Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-27@11:34:44 GMT

تحول در سیاست‌گذاری تامین اجتماعی دنبال می‌شود

تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۴۵۳۸۴۲

تحول در سیاست‌گذاری تامین اجتماعی دنبال می‌شود

به گزارش ایرنا، میرهاشم موسوی روز پنجشنبه در دیدار با نمایندگان تشکل‌ های کارگری، کارفرمایی و بازنشستگان کردستان اظهار داشت: بخاطر برخی کارکردهای اشتباه گذشته در سازمان تامین اجتماعی، زمان پرداخت حقوق‌های تعهدی ماهانه چالش داریم که البته راه حل دارد و باید فضای تامین اجتماعی با ساز و کارهای فنی خودش به روی مردم باز شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی هدف نظام تامین اجتماعی را تحقق عدالت اعلام کرد و افزود: اشکالات در صندوق تامین اجتماعی بسیار زیاد است، لذا اگر به این مسئله به صورت کلان نگاه کنیم، بدون اینکه دست به دست هم بدهیم و همراه با شرکای اجتماعی این صندوق جمع بندی درستی ازچالش های موجود در صندوق و اقدام مناسبی نداشته باشیم، اتفاق خاصی نخواهد افتاد.

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی با بیان اینکه صندوق مشکلاتی دارد و شرایط مثبت نیست، ادامه داد: راهی جز این نداریم که صندوق را طی دو سه سال به نقطه سر به سر برسانیم و درآمدها با مصارف یکی شود و این مهم قابل تحقق است.

موسوی با تاکید بر اینکه اگر فرصتی در صندوق تامین اجتماعی است، باید به نحو احسن از آن استفاده شود، اضافه کرد: زمینه هایی وجود دارد که می توانیم برای مردم فراهم کنیم تا به عنوان بیمه شدگان وارد صندوق شوند و ما را در رفع چالش موجود یاری دهند.

وی به بخش سرمایه گذاری اشاره و با بیان اینکه شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی(شستا) بهتر از این می تواند مدیریت شود، اظهار داشت: در بهره وری، سرمایه گذاری و طرح های صندوق اگر متمرکز شویم قطعا به شکل جهشی در امور موفق خواهیم شد.

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی یادآور شد: صندوق این سازمان ضعیف نیست و داریم برنامه ها را تنظیم می‌کنیم تا ساز و کار تعادل را در صندوق به وجود آوریم.

موسوی کردستان را دارای ظرفیت های زیاد دانست و ادامه داد: با استفاده از ظرفیت های بومی و درونی و تولید و کار، به عنوان سرمایه ملی، باید کارها را در تامین اجتماعی پیش برد و در کنترل تورم نیز نقش بازی کرد.

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی با اشاره به اینکه از ظرفیت های موجود کارگری خوب استفدده نشده است، افزود: راهبرد ما در شرایط سخت کنونی، بادی ازدرون خود تامین اجتماعی پاسخ چالش های موجود را بدهیم.

در این جلسه تعدادی از نمایندگان تشکلات کارگری و کارفرمایی کردستان، به ارائه مشکلات خود پرداختند و خواستار حمایت دولت از تشکل‌ها و رفع نگرانی‌های کارگران شدند.

برچسب‌ها سازمان تامین اجتماعی کردستان سنندج میرهاشم موسوی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سازمان تامین اجتماعی کردستان سنندج سازمان تامین اجتماعی کردستان سنندج میرهاشم موسوی سازمان تامین اجتماعی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۵۳۸۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سازمان تامین اجتماعی به حداقل تعهدات درمانی خود در خصوص بیمه شدگان در شوش و کرخه عمل کند

بیمارستان نظام مافی شوش بعنوان تنها بیمارستان موجود در شوش و کرخه با وجود مشکلات ساختاری و کمبود پزشک و کادر درمان با حداکثر توان و بصورت شبانه روزی در حال ارائه خدمات درمانی به مردم این ۲ شهرستان و بیماران تروما (تصادفی) به جهت قرار گرفتن در مسیر جاده ترانزیتی است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین: در حالی که در بیمارستان های شهرستان های همجوار شوش یکی از دلایل اصلی نارضایتی مردم و مراجعان از برخورد نامناسب و نحوه رسیدگی پرسنل و کادر درمان است اما در بیمارستان نظام مافی ریشه مشکل و منشا نارضایتی ها متفاوت است.

بر اساس پیگیری های صورت گرفته، از ساعات ابتدایی تا پایانی شب ها، تعطیلی مراکز درمانی تامین اجتماعی، مطب ها و درمانگاه های خصوصی در سطح شهر های شوش و کرخه موجب افرایش شدید مراجعان و ازدحام در اورژانس بیمارستان نظام مافی شوش و کُند شدن روند ارائه خدمات شده و عمده گلایه شهروندان از شلوغی بخش اورژانس این بیمارستان در این ساعات است.

در شهرستان شوش به لحاظ وجود چندین شرکت بزرگ صنعتی از دهه های گدشته دارای جمعیت بالای بیمه شدگان تحت پوشش سازمان تامین اجتماعی است و انتظار بود این سازمان مانند نقاط دیگر دارای یک بیمارستان در شوش و کرخه با توجه به وجود آمار بسیار بالای بیمه شدگان در این شهرستان باشد.

بر پایه این گزارش، ضروری است که در شرایط فعلی سازمان تامین اجتماعی با افزایش ساعات کاری یا شبانه روزی نمودن درمانگاه های شوش و هفت تپه به حداقل تعهدات درمانی خود در خصوص بیمه شدگان در شهرستان های شوش و کرخه عمل کند.

افزایش ساعات کاری درمانگاه های تامین اجتماعی ضمن اینکه باعث کاهش آمار ورودی مراجعان غیر اورژانسی به بیمارستان شوش و افزایش کمیت و کیفیت ارائه خدمات به بیماران اورژانسی شده از سوی دیگر موجب جلوگیری از تردد غیر ضروری شهروندان و طی نمودن مسیر جاده ترانزیتی تا بیمارستان نظام مافی می شود.

ورود جدی فرمانداران شوش و کرخه بعنوان رئیس شورای سلامت و تامین این شهرستان ها جهت افرایش ساعات کاری درمانگاه ها بعنوان‌ یک خواسته حداقلی از سازمان تامین اجتماعی مورد انتطار است.

قطعا با استفاده حداکثری از امکانات درمانگاه های تامین اجتماعی و نیز همراهی مراکز خصوصی در شوش و کرخه در کوتاه مدت باعث کاهش چشمگیر آمار مراجعان غیر اورژانسی به بیمارستان نظام مافی شوش و افزایش رضایت مندی مردم در ارائه خدمات خواهد بود.46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1900017

دیگر خبرها

  • لزوم جبران تأخیر ایجاد شده در اجرای سیاست‌های تامین اجتماعی
  • مجلس به دنبال اجرای سند تحول رییس جمهور در حوزه ارز است
  • جزئیات افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی / همسان‌سازی یا افزایش حقوق کدامیک مهم‌ترند؟
  • افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی در ۱۴۰۳ کی اعمال می‌شود؟
  • سازمان تامین اجتماعی به حداقل تعهدات درمانی خود در خصوص بیمه شدگان در شوش و کرخه عمل کند
  • جزئیات صورتجلسه کمیسیون اصل ۹۰ درباره سامانه اعتبارسنجی/ سازمان تامین اجتماعی، ثبت احوال و فراجا ترک فعل کردند؟
  • حمایت شرکت‌های دانش‌بنیان از بخش کشاورزی زمینه تحول و جهش تولید را فراهم می‌کند
  • سیاست‌های صنعتی باید تعیین تکلیف شود/ سهم اندک تولید از اعتبارات بانکی
  • پرداخت ۲۲۰۰ میلیارد تومان از مطالبات مراکز دانشگاهی طرف قرارداد تامین‌اجتماعی
  • احداث درمانگاه تامین اجتماعی بردسکن در ردیف پروژه‌های کدد دار کشور قرار گرفت