Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک بازیگر تئاتر گفت: وقتی هیچ حمایت و امنیتی در حرفه ما وجود ندارد؛ راهی هم برای امیدواری نمی‌ماند و این واقعیت دردآور این روز‌های ما است. زندگی هنرمندان زیادی از این راه می‌گذرد، اما مدیران فرهنگی ما فکر می‌کنند کار هنری تنها برای تفریح است و این نگاه نگران‌کننده است.

رضا مولایی در گفت‌وگو با میزان با اشاره به اینکه هیچ برنامه‌ای برای تئاتر وجود ندارد گفت: معلوم نیست بودجه تئاتر در دو سالی که جشنواره‌ای نبوده کجا رفته.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این مدت مگر به کدام هنرمند رسیدگی شده و ضرر و زیان کدام گروه جبران شده است.

این بازیگر تئاتر با اشاره به عدم حمایت از عرصه هنرهای نمایشی بیان کرد: وقتی هیچ حمایت و امنیتی در حرفه ما وجود ندارد؛ راهی هم برای امیدواری نمی‌ماند و این واقعیت دردآور این روز‌های ما است. زندگی هنرمندان زیادی از این راه می‌گذرد، اما مدیران فرهنگی ما فکر می‌کنند کار هنری تنها برای تفریح است و این نگاه نگران‌کننده است.

بیشتر بخوانید: برای مشاهده آخرین اخبار از تئاتر ایران اینجا کلیک کنید

وی پیرامون فعالیت این روزهای خود ابراز کرد: در شرایط سخت کرونایی کارگاه‌های بازیگری را برگزار می‌کنم و تدریس بازیگری تئاتر همچنان ادامه دارد، اما در این یکی دو سال به علت شرایط، نمایشی اجرا نکردم و منتظر فرصت مناسب هستم. همچنین اخیرا چندین سریال تلویزیونی پیشنهاد شده و یکی از این پروژه‌ها که فیلمنامه و نقش بهتری داشت را قبول کردم و به زودی خبر آن رسانه‌ای خواهد شد.

این طراح و کارگردان تئاتر با ابراز تاسف از شرایط فعلی تئاتر در این مورد خاطرنشان کرد: تئاتر در وضعیت خوبی نیست و همه هم از شرایط ناگوار گروه‌های نمایشی خبر دارند. یکی از بزرگ‌ترین و دردآورترین اتفاقات این است که متاسفانه مدیران فرهنگی اصلا شناختی از تئاتر ندارند. بسیاری از دوستان تئاتر تحت فشارند و امکان کار کردن ندارند و آن‌هایی که مشغول فعالیت هستند با شرایط بسیار سختی مواجه هستند. تعطیلی‌ها و باز و بسته شدن سالن‌های نمایش فشار مضاعفی را به گروه‌ها وارد می‌کند. آماده نگه داشتن گروه هم زمان‌بر است و هم هزینه دارد و مدیران فرهنگی هم هیچ حمایتی از تئاتر نمی‌کنند و گویا قرار نیست حمایتی صورت بگیرد. هزاران نفر در این عرصه فعالیت می‌کنند و با شرایط پیش آمده، در حال حاضر بسیاری برای تامین معیشت روزانه خود هم در مضیقه هستند.

انتهای پیام/

برچسب ها: اخبار تئاتر تئاتر ایران

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: اینجا اخبار تئاتر تئاتر ایران مدیران فرهنگی وجود ندارد هیچ حمایت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۵۴۷۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عکس| جدیدترین عکس سجاد افشاریان در پشت صحنه تئاتر

سجاد افشاریان عکسی را در پشت صحنه نمایش بک تو بلک در شیراز منتشر کرد.

سجاد افشاریان

دیگر خبرها

  • حمایت جهاد کشاورزی از ساخت ماشین آلات کشاورزی با همکاری چینی‌ها
  • اهمیت توجه به «مخاطب مردمی» در تئاتر رضوی/ ماجرای علاقه به فوتبال
  • حمایت قاطع بیش از ۵۰۰ گروه تبلیغی از نیروی انتظامی و طرح نور
  • حمایت قاطع ۵۰۰ گروه تبلیغی از نیروی انتظامی و طرح نور
  • نیوزویک: مقاومت اسلامی بحرین، جبهه جدید محور مقاومت در جنگ با اسرائیل
  • تمایل به ساخت فیلم در عرصه جوانی جمعیت را دارم
  • بلیت‌فروشی «دوازده سی‌وشش» آغاز شد
  • بازداشت بیش از ۲۰۰ دانشجو فقط در یکی از دانشگاه‌های آمریکا
  • تظاهرات جمعه خشم در همدان همزمان با سه استان دیگر
  • عکس| جدیدترین عکس سجاد افشاریان در پشت صحنه تئاتر