Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «همشهری آنلاین»
2024-04-28@20:11:59 GMT

چه زمان‌هایی نباید آب بنوشیم؟

تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۴۵۹۲۴۵

چه زمان‌هایی نباید آب بنوشیم؟

به گزارش همشهری آنلاین، فاطمه عمادی متخصص فارماکولوژی طی گفتگوی تلفنی با شبکه سلامت اظهار کرد: خوردن و آشامیدن صحیح را باید یاد بگیریم، زیرا برای پیشگیری از بیماری‌های گوارشی نحوه صحیح خوردن و آشامیدن ضروری است.

چرا باید مدام غلات کامل بخوریم؟ ۵ میوه جادویی پاییزی با خواص منحصر به فرد

او با اشاره به اینکه عادات و ملاحظات خوردن و آشامیدن را باید به طرز صحیح فرا بگیریم افزود: در رابطه با خوردن آب ملاحظات زیادی وجود دارد، در رابطه با خوردن آب باید بدانیم که زمان نوشیدن آب مواقعی نباشد که درگیر حرکت و فعالیتی باشیم که گرما و انرژی بدن را بالا می‌برد، یکی از بدترین مواقعی که آب به بدن ضرر وارد می‌کند و سبب افزایش کبد چرب می‌شود خوردن آب بعد از فعالیت شدید بدنی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این متخصص فارماکولوژی با اشاره به عملکرد معده اظهار داشت: در مواقعی که فعالیت شدید بدنی داریم اگر می‌خواهیم آب بخوریم باید در حد یک جرعه باشد تا فقط تشنگی برطرف شود، زمانی که ناشتا هستیم هم نباید آب سرد بنوشیم آب سرد تاثیر بدی بر روی بدن دارد، ولی آب ولرم مایل به گرم شوینده خیلی از مواد زائد بدن است، تأمین آب بدن نباید دقیقاً قبل از شروع ورزش صورت گیرد بلکه بهتر است نهایتاً نیم ساعت قبل از ورزش آب بنوشید.

او با اشاره به اینکه آب سرد بدترین تاثیر را بر عملکرد معده دارد، بیان کرد: بعد از حمام نباید بلافاصله آب خورد، سریع آب را سر نکشیم، باید جرعه به جرعه آب نوشیده شود، زمان نوشیدن آب را باید مدیریت کرد، اما بین غذا سعی کنیم که آب نخوریم، قبل از خوردن وعده غذایی آب را بنوشیم.

عمادی اظهار کرد: متأسفانه یکی از بدترین عادات اکثر مردم، نوشیدن آب و مایعات خنک بعد از غذاست، دقت داشته باشید که معده انسان، برای هضم غذا نیاز به حرارت دارد، در صورتی که بلافاصله بعد از غذا یا حین خوردن غذا، آب بنوشید حرارت معده را از بین خواهید برد و با سخت شدن فرآیند هضم غذا احتمال مبتلا شدن به یبوست نیز وجود دارد.

او با اشاره به اینکه بعد از غذا باید فرصت دو ساعته به بدن داد و پس از آن آب خورد بیان کرد: اگر می‌خواهیم سیستم بدن درست کار کند باید به بدن فرصت بدهیم، حجم بالای آب می‌تواند سبب ایجاد کبد چرب شود، باید خودمان را به انجام دادن صفات خوب عادت دهیم.

این متخصص فارماکولوژی اظهار کرد: درهم خوری هم می‌تواند مشکلات بسیاری را برای سیستم گوارشی بدن ایجاد کند به طوری که مصرف ترشیجات، سالاد و ماست در بین غذا توصیه نمی‌شود، باید به عنوان پیش وعده از این مواد غذایی استفاده کنیم، زیرا در هم خوردن سیستم گوارشی بدن را دچار اختلال می‌کند.

منبع: باشگاه خبرنگاران

کد خبر 633403 برچسب‌ها خواص مواد غذایی آب

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: خواص مواد غذایی آب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۵۹۲۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جاسازی ۴۱۷ گرم هروئین در معده یک قاچاقچی

نیروی انتظامی استان یزد یک قاچاقچی مواد مخدر را که ۴۱۷ گرم هروئین در معده خود جاساز کرده بود را دستگیر کرد.

سرهنگ «سعید زینلی» فرمانده انتظامی شهرستان یزد در تشریح این خبر اظهار کرد: ماموران کلانتری ۱۶ امامشهر، هنگام گشت زنی به یک نفر مشکوک و او را با هماهنگی قضایی به کلانتری انتقال دادند.

وی افزود: در بازرسی از متهم مقدار ۴۱۷ گرم هروئین که به صورت بلع و انباری در معده او جاساز شده بود، کشف شد.

فرمانده انتظامی شهرستان در پایان افزود: متهم پس از تشکیل پرونده به مرجع قضایی معرفی شد.

کشف بیش از ۲۵ کیلوگرم هروئین و شیشه  

سردار «عباسعلی بهدانی فرد» درباره این خبر اظهار کرد: ماموران پلیس شهرستان خاتم با اقدام اطلاعاتی از تردد یک دستگاه خودرو پراید حامل موادافیونی مطلع شدند.

وی افزود: ماموران، خودروی موردنظر را در محور «هرات به مروست» متوقف و در بازرسی از آن بیش از ۲۵ کیلوگرم مواد مخدر شامل ۲۱ کیلو و ۴۰۰ گرم هروئین و سه کیلو و ۸۰۰ گرم شیشه را کشف کردند.

فرمانده انتظامی استان ضمن اشاره به دستگیری دو  قاچاقچی گفت: قاچاقچیان که این محموله را از مرزهای شرقی کشور تهیه کرده و قصد انتقال به تهران را داشتند به مقامات قضائی معرفی شدند.

 

کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: دستگیری زوج سوداگر مرگ قاچاقچی سوخت نقره داغ شد نقره داغ قاچاقچی کود شیمیایی در همدان

دیگر خبرها

  • این غذاها را با هم نخورید!
  • 17 درمان سریع خانگی التهاب معده
  • بهترین زمان برای مسواک زدن چه وقتی است؟
  • کشف ۴۱۷ گرم هروئین از معده قاچاقچی
  • درمان‌های طبیعی و خانگی که به کاهش معده‌ درد کمک می‌کند
  • کشف ۴۱۷ گرم هروئین از معده یک قاچاقچی
  • جاسازی ۴۱۷ گرم هروئین در معده یک قاچاقچی
  • کشف ۴۱۷ گرم هروئین از معده یک قاچاقچی در یزد
  • دمنوش‌هایی برای آرامش اعصاب
  • دمنوش هایی برای آرامش اعصاب