Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، آیت الله «مصطفی علما»  روز پنجشنبه در نشست با ائمه جمعه استان که به مناسبت هفته وحدت و با محور نقش علما و تقویت امت اسلامی، در محل حسینیه امام خمینی (ه) برگزار شد،بر ضرورت بصیرت افزایی حول محور دین و پیامبر(ص) تأکید کرد و افزود: قدرت نفوذ و گسترش اسلام شمشیر نیست بلکه اخلاق نیکو و حسنه پیامبر مکرم اسلام (ص) است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امام جمعه کرمانشاه در ادامه گفت: این پرسش همواره مطرح بوده که پیامبر (ص) با شمشیر برنده شد یا با اخلاق؟ باید دانست که این خُلق عظیم پیامبر(ص) است که اسلام را قدرتمند می کند.

آیت الله علما با اشاره به تأثیر شگرف اخلاق پیامبر(ص) در جهانی شدن دین مبین اسلام اظهار داشت: همگان اذعان دارند که موفقیت اسلام و جهانی شدن این آیین بزرگ الهی مرهون اخلاق نیکو و خلق عظیم پیامبر اسلام (ص) است و حدود ۱۴۰۰ سال است روز به روز این سبک و سیاق محفوظ مانده لذا باید این سبک و سیاق را حفظ کنیم.

امام جمعه کرمانشاه ضمن توجه به نقش وحدت و اهمیت آن در سخنان رهبران انقلاب اسلامی خاطرنشان ساخت: سخنان امامین انقلاب اسلامی از متن دین و قرآن به دست آمده لذا بیشترین تأکید را امام راحل و مقام معظم رهبری (مدظله العالی) پیرامون وحدت ارایه فرموده اند، بنابراین همه ما باید از منادیان این موضوع بسیار مهم باشیم.

نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه بیان داشت: وحدت همواره هست زیرا این مهم در متن اسلام موجود است و قرآن ملاک را تقوا و تقوا شرط رسیدن به بصیرت، فهم و درک می باشد.

آیت الله علما افزود: وقتی که تقوا باشد، وحدت، بصیرت و فهم هم هست و انسان الهی و ربانی می شود.

به گفته او باید معیار همه ما شیعه و سنی، رسول خدا (ص) باشد، مهم شخص رسول مکرم اسلام(ص) و عمل اوست و این که ما چقدر پیرو راستین پیامبر اسلام(ص) هستیم.

هفته وحدت فاصله میان ۱۲ ربیع‌الاول سالگرد میلاد پیامبر اسلام (ص) بنابر روایات اهل سنت، تا ۱۷ ربیع‌الاول تاریخ ولادت حضرت محمد (ص) بنابر روایات شیعه است. هفته وحدت در سال ۱۳۶۰ توسط امام خمینی (ره) به این نام شناخته شد.

استان کرمانشاه دارای ۲ میلیون نفر جمعیت است که بیش از ۲۳ درصد آنها را برادران و خواهران اهل تسنن تشکیل می دهند.

برچسب‌ها امام جمعه کرمانشاه شیعه مصطفی علماء ولادت حضرت محمد هفته وحدت اهل تسنن کرمانشاه

منبع: ایرنا

کلیدواژه: امام جمعه کرمانشاه شیعه مصطفی علماء امام جمعه کرمانشاه شیعه مصطفی علماء ولادت حضرت محمد هفته وحدت اهل تسنن کرمانشاه هفته وحدت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۵۴۱۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امام جمعه نجف اشرف: اوضاع جهان به نفع اسلام پیش می رود

حجت الاسلام و المسلمین سید صدر الدین قبانچی امام جمعه نجف اشرف در خطبه های نماز جمعه که در حسینیه اعظم نجف اشرف ایراد شد، گفت: کمپینی در بغداد و استان های عراق برای مبارزه با فساد اخلاقی و مواد مخدر راه اندازی شد و تعداد زیادی دستگیر شدند.

وی افزود: علاوه بر طرح آبادانی، باید با فساد اخلاقی مبارزه شود و این موضوعی است که به دلیل پیگیری این موضوع از سوی دولت و استانداری شهر نجف اشرف، جای تشکر دارد.

امام جمعه نجف اشرف اشاره کرد: پروژه‌هایی که در نجف اشرف در حال انجام است، پروژه‌هایی هستند که در خور قدردانی هستند، زیرا کار در سه مرحله برای آبادانی خیابان‌های شهر نجف‌ اشرف و همچنین کمپین کاشت یک میلیون درخت در نجف‌ اشرف به منظور سر سبز کردن شهر در حال انجام است.

وی در همین راستا گفت: عراق شاهد ثبات امنیتی، سیاسی و اقتصادی است که آن را به ستاره درخشان در منطقه تبدیل می کند.

حجت الاسلام و المسلمین قبانچی در خصوص اوضاع جهانی بیان داشت: بیش از ۲۰۰ روز از جنگ غزه می گذرد و غزه همچنان در حال مقاومت است و این ماجرا از غزه به سطح جهان گسترش یافته، به گونه ای که آمریکا شاهد تظاهرات در دانشگاه های خود در حمایت از توقف جنگ غزه است؛ زیرا اوضاع جهان به نفع و سمت اسلام و تشیع پیش می رود.

خطیب جمعه نجف اشرف در خطبه دینی ضمن گرامیداشت روز جهانی کارگر، در خصوص کار و کارگر در اسلام گفت: اسلام بر کار تأکید کرده است و حدیث شریف می‌فرماید، کسی که برای افراد تحت تکفل خود زحمت می‌کشد مانند مجاهد فی سبیل الله است.

وی افزود: پیامبرانی هستند که کارگر بودند تا به مردم ثابت کنند که کار امری محبوب نزد خداوند متعال است، به شرطی که کار با اخلاص و به صورت درست و کامل انجام شود.

دیگر خبرها

  • امام جمعه نجف اشرف: اوضاع جهان به نفع اسلام پیش می رود
  • قارچ خور در دنیای واقعی! (فیلم)
  • کارگران اساس و بنای رونق تولید و پیشرفت جامعه هستند
  • وحدت رویه ملی و جهانی علیه رژیم منحوس صهیونیستی
  • مهمترین پیشران تولید، مشارکت واقعی مردم است
  • تعیین‌کننده بودن رسانه در دنیای امروز انکارناپذیر است
  • آمریکا به معنای واقعی شیطان بزرگ است
  • علما ومعلمان حافظان دین و ناجیان جامعه
  • انتقاد دبیر کل حزب مجمع ایثارگران از حذف اندیشه و تصاویر امام
  • داوطلبان هلال احمر ایثارگران واقعی هستند