Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-06@23:05:53 GMT

احتمال رگبار باران و رعد و برق در پایتخت

تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۴۵۵۵۷۴

احتمال رگبار باران و رعد و برق در پایتخت

بر اساس اعلام اداره کل هواشناسی استان تهران، آسمان تهران روز پنجشنبه (۲۹ مهرماه) ابری خواهد بود و با نزدیک شدن به ساعات پایانی روز احتمال وقوع رعد و برق و رگبار به همراه باران، افزایش خواهد یافت.

به گزارش ایسنا بر اساس بررسی داده‌ها و نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی، با نفوذ سامانه بارشی به استان تهران، طی امروز تا فردا آسمانی ابری، در پاره‌ای از نقاط با وزش باد نسبتا شدید تا شدید (به ویژه در جنوب و غرب استان با احتمال خیزش موقتی گردوخاک) پیش بینی می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 از ظهر امروز (۲۹ مهرماه) تا قبل از ظهر فردا (۳۰ مهرماه) در بعضی ساعات، در نیمه شمالی استان بارش باران (در ارتفاعات بارش باران و گاهی برف) و در بعضی نقاط نیمه جنوبی رگبار پراکنده مورد انتظار است و طی این مدت وقوع رعد و برق دور از انتظار نیست.

 همچنین تا صبح شنبه (اول آبان ماه) کاهش قابل ملاحظه دما در سطح استان (بطور میانگین ٣ تا ٧ درجه سلسیوس) و در ارتفاعات بالای ٣٥٥٥ متر یخبندان شبانه سطح زمین و وزش سوزباد پیش‌بینی می‌شود.

 از عصر امروز (۲۹ مهرماه) تا فردا شب (۳۰ مهرماه) در ارتفاعات کوهستانی گاهی مه رقیق و کاهش دید و طی فردا شب (۳۰ مهرماه) و روز شنبه (اول آبان) در نواحی پرتردد گاهی غبار محلی مورد انتظار است.

همچنین با نفوذ موج دیگری از ظهر شنبه (اول آبان ماه) تا یکشنبه شب (دوم آبان ماه)، در بعضی ساعات افزایش ابر و رگبار پراکنده در نواحی شمالی پیش بینی می‌شود.

آسمان تهران نیز فردا (۳۰مهرماه) صاف تا قسمتی ابری و گاهی همراه با وزش باد خواهد بود. دمای تهران در این روز با بیشترین و کمترین دمای ۲۰ و ۹ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

آسمان پایتخت پس فردا (اول آبان ماه) صاف به همراه غبار صبحگاهی، در بعد از ظهر قسمتی ابری به همراه وزش باد خواهد بود و دمای هوا در گرم‌ترین و سردترین زمان به ۲۰ و ۹ درجه سانتیگراد می‌رسد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: بارندگي آب و هوای تهران پیش بینی می شود اول آبان آبان ماه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۵۵۵۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار زرد رگبار باران و تند باد در آذربایجان غربی

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،  در این اطلاعیه آمده است پیرو هشدارسطح زرد شماره6و با توجه به تداوم فعالیت سامانه بارشی، رگبارباران و رعد و برق همراه باوزش بادشدیدموقت(با احتمال گردوخاک)پیش بینی می شود .

فعالیت این سامانه از فردا در کلیه مناطق استان دوشنبه مورخ (۱۷/۰۲/۱۴۰۳) آغاز می‌شود و تا اواخرهفته جاری ادامه دارد.

در این شرایط  احتمال آبگرفتگی معابروسیلابی شدن رودخانه ها،احتمال برخورد صاعقه وخسارت به سازه های موقت در اثر تندباد لحظه ای وجود دارد.

آمادگی دستگاه های اجرایی برای آبگرفتگی معابر شهری و سیلابی شدن مسیل ها-خودداری از تردد در حاشیه رودخانه ها،مسیل ها واجتناب ازفعالیتهای کوهنوردی -خودداری از چرایدام و تردد عشایردر حاشیه رودخانه ها و نواحی مرتفع-محکم سازی سازه های سبک، گلخانه ها و بنرهای تبلیغاتی وتوجه به توصیه های کارشناسان جهاد کشاورزی ضروری است.

دیگر خبرها

  • بارش شدید باران در پایتخت
  • فعالیت سامانه بارشی در استان بوشهر/ دریا متلاطم است
  • رگبار باران و رعدوبرق در ۶ استان کشور طی امروز / بارش‌ها در کدام مناطق تشدید می‌شود؟
  • هشدار زرد رگبار باران و تند باد در آذربایجان غربی
  • سامانه بارشی جدید از فردا وارد کشور می شود
  • احتمال افزایش ابر و رگبار پراکنده در اراک
  • احتمال افزایش ابر و رگبار پراکنده
  • افزایش ابر و احتمال رگبار پراکنده
  • هشدار هواشناسی برای وزش باد شدید و احتمال رگبار و رعدوبرق در تهران
  • هشدار وزش باد شدید در تهران