار جنگنده‌های سوخو-30 روسیه در خاک بلاروس

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: بلاروس اخبار روسیه بلاروس اخبار روسیه روسیه و بلاروس دفاع روسیه وزیر دفاع

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۵۳۷۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمله هوایی و موشکی روسیه به مقر فرماندهی ارتش اوکراین

 

بین الملل تابناک: هفتصد و هشتاد و سومین روز از حمله روسیه به اوکراین با دستور ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور این کشور می‌گذرد؛ تهاجمی که رویداد‌های بسیاری به دنبال داشته و منجر به تحریم گسترده روسیه از سوی بلوک غرب شده است و دورنمای مشخصی برای پایان آن نیز وجود ندارد.

 

حمله هوایی و موشکی روسیه به مقر فرماندهی ارتش اوکراین

وزارت دفاع روسیه امروز چهارشنبه اعلام کرد ارتش این کشور به مقر فرماندهی نیروهای اوکراینی در بخش جنوبی جبهه حمله کرده است.

 گزارش‌های اولیه حاکی از سه انفجار در مرکز اودسا است.

طبق گزارش راشا تودی، وزارت دفاع روسیه در بیانیه‌ای اعلام کرد که تاسیسات نظامی، نیروها و تجهیزات اوکراینی مورد اصابت حملات هوایی، موشکی و توپخانه‌ای قرار گرفته‌اند.

خبرگزاری نووستی پیش از این به نقل از نیروهای محلی گزارش داد که ارتش روسیه یک مقر اوکراینی را در مرکز شهر بندری اودسا هدف قرار داده است.

براساس آنچه تاکنون گزارش شده، سه انفجار در منطقه رخ داده که یکی از آنها در نزدیکی مقر فرماندهی اوکراین با قدرت بیشتری بوده است.

«اولگ کیپر» رئیس اداره منطقه‌ای اودسا ضمن تایید این گزارش، گفت که در این حمله از موشک بالستیک استفاده شده و دست‌کم سه نفر کشته‌ شده‌اند.

روسیه بارها تاکید کرده است که طی عملیات نظامی خود فقط مراکز نظامی اوکراینی را هدف قرار می‌دهد و هیچ اقدامی علیه زیرساخت‌های غیرنظامی انجام نمی‌دهد.

خبرگزاری نووستی هم‌چنین گزارش داد که روسیه یک منطقه استقرار نیروهای اوکراینی در حومه «خارکیف» شهری در مرز روسیه را بمباران کرد و علاوه بر این از حمله دیگری به انبار تجهیزات نظامی در منطقه «نیکولایف جنوبی» خبر داد که به انهدام این انبار منجر شده است.

موج تازه عملیات نظامی روسیه در اوکراین، پس از آن آغاز شد که «سرگئی شویگو» وزیر دفاع روسیه اخیرا متعهد شد که عملیات‌های این کشور را به مراکز لجستیکی و انبارهای اوکراین که با تجهیزات نظامی غربی پُر شده، تشدید کند.

او پیشتر درباره کمک جدید آمریکا به اوکراین به ارزش بیش از ۶۰ میلیارد دلار که به‌تازگی پس از موافقت مجالس نمایندگان آمریکا تصویب شد، گفت: «این اقدام برای جلوگیری از فروپاشی نیروهای اوکراینی در نظر گرفته شده است، اما این پول تاثیر چشمگیری در میدان نبرد نخواهد گذاشت زیرا بیشتر این بودجه به تولید نظامی آمریکا سرازیر خواهد شد.»

 

 

 

دیگر خبرها

  • نگرانی ناتو از فعالیت های روسیه علیه کشورهای عضو
  • حمله هوایی و موشکی روسیه به مقر فرماندهی ارتش اوکراین/حمله پهپادی اوکراین به مناطق مختلف روسیه/اوکراین ۳۰۰ هزار پهپاد می‌خرد
  • حمله هوایی و موشکی روسیه به مقر فرماندهی ارتش اوکراین
  • تسلیحات لهستان ۱۵ اردیبهشت در نزدیکی مرز روسیه مستقر می‌شود
  • عملیات ارتش روسیه در مقر فرماندهی نیروهای اوکراینی
  • دستور وزیر دفاع روسیه به ارتش برای اختصاص تسلیحات بیشتر در جنگ اوکراین
  • ترامپ اعضای ناتو را تهدید کرد/ پول نمی‌دهیم
  • نگرانی پنتاگون از «تقویت» روابط روسیه و کره‌شمالی
  • ارتش اوکراین با کمبود شدید نیروی نظامی روبروست
  • نشست وزرای دفاع ناتو برای ادامه حمایت از اوکراین برگزار می‌شود