Web Analytics Made Easy - Statcounter

انجمن بین‌المللی حمل و نقل هوایی “یاتا” لیست شرکت‌های هوایی که بیشترین مسافر را در سال پاندمی کرونا (۲۰۲۰) جابجا کردند، منتشر کرد.

ساوت‌وست ایرلاینز (رتبه ۱) انجمن بین‌المللی حمل و نقل هوایی “یاتا” با مرکزیت مونترال در سال ۱۹۴۵ بنیانگذاری شده است. ۲۹۰ شرکت هواپیمایی از ۱۲۰ کشور جهان در آن عضو هستند که ۸۳ درصد کل پروازهای جهان را انجام می‌دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
ساوت‌وست ایرلاینزاز ایالت تگزاس آمریکا علیرغم از دست دادن ۱۰۰ میلیون مسافر در سال ۲۰۲۰، با جابجایی ۶۷ میلیون و ۷۸۰ هزار مسافر در رتبه اول جای گرفته است. آمریکن ایرلاینز (رتبه ۳) شرکت‌های هواپیمایی در سال ۲۰۲۰ نزدیک به ۷۰ درصد از درآمد خود را از دست دادند که معادل ۱۳۸ میلیارد دلار بوده است. شرکت هواپیمایی آمریکن ایر لاینز که مرکز آن در فرودگاه دالاس واقع در ایالت تگزاس آمریکا است، ۶۵ میلیون و ۷۴۰ هزار مسافر در سال ۲۰۲۰ جابجا کرده و در رتبه سوم لیست “یاتا” قرار گرفته است. شرکت هواپیمایی شرقی چین (رتبه ۴) در سال پاندمی کرونا شرکت‌های بزرگی چون ایرفرانس به رتبه ۲۲ و لوفت‌هانزا به رتبه ۲۴ لیست جابجایی مسافر “یاتا” سقوط کردند. شرکت هواپیمایی شرقی چین (China Eastern Airlines) با بیش از ۵۵۰ فروند هواپیما که مرکز آن در شانگهای قرار دارد، ۶۱ میلیون و ۵ هزار مسافر در سال ۲۰۲۰ جابجا کرده است. دلتا ایرلاینز (رتبه ۵) شرکت آمریکایی دلتا ایرلاینز که مرکز آن در آتلانتا است در سال ۲۰۲۰ موفق به جابجایی ۵۵ میلیون و ۶۰ هزار مسافر شده است. رایان ایر (رتبه ۶) شرکت ایرلندی رایان ایر که در اروپا به لحاظ جابجایی مسافر رتبه اول را در اختیار دارد، در سال ۲۰۲۰ توانست ۵۱ میلیون مسافر را جابجا کند. در سال ۲۰۲۰ در کل اروپا ۳۸۹ میلیون و ۹۰۰ هزار مسافر جابجا شده‌اند که این رقم به نسبت سال ۲۰۱۹ بیش از ۶۷ درصد کاهش نشان می‌دهد. ایرچاینا (رتبه ۷) شرکت هواپیمایی چینی ایرچاینا که در عرصه انتقال و جابجایی مسافر در خارج از مرزهای چین فعالیت دارد، توانست در سال گذشته میلادی ۴۲ میلیون و ۵۷۰ هزار مسافر را جابجا کند. یونایتد ایرلاینز (رتبه ۸) شرکت یونایتد ایرلاینز، یکی از سه شرکت بزرگ هواپیمایی در آمریکا است. این شرکت موفق شد ۳۷ میلیون و ۸۴۰ هزار مسافر را در سال ۲۰۲۰ جابجا کند. ایندیگو (رتبه ۹) شرکت هندی ایندیگو که در شبه قاره هند با قیمت‌های ارزان مسافر جابجا می‌کند نیز توانست ۳۵ میلیون و ۶۷۰ هزار مسافر در سال ۲۰۲۰ حمل کند و در رتبه نهم لیست “یاتا” جای گیرد. لاتام (رتبه ۱۰) شرکت هواپیمایی لاتام که در سال ۲۰۱۲ در آمریکایی لاتین از ادغام دو شرکت هواپیمایی در شیلی و برزیل تاسیس شد توانست ۲۷ میلیون و ۷۵۰ هزار مسافر را در سال پاندمی کرونا جابجا کند. ترکیش ایرلاینز شرکت هواپیمایی ترکیه، ترکیش ایرلاینز که مقر آن در فرودگاه جدید استانبول است، در سال ۲۰۲۰ میلادی ۲۷ میلیون و ۲۳۰ هزار مسافر را جابجا کرد. ایزی‌جت (رتبه ۱۲) ایزی‌جت (Easyjet) بزرگترین شرکت هواپیمایی بریتانیا براساس شمار انتقال مسافر و تعداد پروازهای بین‌المللی در سال ۲۰۲۰ موفق شد ۲۶ میلیون و ۵۱۰ هزار مسافر جابجا کند. شرکت هواپیمایی جنوبی چین (رتبه ۲) شرکت‌های هواپیمایی در حالی که در سال ۲۰۱۹ بیش از ۴ میلیارد و ۵۰۰ میلیون مسافر را جابجا کردند، این رقم در سال۲۰۲۰ به دلیل پاندمی کرونا به یک میلیارد و ۸۰۰ هزار نفر رسید. شرکت هواپیمایی جنوبی چین (China Southern Airlines) که شماره یک درآسیا است توانست ۶۷ میلیون و ۵۷۰ هزار مسافر جابجا کند. برچسب هاانجمن بین‌المللی حمل و نقل هوایی (یاتا) خبرگزاری دویچه وله (Deutsche Welle)

منبع: انرژی امروز

کلیدواژه: آسیا اروپا اقتصاد انرژی امروز ایران بین الملل تحریم خبرگزاری بین المللی خبرگزاری داخلی خبرگزاری دانشجویان ایران ایسنا ریاست جمهوری سازمان های بین المللی سایتهای اینترنتی شرکت ملی نفت ایران NIOC شرکت های بین المللی مجلس شورای اسلامی وزارت نفت وزارت نیرو شرکت هواپیمایی مسافر را جابجا هزار مسافر هزار مسافر پاندمی کرونا مسافر جابجا بین المللی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت energytoday.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «انرژی امروز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۵۵۵۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نگاهی به پردرآمدترین مسیرهای پروازی جهان+ اینفوگرافی

تین نیوز

بیشترین افزایش درآمد در این دوره مربوط به پروازهای دبی به ریاض بوده که درآمدها نسبت به سال گذشته ۴۱۶ درصد افزایش یافته است. این پرواز دو ساعته، مسیری بسیار پرسود بین مراکز مالی بزرگ و یکی از شلوغ ترین مسیرهای خاورمیانه است.

به گزارش تین نیوز به نقل از روزیاتو، پیش بینی می شود در سال ۲۰۲۴، ۴.۷ میلیارد نفر سفر هوایی داشته باشند که ۲۰۰ میلیون بیشتر از سال ۲۰۱۹ است. در حالی که درآمد سفرهای هوایی سال ۲۰۲۳ در سطح جهان به ۸۹۶ میلیارد دلار افزایش یافت، حاشیه سود آن بسیار ناچیز بود. به طور متوسط، فقط ۵.۴۴ دلار سود خالص به ازای هر مسافر در سال ۲۰۲۳ به دست آمده است.

 امروزه این صنعت با فشارهای ناشی از نرخ های بهره بالا، مشکلات زنجیره تامین و هزینه های سنگین زیرساختی مواجه است. اینفوگرافی زیر بر اساس داده های OAG، مسیرهای پروازی با بیشترین درآمد را در سراسر جهان نشان می دهد.

برترین مسیرهای درآمدزا در سال ۲۰۲۳

 

در زیر، مسیرهای خطوط هوایی با بیشترین درآمد در نیمه اول سال ۲۰۲۳ آورده شده است:

 

همانطور که می بینید، پروازهای داخلی شش پرواز از ۱۰ پرواز پردرآمد را تشکیل می دهند که سیدنی به ملبورن با ۱.۲۱ میلیارد دلار در رتبه اول قرار دارد.

در واقع، این مسیر حتی با کاهش تعداد مسافران، بیش از دو برابر سطوح قبل از همه گیری کرونا درآمد دارد. این مسیر پرواز عمدتاً تحت تسلط شرکت های هواپیمایی کانتاس و ویرجین استرالیا است و کانتاس در سال مالی منتهی به ژوئن ۲۰۲۳ به درآمد داخلی رکوردشکن ۱.۲۱ میلیارد دلار دست یافته است. کاهش هزینه های سوخت و افزایش قیمت بلیت عوامل کلیدی در افزایش این درآمد بودند.

علاوه بر این، کانتاس و ویرجین استرالیا شرکت های اصلی برای پروازهای بین ملبورن و پرث، یکی دیگر از مسیرهای پردرآمد، هستند.

نیویورک به لندن، یکی از شلوغ ترین و سودآورترین مسیرهای جهان، ۱.۱۵ میلیارد دلار درآمد ایجاد کرد که نشان دهنده افزایش ۳۷ درصدی نسبت به مدت مشابه در سال ۲۰۱۹ است.

بیشترین افزایش درآمد در این دوره مربوط به پروازهای دبی به ریاض بوده که درآمدها نسبت به سال گذشته ۴۱۶ درصد افزایش یافته است. این پرواز دو ساعته، مسیری بسیار پرسود بین مراکز مالی بزرگ و یکی از شلوغ ترین مسیرهای خاورمیانه است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • ایران شبکه‌ای باورنکردنی برای دور زدن تحریم‌ها ایجاد کرده است | درآمدهای نفتی ایران از سال ۲۰۲۰ چهار برابر شده
  • واکنش تند بیروت به فرود یک هواپیما با عبارت حک‌شده «تل‌آویو»
  • فرود اضطراری بوئینگ ۷۳۷ در آفریقای جنوبی
  • تحولات خیره کننده حاصل از تلاقی فین تک با مدیریت درآمد شرکت های هواپیمایی
  • نگاهی به پردرآمدترین مسیرهای پروازی جهان+ اینفوگرافی
  • ◄ تـامـلی بر موضوع آزاد سـازی نرخ بلیت هواپیما باتوجه به تـجربه دیگر کشـورها
  • جابجایی ۲۵۲ هزار تن کالا از استان اردبیل
  • اجرای طرح کدینگ نباید به صنعت گردشگری و جذب مسافر لطمه وارد کند
  • افت فروش آیفون در چین؛ اپل به رتبه سوم سقوط کرد
  • پرترددترین فرودگاه‌های جهان در سال ۲۰۲۴ کدامند؟