Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه علم و فناوری خبرگزاری فارس به نقل از رویترز، مسکو از ۲۸ اکتبر دوباره قرنطینه شدیدی را برای مبارزه با بیماری کرونا و مرگ و میر ناشی از آن  اعمال خواهد کرد که در آن سوپرمارکت‌ها و داروخانه‌ها تنها مغازه‌هایی هستند که اجازه باز شدن دارند.

این تصمیم یک روز بعد از اعلامیه پوتین رئیس جمهور این کشور عنوان شد که طبق آن، تعطیلی  در سطح ملی از ۳۰ اکتبر تا ۷ نوامبرتصویب شده بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین پوتین گفته بود رهبران محلی می‌توانند اقدامات شدیدتری در منطقه خود داشته باشند.

در قرنطینه‌ی جدید، همه فروشگاه ها به جز آن‌هایی که اقلام ضروری را به فروش می‌رسانند، مانند داروخانه ها و سوپرماکت‌ها، تعطیل‌ خواهند بود. رستوران‌ها نیز تنها می‌توانند به صورت بیرون بر به فعالیت خود ادامه دهند.

این اقدامات ناشی از وضعیت اورژانس کشور روسیه در افزایش مبتلایان به کرونا می‌باشد که به گفته مقامات دولتی به دلیل واکسیناسیون ضعیف در این کشور بوده است.

روسیه در روز پنجشنبه ۱،۰۳۶ مرگ ناشی از ویروس کرونا  و همچنین ۳۶،۳۳۹ مورد جدید ابتلا در ۲۴ طی ساعت را گزارش داده‌است.

براساس آمار منتشر شده از سمت دولت روسیه، تا تاریخ ۱۵ اکتبر،  تنها ۴۸ میلیون نفر از جمعیت ۱۴۴ میلیونی روسیه به صورت کامل واکسینه شده‌اند.

انتهای پیام/

 

منبع: فارس

کلیدواژه: قرنطینه روسیه واکسیناسیون مسکو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۶۱۵۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارتش اوکراین با کمبود شدید نیروی نظامی روبروست

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، «داگلاس مک‌گرگور» مشاور سابق وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) با انتشار پیامی در شبکه اجتماعی ایکس اعلم کرد که این نگرانی وجود دارد که حتی پیش از حمله بزرگ روسیه، ارتش اوکراین از نظر نیروی نظامی دچار کمبود شدید شود.

وی دراین‌باره نوشت: ارتش اوکراین هم‌اکنون با کمبود سرباز و نیروی نظامی روبروست وحمله روسیه هنوز آغاز نشده است.

مک‌گرگور با اشاره به اینکه ارتش اوکراین روزانه صدها نیروی نظامی را از دست می‌دهد افزود که اوکراین به فروپاشی کامل نزدیک شده است.

وزارت دفاع روسیه دیروز دوشنبه در بیانیه ای در خصوص روند ادامه عملیات ویژه روسیه در اوکراین در ۲۴ ساعت گذشته اعلام کرد: یگان های غرب نیروهای مسلح روسیه ۳ حمله نیروهای مسلح اوکراین را در لوهانسک دفع کردند. دشمن تا ۴۰ پرسنل نظامی خود را از دست داد.

وزارت دفاع روسیه در این خصوص می افزاید: یگان های جنوب مواضع را در خط مقدم بهبود بخشیدند، اوکراین بالغ بر ۳۹۵ پرسنل نظامی و یک هویتزر ساخت آمریکا را در دونتسک از دست داد.

بیانیه مذکور در ادامه اضافه می‌کند: یک کارگاه مونتاژ پهپاد و همچنین نیروی انسانی و تجهیزات نظامی نیروهای مسلح اوکراین در ۱۱۰ منطقه مورد اصابت قرار گرفت.

این بیانیه در ادامه می‌افزاید: یگان مرکزی روسیه، نیروهای اوکراین و مزدوران لژیون خارجی را در دونتسک هدف قرار داد. ۱۰ ضدحمله دفع شد، دشمن ۳۷۰ نظامی را از دست داد.

ضدحملات ارتش اوکراین که از پیش‌تر مقامات و رسانه های غربی و اوکراینی با آب‌وتاب فراوان وعده آن را داده بودند، سرانجام ۴ ژوئن (۱۴ خرداد سال ۱۴۰۲) بی‌سروصدا و بدون اعلام رسمی در محورهای مختلف آغاز شد و بنا بر گزارش‌ها، نیروهای اوکراینی نه تنها تاکنون موفق به شکست خطوط دفاعی ارتش روسیه و پیشروی چشمگیری نشدند، بلکه حجم زیادی از تجهیزات نظامی مدرن اهدایی غربی‌ها نیز در این ضدحملات نابود شده یا سالم به تصرف نیروهای ارتش روسیه درآمد.

کد خبر 6092918

دیگر خبرها

  • ۲ هزار قطعه ماهی زینتی از مرز مهران به عراق صادر شد
  • ارتش اوکراین با کمبود شدید نیروی نظامی روبروست
  • روسیه: با اعمال تحریم‌های احتمالی اروپا گاز گران‌تر می‌شود
  • نمایش تسلیحات غنیمتی روس ها در «پارک پیروزی» مسکو | ویدئو
  • آمریکا ۸۱ فروند بمب‌افکن اسقاط برای کی‌یف خرید؛ اهداف پنهان واشنگتن زیر ذره‌بین رسانه‌ها
  • پشت‌ پرده مذاکرات مسکو و کی یف / توافق روسیه و اوکراین چطور از دست رفت؟
  • اعلام وضعیت قرمز و وخیم جنگی در جبهه شرقی اوکراین/حمله پهپادی اوکراین به تاسیسات نفتی روسیه
  • رونمایی از جوان ایرانی در لیگ روسیه
  • مسکو: روسیه «نووباخموتوکا» را آزاد کرد/ دفع ۱۳ ضدحمله اوکراینی‌ها
  • محور تحولات و حذف دشمن مشترک