Web Analytics Made Easy - Statcounter

دبیرکل ناتو اعلام کرد، وزرای دفاع کشورهای عضو این ائتلاف نظامی بر سر مجموعه جدیدی از اهداف جدید ظرفیتی توافق کردند.

 ینس استولتنبرگ، دبیرکل ناتو پس از نخستین روز گفتگوهای وزیران دفاع ناتو در بروکسل گفت، وزرای دفاع کشورهای عضو این ائتلاف تصمیماتی را اتخاذ کردند که به سازگاری اتحاد با جهان پیچیده‌تر و رقابتی و تلاش‌های آن برای اطمینان از قابلیت‌های بازدارندگی معتبر کمک می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استولتنبرگ همچنین گفت: وزرای دفاع کشورهای عضو برنامه جدیدی را برای دفاع از خود در زمان بحران و درگیری مورد استقبال و حمایت قرار داده و یکسری اهداف ظرفیتی جدید ایجاد کردند. آنها همچنین توافق کرده‌اند که نیروهای بیشتری را با آمادگی بهتری تحویل دهند. آنها همچنین توافق کردند که نیروهای بیشتری داشته باشند که دارای قابلیت‌ها و تکنولوژیکی پیشرفته‌تر باشند.

وزرای دفاعی کشورهای عضو ناتو همچنین تایید کردند که این ائتلاف به واکنش‌هایش در مقابل تهدید اتمی روسیه با اقدامات نظامی و سیاسی متوازن ادامه می‌دهد.

دبیرکل ناتو با تاکید بر تعهد این ائتلاف به عدم اشاعه و خلع سلاح اتمی ادامه داد: ما بازتاب رفتار بی ثبات کننده روسیه نیستیم. ما تمایلی به استقرار موشک‌های اتمی مستقر در زمین در اروپا نداریم.

مقام‌های شرکت کننده در این نشست همچنین به ارزیابی آموزه‌های مربوط به حضور ۲۰ ساله ناتو و خروج نیروها از افغانستان پرداخته و به بررسی چگونگی جلوگیری از تبدیل شدن این کشور به یک پایگاه تروریسم بین‌المللی پرداختند.

دبیرکل ناتو افزود: بحران در افغانستان نباید ضرورت و نیاز اروپا و آمریکای شمالی را برای ایستادن در کنار ناتو در مواجهه با چالش‌های رو به رشد جهانی تغییر دهد.

در همین حال، آنه‌گرت کرامپ-کارن‌باوئر، وزیر دفاع آلمان نیز درباره این طرح جدید گفت: این راه بازدارندگی است. این راهی است که با رفتار کنونی روسیه در حال سازگاری است و ما شاهد نقض‌های گسترده از سوی این کشور در حریم هوایی کشورهای عضو بالتیک هستیم.

"بن هوجز"، ژنرال بازنشسته ارتش آمریکا که فرماندهی نیروهای این کشور را در اروپا بین سال‌های ۲۰۱۴ تا ۲۰۱۷ برعهده داشت، نیز ابراز امیدواری کرد که این برنامه جدید باعث تقویت بیشتر انسجام در دفاع جامع ناتو به ویژه در منطقه دریای بالتیک شود.

"جیمی شی"، یکی از مقام‌های سابق ارشد ناتو و یکی از اعضای کنونی اندیشکده‌ "دوستان اروپا" در بروکسل نیز گفت شاید این برنامه به تحکیم روابط برای تمرکز بر روسیه آن هم در زمانی کمک کند که متحدان اصلی آمریکا به دنبال تقویت حضور در منطقه هند-پاسیفیک و مقابله با رشد قدرت نظامی چین هستند.ایسنا

انتهای پیام

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: دبیرکل ناتو کشورهای عضو وزرای دفاع

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۶۱۵۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دیدار وزرای دفاع ایران و چین

وزرای دفاع ایران و چین دیدار کردند. - اخبار سیاسی -

به گزارش حوزه دفاعی خبرگزاری تسنیم، امیر آشتیانی وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در حاشیه اجلاس شانگهای در آستانه با وزیر دفاع چین دیدار کردند. 

وزیر دفاع کشورمان در این اجلاس سخنرانی کرد. 

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • دیدار وزرای خارجه جمهوری آذربایجان و ارمنستان در قزاقستان
  • دیدار وزرای دفاع ایران و روسیه در آستانه
  • وزیر دفاع روسیه: مسکو هرگز ناتو را تهدید نکرده است
  • وزرای دفاع عضو شانگهای حمله رژیم صهیونیستی به کنسولگری ایران در دمشق را محکوم کردند
  • محکومیت حمله به کنسولگری ایران در دمشق در اجلاس وزرای دفاع عضو شانگهای
  • دیدار وزرای دفاع ایران و چین
  • شویگو: روسیه هرگز ناتو را تهدید نکرده است
  • دیدار وزرای دفاع کشورهای عضو شانگهای در آستانه
  • مسکو: تسلیحات هسته‌ای آمریکا در لهستان در اولویت اهداف نظامی خواهد بود
  • امیر آشتیانی عازم قزاقستان شد