Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-30@18:24:37 GMT

افزایش ذخایر طلای روسیه

تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۴۶۱۷۲۸

افزایش ذخایر طلای روسیه

به گزارش خبرنگار اقتصاد بین‌الملل خبرگزاری فارس، به نقل از راشاتودی، بانک مرکزی روسیه در ماه گذشته میلادی هم به سیاست خود در بالا بردن حجم ذخایر طلای این کشور ادامه داده و گفته می‌شود هم اکنون 2298.5 تن طلا در خزانه‌های بانک مرکزی روسیه وجود دارد که معادل 73.9 میلیون اونس است.

آمارها حاکی از آن است در ماه اکتبر بانک مرکزی روسیه 3.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

1 تن طلا خریده است. طی ماه گذشته همچنین سهم طلا از ذخایر دارایی‌های خارجی روسیه به حدود 21 درصد رسیده است.

در حال حاضر دارایی‌های خارجی روسیه شامل برخی ارزهای خارجی با نقدشوندگی بالا، طلا و دارایی‌های مرتبط با حق برداشت مخصوص است که همگی در اختیار بانک مرکزی و دولت روسیه قرار دارند.

در سال 2019 بود که بانک مرکزی روسیه حجم ذخایر طلای خود را از هدفگذاری 500 میلیارد دلار بالا برد و از آن زمان توانسته ارزش ذخایر طلای خود را بالاتر از این رقم نگه دارد.

علیرغم تبعات منفی شیوع ویروس کرونا اما دولت روسیه در سال 2020 توانست ارزش دارایی‌های خارجی خود را 40 میلیارد دلار افزایش دهد هم اکنون روسیه با داشتن 618 میلیارد دلار طلا پنجمین دارنده طلا در جهان به شمار می‌رود.

انتهای پیام/ب

منبع: فارس

کلیدواژه: روسیه طلا سیاست بانک مرکزی روسیه ذخایر طلای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۶۱۷۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تشریح آخرین وضعیت دو پروژه سرمایه‌گذاری خارجی

محمود رشیدی اقدم مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان کرمانشاه با اشاره به آخرین وضعیت دو طرح سرمایه‌گذاری خارجی در استان که در زمینه موادغذایی هستند، گفت : در یکی از این طرح‌ها قرار است سرمایه‌گذار خارجی در زمینه فرآوری سیب‌زمینی و تولید چیپس در استان فعالیت کند.

وی رقم این سرمایه‌گذاری که با مشارکت یک سرمایه‌گذار عراقی انجام شده را حدود ۲.۵ میلیون دلار اعلام کرد و افزود: این پروژه در شهرک صنعتی دالاهو آغاز شده، سوله واحد ساخته شده و اکنون در مرحله ورود تجهیزات و ماشین‌آلات است.

مدیرکل اقتصاد و دارایی استان کرمانشاه معتقد است، چنانچه مشکلی پیش‌روی ورود تجهیزات و ماشین‌آلات نباشد، این واحد تابستان امسال به بهره‌برداری خواهد رسید و برای ۳۵ نفر نیز اشتغالزایی به همراه دارد.

به گفته رشیدی اقدم، تولیدات این واحد صادرات محور بوده و عمدتا با رویکرد صادرات به کشور‌های دیگر از جمله عراق است.

وی یکی دیگر از سرمایه‌گذاری‌های خارجی در حوزه صنایع غذایی که در کرمانشاه در دست اقدام است را تولید ماکارونی با مشارکت یک سرمایه‌گذار ایرانی که مقیم انگلیس است اعلام کرد و یادآور شد: سرمایه‌گذاری این واحد نیز چهار میلیون دلار برآورد شده است.

مدیرکل اقتصاد و دارایی استان کرمانشاه با بیان اینکه این واحد قرار است در شهرک صنعتی قصرشیرین احداث شود و زمین آن نیز واگذار شده، تاکید کرد: این طرح اکنون در مرحله اخذ مجوز سرمایه‌گذاری خارجی می‌باشد و بنا به گفته سرمایه‌گذار تجهیزات آن نیز خریداری شده است.

رشیدی اقدم تاکید کرد: به محض اخذ مجوز سرمایه‌گذاری خارجی، کار‌های این واحد نیز آغاز خواهد شد و زمانی که به بهره‌برداری برسد، ۱۲۰ نفر در آن مشغول به کار خواهند شد .

باشگاه خبرنگاران جوان کرمانشاه کرمانشاه

دیگر خبرها

  • واکنش بانک مرکزی به اظهارات میرسلیم/ عقل سلیم چه می‌گوید؟
  • افزایش ۴ برابری مالیات پرداختی بانک های اروپایی به روسیه
  • کاهش نقدینگی و تورم با تمرکز بانک مرکزی در حوزه ریال
  • لیلام ۱۶ میلیون دلار در افغانستان
  • تشریح آخرین وضعیت دو پروژه سرمایه‌گذاری خارجی
  • سخنگوی مرکز مبادله ارز و طلای ایران: سکه‌ های حراج شده کاملاً استاندارد بانک مرکزی است/ مراقب فریب سودجویان باشید
  • هشدار تند کرملین به توقیف‌کنندگان غربی دارایی‌های روسیه
  • سکه‌های حراجی مرکز مبادله استاندارد است؟
  • الجزایر در آستانه پیوستن به بانک بریکس
  • مدودف خواستار مصادره دارایی‌های شهروندان کشور‌های غیردوست شد