Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اقتصاد آنلاین»
2024-05-06@03:07:49 GMT

پاکستان در فهرست خاکستری FATF ماند

تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۴۵۸۵۰۴

پاکستان در فهرست خاکستری FATF ماند

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، رسانه‌های پاکستانی پنجشنبه شب به اجلاس ۳ روزه مسوولان گروه اف ای تی اف پرداخته و گفتند در پایان این نشست که امروز صورت گرفت، حذف پاکستان از فهرست خاکستری بار دیگر به تاخیر افتاد.

در اجلاس مذکور هیات پاکستانی به ریاست وزیر نیروی این کشور شرکت کرد، جایی که تلاش اسلام‌آباد برای خروج از فهرست خاکستری به در بسته خورد و این گروه مهلت چهارماهه دیگری به دولت پاکستان برای عمل به تمهیدات گروه ویژه اقدام مالی داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وزارت امور دارایی‌ پاکستان نیز امروز با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد: این کشور از تمهیدات ۷ ماده‌ای گروه ویژه اقدام مالی به ۴ بند آن پیش از موعد مقرر عمل کرده و اجرای ۳ ماده دیگر نیز مطابق دستور کار ابلاغی انجام خواهد شد.

رییس گروه ویژه اقدام مالی نیز گفت: پاکستان همچنان نیاز به اقدام بیشتر برای عمل به تمهیدات دارد به همین دلیل این کشور از فهرست خاکستری خواهد ماند.

"مارکوس پلایر" افزود: دولت پاکستان در مجموع از میان تمهیدات ۳۴ ماده‌ای گروه اف ای تی اف به ۳۰ دستورکار عمل کرده با این وجود برخورد اسلام‌آباد علیه سرکرده‌های عناصر تروریستی و گروه‌های که در فهرست سیاه سازمان ملل قرار دارند، باید تشدید و موثرتر شود.

اجلاس آتی گروه ویژه اقدام مالی ماه فوریه ۲۰۲۲ برگزار می‌شود و طی آن عملکرد دولت پاکستان مورد بررسی مجدد قرار خواهد گرفت.

پاکستان مُصرانه درپی جلب اطمینان مسوولان گروه ویژه اقدام مالی درباره اجرای تمهیدات ضدپولشویی، فساد و تامین مالی تروریسم است اما نسبت به آنچه که مقامات اسلام‌آباد اقدامات مشکوک هند برای سیاسی کردن فرآیند بررسی عملکرد پاکستان عنوان می‌کنند، نگران است.

اسلام‌آباد برای مقابله با آنچه که لابی دهلی‌نو در اف‌ای تی اف خوانده می‌شود، با اعضای پرنفوذ گروه ویژه اقدام مالی در تماس است تا اطمینان حاصل شود که ناظران، پیشرفت پاکستان برای اجرای تمهیدات ابلاغ شده را عینا و به صورت شفاف مشاهده کنند.

پربیننده ترین سایت ثبت نام مسکن حمایتی (لینک) همسان سازی حقوق بازنشستگان از طریق تهاتر نفتی با چین و روسیه / تورم نتیجه افزایش حقوق بدون پیش بینی منابع پایدار بورس تهران پلمب شد اولین تریلیونر جهان کیست؟ بورس تهران فک پلمب شد

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: گروه ویژه اقدام مالی فهرست خاکستری اسلام آباد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۵۸۵۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

میدان را برای حضور گروه‌های مردمی در فعالیت پرورشی باز می کنیم

محمد خانی با بیان اینکه توجه ویژه رهبر انقلاب به بحث معاونت پرورشی بوده گفت: ما هم وظیفه خود می‌دانیم که فرمایشات ایشان را به دیده منت بر چشم بگذاریم و به آن عمل کنیم.

وی با بیان اینکه توصیه‌های ویژه ایشان درباره حضور گروه‌های مردمی و جهادی در بحث فعالیت‌های پرورشی بود افزود: برنامه داریم که در معاونت پرورشی به صورت ویژه میدان را برای گروه‌های مردمی آزاد کنیم.

خانی با اشاره به اینکه دستورالعمل‌های خوبی نوشته شده که بر اساس آن ظرف یکی دو ماه آینده در فعالیت‌های تابستانی آن را اجرایی می‌کنیم ادامه داد: یکی از مهمترین بخش‌های دستورالعمل‌ها بحث ایجاد فرصت برای حضور گروه‌های مردمی در فعالیت پرورشی است؛ از آن جا که در آموزش و پرورش علاوه بر همکاری همکاران، در جامعه فرهنگیان، به گروه‌های فعال فرهنگی و تربیتی و گروه‌های فعال تعلیم و تربیتی نیاز داریم، امسال فرصت ویژه‌ای فراهم و زیرساخت‌ها مهیا شده است.

وی عنوان کرد: در تمام پایگاه‌های اوقات فراغت میدان را برای گروه‌های مردمی و جهادی، تشکل‌های دانش آموزی، بسیج و فعال عرصه تعلیم و تربیت و دغدغه‌مند باز خواهیم کرد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • میدان را برای حضور گروه‌های مردمی در فعالیت پرورشی باز می کنیم
  • این کار را انجام ندهید، یارانه تان قطع می شود!
  • سفرهای سریالی مقامات سعودی به پاکستان برای تجارت و سرمایه‌گذاری
  • خبر مهم برای یارانه بگیران | چه کنیم تا یارانه مان قطع نشود؟
  • توصیه به یارانه‌بگیران؛ چه کنیم تا یارانه مان قطع نشود؟
  • ضرورت بهره گیری از ظرفیت نخبگان و دانشگاهیان در طرح جوانی جمعیت
  • چه کنیم تا یارانه مان قطع نشود؟
  • توصیه به یارانه‌بگیران/ چه کنیم تا یارانه مان قطع نشود؟
  • نگاه ویژه ایران به توسعه همکاری با آفریقا
  • بریکس می‌تواند جایگزینی برای دلار آمریکا ارائه کند