Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، مجتمع آبرسانی اشترمل و خط انتقال آن از سد سرابی با تخصیص یک میلیون مترمکعب آب در سال، آب شرب پایدار را برای ۱۳ روستای تویسرکان تامین خواهد کرد.

به گفته اهالی اشترمل، روستای ملی منبت که سومین روستای بزرگ تویسرکان هم هست به طور میانگین ۲۰ دقیقه آب شرب در دسترس مردم است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شرایط برای روستای جیجانکوه پنجمین روستای پر جمعیت شهرستان و روستا‌های اطراف هم همین است؛ به طوری که مردم جیجانکوه سومین روستای تولید منبت تویسرکان به دلیل کمبود آب، مجبور به استفاده از آب قنات هستند.

نکته جالب اینکه، زمان حمام رفتن مردم بستگی به زمان آمدن تانکر آب، اداره آب و فاضلاب است.

اما خبری خوش، مجتمع آبرسانی اشترمل، بزرگترین طرح آبرسانی روستایی استان در حال اجراست.

یاراحمدی، مدیر آب و فاضلاب تویسرکان گفت: این مجتمع آبراسانی در مرحله اول علاوه بر اشترمل و جیجانکوه، روستا‌های سنگ سفید، دولایی، بادامک، نقده و دارانی‌های علیا و سفلی را هم پوشش خواهد داد.

او افزود: طول خط انتقال آب یازده کیلومتر است و کار ساخت دو مخزن این مجتمع آبرسانی با ۵۰ و ۲۵۰ متر مرکعب ظرفیت با دو میلیارد تومان هزینه به پایان رسید.

یاراحمدی می گوید: برای لوله گذاری خط انتقال , ۷ کیلومتر راه سازی در مسیر‌های صعب العبور انجام شد.

در صورت تامین اعتبار، این طرح تا پایان امسال به پایان می رسد و رنجی از اهالی ۱۳ روستای تویسرکان برطرف خواهد شد.

انتهای پیام/ا

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: مجتمع آبرسانی شرکت آب و فاضلاب استان همدان شهرستان تویسرکان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۵۹۰۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۴۰ روستای شهرستان اهر از نعمت آب شرب برخوردار شدند

به گزارش خبرگزاری مهر، محمد خانی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: شرکت آب و فاضلاب استان در سال گذشته در راستای اجرای طرح تامین آب روستاهای استان و محرومیت زدایی از چهره روستاها از ۲ محل اعتباری طرح های ملی و استانی اقدام به تحت پوشش قراردادن ۴۰ روستا با بیش از ۱۵۷۰ خانوار در شهرستان اهر نموده است.

وی افزود: ارتقای هرچه بیشتر شاخص‌های فعلی به خصوص در بخش روستایی با روی کار آمدن دولت مردمی در دستور کار وزارت نیرو قرار گرفته است، بر این مبنا جهاد آبرسانی با هدف ارتقای شاخص‌های دسترسی جمعیت روستایی به آب پایدار جزو اولویت‌های وزارت نیرو قرار دارد تا از این طریق با استفاده از ابزارهایی نظیر تخصیص، توسعه زیرساخت توزیع آب و سایر ساخت و سازهای مورد نیاز شرایط جهش در آبرسانی روستایی مهیا شود.

خانی افزود: در این طرح با اجرای حفر و تجهیز ۳ حلقه چاه، احداث ۱۰ باب مخزن با مجموع ظرفیت ۶۵۰ متر مکعب و اجرای ۱۴ کیلومتر خط انتقال، ۵۵۰ نفر جمعیت از نعمت آب شرب سالم و بهداشتی بهره مند شده و تحت پوشش خدمات شرکت آب و فاضلاب استان آذربایجان شرقی قرار گرفته اند.

کد خبر 6092837

دیگر خبرها

  • ۴۰ روستای شهرستان اهر از نعمت آب شرب برخوردار شدند
  • بزرگترین واحد تولید اسپری در تویسرکان ایجاد می‌شود
  • بزرگترین واحد تولید اسپری در تویسرکان آماده راه‌اندازی است
  • برخورداری بیش از ۵ هزار خانوار روستایی با اتمام طرح آبرسانی به مجتمع ۱۰۶ روستایی زون چایپاره
  • مشکل کم‌آبی ۶۹ روستای استان ایلام در سال جاری برطرف می‌شود
  • اجرای بیش از ۲۲ هزار متر شبکه توزیع آب در شهرستان درمیان
  • رفع ترکیدگی خط انتقال آب شرب مجتمع روستایی نازک شهرستان پلدشت
  • پیشرفت ۷۷ درصدی طرح جهاد آبرسانی در استان همدان
  • پیشرفت ۷۷ درصدی طرح جهاد آبرسانی در استان همدان    
  • ساخت پایگاه اورژانس روستایی با اختصاص ۳۰ میلیارد ریال اعتبار در شهرستان بهار