Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها - مدیرکل گمرک بوشهر با اشاره به صادرات ۴.۶ میلیارد دلار از استان به کشورهای مختلف جهان گفت: ۸۵ درصد کالاهای صادراتی استان بوشهر محصولات پتروشیمی و صنایع وابسته نفت و گاز است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم ازبوشهر، توسعه صادرات راهکار مهم برای توسعه اقتصادی یک کشور محسوب می‌شود که در این راستا استان بوشهر با داشتن زیرساخت‌های مهم نقش تاثیرگذاری در صادرات کالاها و محصولات تولیدی دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تنوع محصولات کشاورزی و کشت‌های خارج از فصل، پرورش آبزیان به‌خصوص میگو و تولید خرما از جمله مهمترین مزیت‌های نسبی استان بوشهر است که به سبب کیفیت آنها نقش مهمی در صادرات این محصولات دارد.

 13.3 میلیون تن کالا از  گمرکات استان بوشهر صادر شد

بازارهای صادراتی محصولات استان بوشهر کشورهای مختلف است که به گفته مدیرکل گمرک بوشهر ، امارت متحده عربی، عراق، چین، قطر، پاکستان و ترکیه کشورهای هدف صادرات تجار استان بوشهر در نیمه نخست است.

رئیس اتاق بازرگانی بوشهر خواستار راه‌اندازی دستگاه "ایکس‌ری" در بندر صادراتی دیر شد155 هزار تن محصول از نخیلات استان بوشهر برداشت شدتقویت تجهیزات و زیرساخت‌های صادراتی از مطالبات فعالان اقتصادی استان بوشهر است

بهروز قره‌بیگی با بیان اینکه در 6 ماه نخست امسال بیش از 13 میلیون و 300 هزار تن کالا از  گمرکات استان بوشهر صادر شد اظهار داشت: این کالاها به ارزش بیش از 4.6 میلیارد دلار نسبت به مدت مشابه سال قبل از نظر وزن 15 درصد و به لحاظ ارزش بیش از 78 درصد افزایش دارد.

وی 85 درصد صادرات نیمه نخست امسال را در بخش محصولات پتروشیمی و صنایع نفتی دانست و خاطر نشان کرد: 85 درصد محصولات صادراتی استان بوشهر محصولات پتروشیمی و صنایع وابسته نفت و گاز ، 12 درصد مواد معدنی، و مابقی تولیدات کشاورزی، صنعتی و میعانات گازی است.

مدیرکل گمرک بوشهر ترخیص کالاهای اساسی از گمرک بوشهر را مورد اشاره قرار داد و تصریح کرد: 6 فروند کشتی کالای اساسی حامل برنج از سال قبل تاکنون وارد بندر بوشهر شده که محموله 5 کشتی پس از ترخیص وارد بازار شده است.

قره‌بیگی با اشاره به اینکه به‌زودی محموله 27 هزار تنی برنج وارداتی ترخیص و وارد بازار می‌شود گفت: کشتی دیگر حامل برنج به‌زودی وارد بندر بوشهر می‌شود.

وی اضافه کرد: امسال تاکنون 70 هزار تن کالای اساسی از طریق گمرکات استان بوشهر ترخیص شده است.

انتهای پیام/190/ ت

منبع: تسنیم

کلیدواژه: سیاسی سیاست ایران نظامی دفاعی امنیتی گزارش و تحلیل سیاسی مجلس و دولت امام و رهبری ورزشی فوتبال ایران فوتبال جهان والیبال بسکتبال هندبال کشتی و وزنه برداری ورزش های رزمی ورزش زنان ورزش جهان رشته های ورزشی بین الملل دیپلماسی ایران آسیای غربی افغانستان آمریکا اروپا آسیا اقیانوسیه پاکستان و هند ترکیه و اوراسیا آفریقا بیداری اسلامی اقتصادی اقتصاد ایران پول ارز بانک خودرو صنعت و تجارت نفت و انرژی فناوری اطلاعات اینترنت موبایل کار آفرینی و اشتغال راه و مسکن هواشناسی بازار سهام بورس کشاورزی اقتصاد جهان اجتماعی پزشکی رسانه طب سنتی خانواده و جوانان تهران فرهنگیان و مدارس پلیس حقوقی و قضایی علم و تکنولوژی محیط زیست سفر حوادث آسیب های اجتماعی فرهنگی ادبیات و نشر رادیو و تلویزیون دین قرآن و اندیشه سینما و تئاتر فرهنگ حماسه و مقاومت موسیقی و تجسمی استانها آذربایجان شرقی آذربایجان غربی اردبیل اصفهان البرز ایلام بوشهر استان تهران چهارمحال و بختیاری خراسان جنوبی خراسان رضوی خراسان شمالی خوزستان زنجان سمنان سیستان و بلوچستان فارس قزوین قم کاشان کردستان کرمان کرمانشاه کهگیلویه و بویراحمد گلستان گیلان لرس استان بوشهر گمرک بوشهر هزار تن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۶۰۰۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ترکمنستان مقصد۴۸ درصد صادرات گلستان/ خبری از یُد در ۱۰ کالای اول صادرات نیست!

مدیرکل گمرکات استان گلستان با اشاره به صادرات ۴۴ هزار و ۹۱۰ تُن کالا از مبادی گمرکی این استان در فروردین سال جاری گفت: مقصد ۴۸ درصد از کالا‌های صادراتی گلستان کشور ترکمنستان بود.

به گزارش خبرنگار استان‌ها خبرگزاری دانشجو، شهریار شهریاری اظهار کرد: در فروردین ماه امسال حدود ۴۵ هزار تن کالا از گلستان صادر شده که از این میزان، ۲۱ هزار و ۴۴۳ تن کالا به مقصد ترکمنستان ارسال شده است که بیانگر سهم ۴۸درصد از وزن کل کالا‌های صادراتی و سهم ۲۴ درصدی از ارزش کل کالا‌های صادراتی است.


وی گفت: از نظر ارزش صادراتی، بالاترین مقصد صادراتی کالا به کشور قزاقستان تعلق دارد که حدود ۳۰ درصدارزش کالا‌های صادراتی را بخود اختصاص داده است.


وی با بیان ۱۰ قلم کالای اول صادراتی استان در فروردین ماه سال جاری گفت: کریستال یُد در این جدول قرار ندارد و کامپوند پلی اتیلن، پسته فندقی، پلی استایرن، پنیر، تخم مرغ، خوراک آبزیان، سیب درختی، رب گوجه‌فرنگی، لوله‌هاو پروفیل، مفتول آهنی در زمره ۱۰ قلم کالای اول صادراتی استان بوده اند.


وی گفت: ارزش محصولات صادره ۲۷ میلیون و ۳۹۸هزار دلار برآورد می‌شود که از نطر وزنی ۳۶ درصد و از نطر ارزش دلاری ۴۶ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش یافته است.

شهریاری افزود: در میان کالا‌های صادراتی بیشترین ارزآوری به " کامپوند پلی اتیلن" تعلق دارد که ارزآوری ۲ میلیون و ۶۰۰ هزار دلاری را به همراه داشته است.

شهریاری گفت: بر اساس ارزیابی کارشناسان این اداره کل، ارزش هر کیلوگرم کالای صادراتی از گلستان طی فروردین ماه سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته ثابت و حدود ۶ دهم دلار برآورد می‌شود.

گفتنی است، که گمرک اینچه برون مرکز گمرکات استان گلستان بوده و زیرمجموعه آن پایانه‌های صادراتی در گرگان و گنبدکاووس، گمرک امانات پستی گرگان، گمرک بندرترکمن و گمرک فرودگاه بین المللی گرگان هستند.

دیگر خبرها

  • افزایش ۲ برابری صادرات محصولات صنایع دستی به خارج از کشور
  • افزایش دو برابری صادرات محصولات صنایع دستی به خارج از کشور
  • افزایش ۳۷ درصدی میزان تولید پتروشیمی بوشهر
  • مشعل‌های گازی مجتمع‌های پتروشیمی جمع‌آوری می‌شوند
  • ترکمنستان مقصد۴۸ درصد صادرات گلستان/ خبری از یُد در ۱۰ کالای اول صادرات نیست!
  • برنامه قطعی وزارت نفت خاموشی فلرها در پارس جنوبی است
  • حدود ۳٫۵ میلیارد دلار ارز برای واردات کالاهای اساسی، صنایع و خدمات تامین شد
  • همکاری ایران وپاکستان در موضوع کشت قراردادی و تهاتر کالاهای اساسی
  • صادرات محصولات پتروشیمی یک میلیون تن افزایش یافت
  • رشد بورس با افزایش تولید خودرو و صادرات محصولات پتروشیمی