Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-29@04:39:15 GMT

کرونا موجب کم‌تحرکی ۵۶ درصدی مردم در خلخال شد

تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۴۶۱۱۸۰

کرونا موجب کم‌تحرکی ۵۶ درصدی مردم در خلخال شد

به گزارش ایرنا ، سیدناصر میرمرسلی روز جمعه در همایش پیاده‌روی با خانواده در خلخال افزود: بر اساس بررسی‌های صورت گرفته میانگین کم‌تحرکی ، چاقی و اضافه وزن در مدت زمان جولان کرونا در بین قشر بانوان جامعه کشور ۶۴ درصد و جمعیت دانش‌آموزی و قشر نوجوان و جوان ۳۲ درصد بوده و به علت شیوع کرونا ۲۵ درصد از جمعیت کشور نیز در طول دوران جولان کرونا نیز دچار بیماری دیابت ناشی از کم‌تحرکی و خانه‌نشینی طولانی مدت شده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او اظهارکرد: کرونا نشاط اجتماعی و شادابی روحیه افراد را تحت تاثیر قرار داده و برای بانشاط سازی مجدد اجرای برنامه‌های شاد ورزشی از جمله برگزاری همایش‌های پیاده‌روی خانوادگی ، جشنواره‌های ورزشی ، بومی و محلی و توسعه و ترویج ورزش همگانی بیش از هر زمان دیگر نیاز است.

وی گفت: جبران خسارات ناشی از شیوع ویروس کرونا به فعالیت‌های ورزشی این شهرستان پس از عادی شدن شرایط سال‌ها زمان خواهد برد.

وی بیان کرد: پس از گذران ۲۰ ماه تحمل محدودیت‌های ورزشی کرونا ، برای جبران خسارات جسمی و روحی ناشی از شیوع این ویروس ارتقای سطح ورزش همگانی در بین آحاد مختلف در دستور کار امسال این اداره قرارگرفته است.

او افزود: برای رسیدن به حد نصاب توسعه ورزش همگانی این شهرستان به قبل از دوران شیوع بیماری کووید. ۱۹ نیازمند همت جدی هیات‌های ورزشی و همکاری مردم با اداره ورزش و جوانان در اجرای برنامه‌های ورزشی هستیم.

وی با بیان اهمیت ورزش درتندرستی وسلامتی افراد جامعه افزود: براساس آمار اعلام شده درحال حاضر ۴۶ درصد از مرگ و میرهای ناشی از کم‌تحرکی ، چاقی و بیماری‌های قلبی و عروقی است که پرداختن به ورزش بویژه پیاده‌روی خانوادگی می‌تواند در کاهش آنها موثر باشد.

در همایش پیاده‌روی خلخال شرکت‌کنندگان مسیر پنج کیلومتری تعیین شده را طی کردند و به ۴۰ نفر نیز به قید قرعه جوایزی اهدا شد.

خلخال در جنوب اردبیل قرار دارد.

برچسب‌ها ویروس کرونا خلخال استان اردبیل وزارت ورزش و جوانان چاقی بهداشت و سلامت

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا خلخال استان اردبیل ویروس کرونا خلخال استان اردبیل وزارت ورزش و جوانان چاقی بهداشت و سلامت پیاده روی کم تحرکی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۶۱۱۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

همایش بزرگ پیاده روی خانوادگی در چهارمحال و بختیاری

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای چهارمحال و بختیاری، این همایش ساعت ۷ صبح جمعه ۷ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳با عنوان "پویش سلامتی را قدم بزن" و باشعار "سلامت خانواده، غذای سالم و ورزش همگانی" برگزار شد.
این همایش با مشارکت دستگاه‌های اجرایی، از ستاد دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد واقع در بلوار کاشانی آغاز  و برپایی ایستگاه سلامت غربالگری فشارخون و دیابت، ایستگاه نقاشی ویژه کودکان، ایستگاه مشاوره سلامت روان و جوانی جمعیت، تجلیل از خانواده ها، اجرای حرکات نمایشی باحضور ورزشکاران حرفه ای، اجرای موسیقی زنده، انجام ورزش صبحگاهی، قرعه کشی و اهدای جوایز از برنامه‌های جانبی این همایش بود.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی دانلود

دیگر خبرها

  • پیشرفت ۸۵ درصدی عملیات احداث پل عابر پیاده خیابان آبشار + فیلم
  • انتقاد از رفیق بازی مدیران ورزشی در اصفهان/ وزیر ورزش به این بازی مار و پله خاتمه دهد
  • همایش پیاده‌روی میمند
  • دو میلیون بریتانیایی هنوز درگیر کرونا هستند
  • ورزش واقعا باعث رشد قد می‌شود؟
  • هرچقدر سالن ورزشی ایجاد کنیم در مقایسه با جمعیت مشهد کم است
  • برگزاری همایش‌های پیاده‌روی خانوادگی در دهه کرامت
  • همایش پیاده‌روی همگانی به مناسبت روز ملی میمند برگزار شد
  • همایش بزرگ پیاده روی خانوادگی در چهارمحال و بختیاری
  • شروع کار نمایشگاه کتاب بعد از شیوع کرونا نیازمند شجاعت بود