Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، مقام های اروپایی گفتند مناقشه اتحادیه اروپا با لهستان بر سر رد برخی قوانین این اتحادیه قرار است نشست دو روزه سران اتحادیه اروپا را تحت الشعاع قرار دهد.

این مساله بر موضوع اصلی گردهمایی بروکسل سایه می افکند که بررسی می کند چگونه اروپا می تواند با بحران جهانی انرژی کنار آید، در حالی که به سیاست های بلندپروازانه سبز پایبند بماند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نشست سران کشورهای عضو اتحادیه اروپا  در فضایی حساس برگزار می شود. این نشست به چند موضوع مهم از جمله مساله مهاجرت و بحران انرژی می پردازد.

از دیگر موضوعاتی که قرار است در این نشست مورد بحث قرار گیرد، موضوع همه گیری کووید – ۱۹، انتقال اروپا به آینده دیجیتالی و عاری از کربن و تجارت است.

با افزایش اختلافات بروکسل- ورشو به دلیل حکم صادره از سوی دادگاه قانون اساسی لهستان مبنی بر برتری قوانین قضایی این کشور بر اتحادیه اروپا، رئیس کمیسیون اروپا چند گزینه از جمله ابزارهای حقوقی، مالی، تعلیق حق رای و تهدید به اعمال تحریم های بیشتر علیه لهستان را مطرح کرده است.

جدال لفظی میان اورسولا فون درلاین رئیس کمیسیون اروپا و ماتئوش موراویتسکی نخست‌وزیر لهستان در پارلمان اروپا در استراسبورگ، آخرین مرحله از رویارویی طولانی‌مدت دو طرف بوده است. تنش میان نهادهای اروپایی و ورشو که هم‌اکنون حول مساله ارجحیت قوانین داخلی یا اروپایی متمرکز است، سال گذشته و با ماجرای متهم شدن لهستان، همراه با مجارستان، به نقض حاکمیت قانون از سوی اتحادیه اروپا آغاز شد.

شماری از رهبران حزب قانون و عدالت لهستان در هفته‌های اخیر و با بالا گرفتن اختلاف میان دو طرف اتحادیه اروپا را به پولگزیت تهدید کرده اند. تهدیدی که حتی اگر عملی هم نشود، روحیه جریان‌های سیاسی پرشمار بدبین به اتحادیه اروپا را در ۲۷ کشور عضو تقویت خواهد کرد.

دادگاه قانون اساسی لهستان اوایل ماه جاری میلادی طی حکمی بخشی از قوانین اتحادیه اروپا را با قانون اساسی لهستان در تناقض دانست و مقرر کرد که قوانین لهستان ارجحیت داشته باشند. لهستان مدت هاست که متهم به دور زدن برخی از مقررات و مصوبات کمیسیون اروپا یا دیوان عالی اتحادیه اروپا بوده و از اجرای آن ها با این استدلال که با قوانین لهستان ناسازگارند خودداری کرده است.

برچسب‌ها اتحادیه اروپا مهاجرت بروکسل

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اتحادیه اروپا مهاجرت بروکسل اتحادیه اروپا مهاجرت بروکسل اتحادیه اروپا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۵۶۴۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امیرعبداللهیان عازم گامبیا شد

وزیر امور خارجه کشورمان به منظور شرکت در اجلاس سران سازمان همکاری اسلامی به گامبیا سفر کرد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه سیاست خارجی خبرگزاری تسنیم، حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه کشورمان در راس هیاتی به‌ منظور شرکت در پانزدهمین اجلاس سران سازمان همکاری اسلامی در گامبیا، تهران را به مقصد بانجول پایتخت این کشور ترک کرد.

در اجلاس سران سازمان همکاری اسلامی که طی روزهای شنبه و یکشنبه 15 و 16 اردیبهشت ماه جاری با موضوع اصلی «ارتقای وحدت و همبستگی از طریق گفتگو‌ پیرامون توسعه پایدار» برگزار می‌شود، مسائل و چالش‌های مختلف جهان اسلام به ویژه موضوع فلسطین و وضعیت جاری در باریکه غزه مورد بحث و بررسی قرار می‌گیرد.

در این اجلاس در مجموع سه سند شامل پیش نویس قطعنامه فلسطین، پیش نویس بیانیه بانجول و پیش نویس سند نهایی نشست سران برای تصویب به ترتیب به نشست شورای وزیران امور خارجه و سپس اجلاس سران ارائه خواهد شد. 

امیرعبداللهیان ضمن حضور در این اجلاس، مواضع جمهوری اسلامی ایران را در قبال تحولات جهان اسلام و منطقه‌ای و بین المللی تبیین خواهد کرد.

وی همچنین در حاشیه این اجلاس با برخی مقامات کشورهای اسلامی دیدار و گفتگو خواهد کرد.

نشست مقدماتی اجلاس سران سازمان همکاری اسلامی در گامبیاپانزدهمین نشست سران سازمان همکاری اسلامی در گامبیا

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • قرارداد میلیاردی اتحادیه اروپا با لبنان برای مهار مهاجران
  • امیرعبداللهیان عازم گامبیا شد
  • چالش های اتحادیه اروپا در خاورمیانه چیست؟/ نگاه بروکسل به پرونده هسته ای ایران با اسرائیل متفاوت است/ اتحادیه اروپا می تواند با ایران در مقابله با تهدیدهای مشترک همکاری کند
  • کمیسیون اتحادیه اروپا علیه فیس‌بوک و اینستاگرام اقدام می‌کند
  • آلمان: اروپا باید به یک اتحادیه امنیتی تبدیل شود
  • واکنش مقام اتحادیه اروپا به حوادث گرجستان
  • فعال سیاسی اصلاح طلب: تحولات جهانی به سود ایران است
  • اقدام کمیسیون اروپا علیه فیس بوک و اینستاگرام
  • تحولات جهانی به سود ایران است
  • سیاست‌های بروکسل علت اصلی گرانی گاز در اروپا