Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-03@13:38:50 GMT

قدرت نفوذ جهانی اسلام از خُلق عظیم پیامبر(ص) است

تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۴۵۴۵۰۷

قدرت نفوذ جهانی اسلام از خُلق عظیم پیامبر(ص) است

به گزارش خبرنگار مهر، ظهر امروز آیت الله مصطفی علما در نشست ائمه جمعه استان کرمانشاه که به مناسبت هفته وحدت و با محور نقش علما و تقویت امت اسلامی، در محل حسینیه امام خمینی (ه) برگزار شد، بر ضرورت بصیرت افزایی حول محور دین و پیامبر (ص) تأکید کرد.

امام جمعه کرمانشاه گفت: این پرسش همواره مطرح بوده که پیامبر (ص) با شمشیر برنده شد یا با اخلاق؟ باید دانست که این خُلق عظیم پیامبر (ص) است که اسلام را قدرتمند می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

علما با اشاره به تأثیر شگرف اخلاق پیامبر (ص) در جهانی شدن دین مبین اسلام، اظهار کرد: همگان اذعان دارند که موفقیت اسلام و جهانی شدن این آئین بزرگ الهی مرهون اخلاق نیکو و خلق عظیم پیامبر اسلام (ص) است و حدود ۱۴۰۰ سال است روز به روز این سبک و سیاق محفوظ مانده، لذا باید این سبک و سیاق را حفظ کنیم.

امام جمعه کرمانشاه ضمن توجه به نقش وحدت و اهمیت آن در سخنان رهبران انقلاب اسلامی، خاطر نشان کرد: سخنان امامین انقلاب اسلامی از متن دین و متن قرآن به دست آمده، لذا بیشترین تأکید را امام راحل و مقام معظم رهبری (مدظله العالی) پیرامون وحدت ارائه فرموده اند، بنابراین همه ما باید از منادیان این موضوع بسیار مهم باشیم.

وی تصریح کرد: وقتی وحدت بین جامعه بزرگ اسلامی متجلی شود قدرت واقعی اسلام شکوفا خواهد شد، لذا می‌بینیم وقتی امام راحل رهبر ابر قدرت شرق را مورد خطاب قرار می‌دهد و او را به معنویت و تفکر الهی دعوت می‌کند، با پشتوانه قرآن و اسلام است.

نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه بیان کرد: وحدت همواره هست زیرا این مهم در متن اسلام موجود است، قرآن ملاک را تقوا و تقوا، شرط رسیدن به بصیرت، فهم و درک می‌باشد، لذا وقتی که تقوا باشد، وحدت هم هست، بصیرت است و فهم است و انسان الهی و ربانی می‌شود، باید معیار همه ما شیعه و سنی، رسول خدا (ص) باشد، مهم شخص رسول مکرم اسلام (ص) و عمل اوست، و این که ما چقدر پیرو راستین پیامبر اسلام (ص) هستیم.

کد خبر 5333033

منبع: مهر

کلیدواژه: مقام معظم رهبری ایت الله علما کرمانشاه مصطفی علما هفته وحدت امام جمعه اهل سنت کرمانشاه ویروس کرونا هفته وحدت بوشهر واکسن کرونا آمار کرونا گرگان لیگ برتر فوتبال ایران کرمانشاه واکسیناسیون کرونا ایلام زمین لرزه شیوع کرونا زلزله همدان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۵۴۵۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اولویت امروز جهان اسلام غزه است/ بقاء انقلاب و استحکام آن مرهون وحدت و تقریب است

آیت الله سیدنورالدین شریعتمدار جزائری استاد سطوح عالی حوزه علمیه قم درگفتگو با خبرنگار حوزه اندیشه خبرگزاری تقریب با تاکید بر لزوم وحدت میان کشورهای اسلامی در اولویت های جهان اسلام خصوصا مسئله غزه، اظهار داشت: مسئله وحدت از منظر علوم فقه ، سیاست و اجتماع در جایگاه بالایی قرار دارد زیرا بقاء انقلاب و استحکام آن مرهون و مدیون وحدت و تقریب مذاهب اسلامی است.
 
وی افزود: تقویت ، تحکیم و حفظ وحدت از جمله اولویت های جهان اسلام است؛ دشمنان نیز دقیقا همین مسئله را نشانه گرفته و با آسیب رساندن به راس تقویت این وحدت یعنی جمهوری اسلامی ایران درصدد نابودی آن هستند که هوشیاری جهان اسلام را می خواهد.

این عالم شیعه، ادامه داد: در عملیات وعده صادق اقتدار و قدرت ایران اسلامی را مشاهده کردیم و فهمیدیم تنها آسیبی که انقلاب و اسلام را تهدید می کند تفرقه و اختلاف است و نه مسائل نظامی، از اینرو امام راحل (ره) و مقام معظم رهبری امت اسلام را در داخل و خارج از کشور همواره به وحدت و تقریب توصیه نموده اند.

وی تصریح کرد: با مطالعه در تاریخ اسلام و عملکرد انبیا الهی و اهل بیت علیهم السلام و نیز سیره علما و اندیشمندان جهان اسلام می توان به این مسئله دست پیدا نمود که یکی از مسائل مهم و مورد اتفاق در تمامی ادیان و مذاهب اسلامی وحدت بوده است.

وی در پایان تاکید کرد: بزرگان و علمای اسلام پیوسته در تلاش بوده اند که اهداف تقریب موثر واقع شود و با تلمذ در مکاتب علمی وحدت بین مذاهب را گسترش داده اند، لذا باید مسئله غزه را بیش از گذشته همگان جدی بگیرند و با قاطعیت در مقابل صهیونیسم اقدام نمایند.
 
انتهای پیام/
 
 

دیگر خبرها

  • انقلاب اسلامی ایران موجب بیداری جهانی شده است
  • اسرار موفقیت امام صادق (ع) در تقویت بنیان‌های وحدت امت اسلام
  • اعتراضات دانشجویان در آمریکا تحول بسیار عظیم جهانی است
  • ایران اسلامی الگوی وحدت و برادری در جهان است
  • خداوند از معلمان و دانشمندان به عنوان لوح محفوظ نام می‌برد
  • ارزش‌های دین اسلام و انقلاب را باید تبلیغ و تبیین کنیم
  • ایران اسلامی؛ الگوی تقریب مذاهب در جهان/علما وحدت را در بین مردم اشاعه دادند
  • صهیونیست ها از اتحاد کشورهای اسلامی ترس دارند/ وحدت جهان اسلام از مهمات پیروزی بر صهیونیسم است
  • «وعده صادق» ایران را به عنوان یک قدرت جهانی معرفی کرد
  • اولویت امروز جهان اسلام غزه است/ بقاء انقلاب و استحکام آن مرهون وحدت و تقریب است