Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری رویترز، جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا در جریان سفر به پنسیلوانیا به خبرنگارانی که با وی سوار بر هواپیمای ریاست جمهوری بودند، گفت که نسبت به موشک‌های مافوق صوت چین نگران است.

تسلیحات مافوق صوت بالاتر از جو حرکت می‌کنند و سرعت‌شان بیش از پنج برابر سرعت صوت است.

روزنامه فایننشیال تایمز اخیراً گزارش داد که چین در ماه اوت سلاحی را آزمایش کرده که در فضا پرواز کرده و پیش از آنکه با هدفی که آن را گم کرده بود، برخورد کند، یک دور به دور کره زمین چرخیده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این در حالی است که وزارت امور خارجه چین این گزارش را رد کرد.

این آزمایش در حالی صورت گرفت که آمریکا و رقبای جهانی‌اش به روند خود برای ساخت تسلیحات مافوق صوت سرعت بخشیدند. این تسلیحات نسل بعدی تسلیحاتی هستند که فرصت واکنش و کارایی مکانیزم‌های دفاعی سنتی را از دشمنان می‌گیرند.

انگس کینگ، سناتور آمریکایی از ایالت مین روز دوشنبه گفته بود، تسلیحات مافوق صوت تغییر دهندگان استراتژیک بازی با پتانسیل خطرناک هستند که می‌توانند به طور اساسی توانایی استراتژیکی که ما آن را می‌شناسیم متزلزل کنند. آمریکا نمی‌تواند از این تحول جا بماند یا چشم خود را بر پیشرفت رقبایش ببندد.

جن ساکی، سخنگوی کاخ سفید روز چهارشنبه به خبرنگاران گفت: کاخ سفید نگرانی‌های خود را درباره فناوری موشکی مافوق صوت چین از طریق کانال‌های دیپلماتیک مطرح کرده است.

آژانس پروژه‌های تحقیقاتی پیشرفته دفاعی پنتاگون در ماه سپتامبر با موفقیت یک موشک مافوق صوت را که می‌تواند پنج برابر سریعتر از سرعت صوت حرکت کند، آزمایش کرد. این نخستین آزمایش موفقیت آمیز سلاح‌هایی در کلاس تسلیحات مافوق صوت از سال ۲۰۱۳ میلادی محسوب می‌شود.

کمپانی‌هایی همچون لاکهید مارتین و ریتیون در تلاشند تا توانایی تسلیحات مافوق صوت آمریکا را توسعه دهند.

سناتور کینگ گفت، تسلیحات مافوق صوت به طور بالقوه "تسلیحات کابوس" هستند. پیامدهای چنین تسلیحاتی تحت اختیار چین یا روسیه می‌تواند فاجعه آمیز باشد.

311311

کد خبر 1565905

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: جوزف بایدن چین تسلیحات مافوق صوت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۵۶۰۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش سفیر روسیه در آمریکا به کمک‌های جدید به اوکراین

آناتولی آنتونوف سفیر روسیه در واشنگتن به کمک‌های جدید ایالات متحده آمریکا به اوکراین واکنش نشان داد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از اسپوتنیک، آنتونوف امروز چهارشنبه تاکید کرد: ایالات متحده آمریکا طرف جنگ را گرفت، طرف شرارت قرار گرفت و از فاشیسم حمایت کرد.

وی در ادامه تاکید کرد: واشنگتن مسئولیت خود را بر اساس منشور سازمان ملل در قبال مسئولیت صلح و امنیت نقض کرد.

این دیپلمات روسیه خاطر نشان کرد: ایالات متحده با ارائه کمک های جدید به کی یف، در لبه درگیری مستقیم بین قدرت های هسته ای قرار گرفته است.

جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا ساعاتی قبل لایحه کمک‌های 95 میلیارد دلاری به اوکراین، اسرائیل و تایوان را امضا کرد و گفت که ارسال این کمک‌ها تا چند ساعت دیگر آغاز می‌شود.

به گفته رئیس جمهور آمریکا، واشنگتن مهمات برای دفاع هوایی، توپخانه، سیستم‌های موشکی و خودروهای زرهی به اوکراین ارسال خواهد کرد.

بایدن لایحه کمک به اوکراین و رژیم صهیونیستی را امضا کرد

انتهای پیام/

 

دیگر خبرها

  • کره شمالی: حقوق‌ بشر ابزار تهاجم و رفتار خصمانه آمریکاست
  • حمله جنگنده ها و موشک های روسیه به قطار حامل تسلیحات غربی/ تهدید روسیه به نابود کردن تسلیحات هسته ای آمریکا در لهستان
  • تحولات اوکراین|واکنش مسکو به ارسال موشک‌های دوربرد به کی‌یف
  • کاخ سفید ارسال مخفیانه موشک‌های دوربرد به اوکراین را تایید کرد
  • پولیتیکو : آمریکا ماه گذشته موشک‌ های دوربرد به اوکراین ارسال کرده
  • پولیتیکو: آمریکا ماه گذشته موشک‌های دوربرد به اوکراین ارسال کرده است
  • ارسال مخفیانه تسلیحات دوربرد آمریکایی به اوکراین
  • واکنش سفیر روسیه در آمریکا به کمک‌های جدید به اوکراین
  • بازدارندگی ایران، استیصال غرب
  • بازدارندگی ایران استیصال غرب