Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-07@21:58:13 GMT

به ریشه خودتان توجه کنید نه خارجی ها

تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۴۵۸۸۴۵

به ریشه خودتان توجه کنید نه خارجی ها

مریم سالور ـ هنرمند باسابقه کشورمان در عرصه هنرهای تجسمی ـ می گوید: «هنرمندان ما نباید فراموش کنند به جای اینکه بیشتر چشمشان به چیدمان هنر مفهومی کشورهای دیگر باشد، باید به ریشه خودشان توجه کنند. ما به قدری از نظر فرهنگی و هنری غنی هستیم که اگر فقط به ریشه خودمان توجه کنیم، می‌توانیم در ادامه هنر این مرز و بوم خلاقیت‌های جدیدی داشته باشیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»

او که آثار برگزیده‌اش نیز به تازگی مکتوب شده است، درباره مهم‌ترین دغدغه‌اش در حوزه هنرهای تجسمی به ایسنا می گوید: «اصولا مهم‌ترین دغدغه من در حوزه جهانی این است که بیشتر هنرمندان، رخدادهای منفی‌ که وجود دارد را منعکس می‌کنند. من فکر می‌کنم اصولا تلخی و درد بیانش خیلی راحت تر است و همه گرایش دارند تا بیانش کنند و این فقط مختص هنرمندان ایرانی نیست. در همه دنیا این اتفاق افتاده است و من فکر می‌کنم چقدر سخت است که بخواهی شادی و نور و روشنایی را نشان بدهی.» 

وی در این زمینه ادامه می دهد: «من بیشتر تشویق می‌کنم که در جست و جوی نور و روشنایی باشیم؛ چراکه در کنار تمام ظلم و بی عدالتی‌ای که در جهان وجود دارد، روشنایی نیز هست و هرچه بیشتر نگاهمان را به سمت روشنایی ببریم، می‌توانیم به تاریکی مسلط‌تر باشیم.»

مریم سالور، نقاش و مجسمه‌ساز ایرانی است که برگزاری نمایشگاه‌های انفرادی و گروهی بسیاری را در کارنامه‌ی هنری خود دارد. او را بیشتر به هنر سفال و سرامیک می‌شناسند اما خودش در این زمینه به ایسنا توضیح می دهد: «من هنرمند هنرهای تجسمی هستم و یکی از مواردی که بر روی آن کار می کنم سفال است؛ اما چون با ساخت سفال و سرامیک وارد دنیای هنری شدم، بیشتر به عنوان سفالگر شناخته شده هستم. علاوه بر سفال اما در حوزه‌های دیگر هنرهای تجسمی مثل نقاشی، مجسمه‌سازی و چیدمان نیز فعالیت دارم.» 

او با اشاره به این نکته که از قیاس کردن خوشش نمی‌آید، درباره جایگاه ایران در حوزه سفالگری در سطح جهانی این چنین اظهار می کند: «در جواب اینکه جایگاه ما در سطح جهانی کجا هست، باید بگویم معلوم است که جایگاهی داریم. همین اروپا و آمریکا آثاری را از دوران پیش از تاریخ ایران به نمایش می‌گذارند و باعث افتخار ماست که بشر قدیمی در این منطقه به قدری هنر و تکنیک داشته که می‌توانسته خلاقیت‌هایی به این ظرافت و زیبایی را به وجود بیاورد. ما نیز اولاد همان انسان‌ها هستیم. در دوره‌ای به دلایل متعدد سیاسی، اجتماعی و اقتصادی دچار رکود بودیم ولی خوشبختانه در حال حاضر به دلیل نیازی که خود ایرانی‌ها دارند، دوباره فعالیت را از سر گرفته‌اند و آثارشان را به نمایش می‌گذارند.» 

این هنرمند در پاسخ به پرسشی که درباره دیدگاهش نسبت به تأثیر برگزاری نمایشگاه‌های هنری بر ارتقای جایگاه سفالگری در ایران پرسیده شد، می گوید: «این جشنواره‌ها زمانی که به موقع برگزار می‌شوند، مخصوصا برای جوانان بسیار کمک کننده هستند. از طرفی هنرمندان به واسطه این جشنواره‌ها تشویق می‌شوند و از طرف دیگر سواد جامعه نیز ارتقاء پیدا می‌کند.» 

سالور با یادآوری اینکه سال‌ها تجربه آموزش برای خردسالان را داشته است اما به دلیل اینکه خیلی از فضای آموزش دور شده نمی‌تواند در این زمینه نظر بدهد، اضافه می کند: «این چیزی که می بینیم و بیرون آمده، جوان‌هایی هستند که کار می‌کنند و به تکنیک خیلی مسلط هستند. معلوم است که آموزش مناسبی به آنان داده شده و معلم‌های خوبی داشته‌اند که فرا گرفته‌اند.»

انتهای پیام 

منبع: ایسنا

کلیدواژه: مریم سالور هنرهاي تجسمي سفالگري هنرهای تجسمی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۵۸۸۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گروسی: پیشنهادی برای ادامه همکاری ارائه دادم | به بازیگران خارجی توجه نمی‌کنیم، نقش ایران را می‌بینیم

مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی گفت: باید برای تداوم همکاری ایران و آژانس گام‌های عملیاتی را برداریم و من پیشنهادی را به ایران در این زمینه ارائه دادم.

 

به گزارش تسنیم، امروز سه‌شنبه ۱۸ اردیبهشت ماه محمد اسلامی، رئیس سازمان انرژی اتمی و رافائل گروسی، مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در دومین روز از برگزاری کنفرانس بین‌المللی علوم و فنون هسته‌ای ایران در شهر اصفهان با یکدیگر رایزنی کردند.

پس از این دیدار اسلامی و گروسی جهت پاسخگویی به سوالات اصحاب رسانه در نشست خبری مشترک حاضر شدند.

گروسی در نشست مشترک با محمد اسلامی، رییس سازمان انرژی اتمی ایران در خصوص رایزنی‌ها گفت: امروز افتخار بزرگی است در شهر اصفهان حضور دارم. من طی دوره حضورم، روز گذشته در تهران نشست‌های مهمی را با وزیر و معاونش داشتم و اکنون در فرآیند حساسی قرار داریم. دیشب و امروز هم رایزنی‌های فشرده‌ای را جهت اتخاذ گام‌های متقابل داشتیم.

وی ادامه داد: بیش از یک سال قبل ما برای صدور بیانیه توافق کردیم تا مسیر آینده را مشخص کنیم، آن سند مهم بود. این سند همچنین اشاره دارد به آنچه که نیاز است برای حل و فصل مسائل باقی مانده و مشخص می‌کند گام‌های اضافی که طرفین باید بردارند. علی رغم کاستی‌ها گام‌ها پیشتر برداشته شده و مفاد سند معتبر است. ما نیاز است که گام‌های عملیاتی را برداریم و من پیشنهادی را به ایران ارائه دادم. تیم‌های طرفین در نشست جداگانه‌ای در حال تعریف گام‌های تکمیلی هستند.

گروسی در پاسخ به سوالی در خصوص بیانیه مارس بین ایران و آژانس و تاثیر آن در برطرف کردن مسائل گفت: قصد ما تولید سند جدید نیست و مبنای ما همان بیانیه مارس است. اینها گام‌های عملیاتی هستند که در جهت برداشتن اتخاذ کردیم. بیانیه مشترک ظرفیت دارد که مسائل باقی مانده را حل و فصل کند. ما برای اجرایی کردن بیانیه مشترک روی گام‌های ملموس و عملیاتی توافق کردیم.

مدیرکل آژانس در پاسخ به سوالی در خصوص نقش رژیم صهیونیستی در تخریب روابط ایران و آژانس گفت: نگرانی‌های ایران در خصوص نفش اسرائیل وجود دارد. ما به بازیگران خارجی توجه نمی‌کنیم و نقش ایران را در نظر می‌گیریم. ما اقداماتی را با ایران طراحی می‌کنیم تا هرگونه شکی برطرف شود، ما همکاری‌ها را در مسیر صحیحی پیش می‌بریم.

مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در پاسخ به سوالی در خصوص رفتار آمریکا در خروج از برجام و شرایط به وجود آمده گفت: این چیزی است که داریم روی آن کار می‌کنیم. ما باید همکاری کنیم تا به مسیر قبلی برگردیم و احیای برجام و یا هر سند دیگری را که ایران تمایل داشته باشد به آن وارد شود، تسهیل کنیم. ما اکنون می‌دانیم چه اقداماتی باید انجام شود و در حال هماهنگی هستیم.

دیگر خبرها

  • کتاب‌های این روزها باب میل کودکان است؟
  • ۷۷ کانون تخصصی خواهران در مساجد آذربایجان‌شرقی فعال است
  • گروسی: پیشنهادی برای ادامه همکاری ارائه دادم | به بازیگران خارجی توجه نمی‌کنیم، نقش ایران را می‌بینیم
  • رونمایی استاندار گیلان از نقاشی اسلم دیلمی اثر استاد محمد زحمتکش
  • ترکیب جمعیتی از چالش های البرز است/ تردد نیروی کار استان به تهران
  • تکلیف سردار آزمون با رم مشخص شد
  • قیمت گندم مشخص شد
  • تاثیرگذاری فیلم‌های کوتاه بیشتر است/ آشنایی نسل‌ امروز با فرهنگ رضوی
  • مسئول کمیته نیروهای مسلح ستاد بزرگداشت امام خمینی(س): دشمنان امام را نقدهای غیرمنصفانه می‌کنند/ توصیه ما این است که به مناطق محروم بیشتر توجه شود
  • مهلت ثبت نام نخستین المپیاد آموزش هنر یزد تمدید شد