Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، آیین عبادی و سیاسی نمازجمعه این هفته کرمان به امامت حجت‌الاسلام والمسلمین علیدادی سلیمانی برگزار شد.

امام جمعه کرمان در جمع نمازگزاران گفت: حیات آدمی چند مرحله دارد که مرحله اول تولد در دنیا است و مرحله دوم لحظه انتقال از این دنیا و قطع ارتباطات این دنیا و وداع با آن می باشد که بسیار تامل بر انگیز است در این مرحله نگاهی به انسان مستوری می‌شود که نسبت به گذشته و اعمال و افکار خود و میزان حلال بودن مال بر جای گذشته حسرت می‌خورد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نماینده ولی فقیه در استان کرمان گفت: در نگاه دینی مرگ دریچه بقاء می‌باشد و وارد مرحله‌ای می‌شوید که می‌مانیم و مرگ به معنی فناء نمی‌باشد دنیا برای ظالمان و ستمگران بهشت بود ، اما برای کسانی که می‌دانستند مرگ پلی برای دنیای بعدی است دلی به آن نبسته اند نه، به خاطر خود و خانواده به فکر این روز باشید و به توصیه‌ها گوش کنید و جا دارد نسبت به رفتار و کردار خود بیشتر بیاندیشیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین علیدادی سلیمانی با اشاره به شهادت فرزند ارشد امام خمینی(ره) گفت: شهادت ایشان در شتاب گیری انقلاب نقش بسزایی داشت.

او کاپیتولاسیون را جریانی دانست که استقلال کشور را نشانه گرفته بود و به دیگران اجازه هرگونه رفتار در کشور ما را می‌داد  ، حاکمان کشور در دوره طاغوت آن را پذیرفتند و لذا امام امت خروشید و جلوی آن را گرفت.

امام جمعه کرمان گفت: امروز هم آمریکا در شرایطی قرار گرفته که باید نیروی خود را از منطقه غرب آسیا خارج کند و عادی هم منطقه را ترک نخواهد کرد و با فرار و ذلت ترک می‌کنند.

نماینده ولی فقیه دراستان افزود: با ترک آنها کار تمام نمی‌شود ، حضور فیزیکی ندارند، اما همه فکر آن‌ها به جان هم انداختن مسلمانان است که نمونه آن را در افغانستان و لبنان می‌بینید که چگونه کشتار به وجود آماده است.

او تصریح کرد: با این شرایط مسلمانان باید هوشیار باشند و حول محور پیامبر اعظم (ص)وحدت خود را حفظ کنند پیامبر(ص) نهضت نجات انسان و هدایت بود و امام صادق(ع) انسان را از جهل نجات داد.

امام جمعه کرمان ادامه داد: پیامبر الگوی  استقامت ، صبر، شکیبایی ، اخلاص و توجه به خدا است همچنین تسلط کامل بر زمان و حل مشکلات از شاخصه‌های پیامبر است که باید اسوه ما باشد.

او در ادامه خطبه‌های خود اظهار داشت: اینکه شهید سلیمانی در ۴۰ سال مبارزه در خط مقدم بود همان الگو گیری ایشان از شخصیت پیامبر و جهان بینی ایشان است که ذکر خدا در همه صحنه‌های زندگی  جاری است و  افراد و اشخاصی که به این اخلاص رسیده باشند هیچگاه از آن دور نخواهند شد و همیشه ثابت قدم خواهند بود.

انتهای پیام/ی

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: نماز جمعه مسلمانان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۶۱۹۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رقابت ۴۵ هزار نفر داوطلب کرمانی در مرحله نخست کنکورسراسری

به گزارش خبرنگار مهر، قاسم محمدی‌نژاد، صبح شنبه به خبرنگاران گفت: برای برگزاری شایسته آزمون‌ها، همه امکانات و تجهیزات لازم به کار گرفته شد و با ارائه خدمات نوین و بهره‌مندی از نیروهای مجرب، بر کیفیت برگزاری آزمون‌ها افزوده شد.

وی، افزود: در استان کرمان، بیش از ۴۵ هزار داوطلب روز جمعه هفتم اردیبهشت در نوبت اول آزمون سراسری به رقابت پرداختند که از این تعداد ۵ هزار و ۷۱۰ داوطلب شرکت‌کننده در گروه آزمایشی علوم ریاضی و فنی، تعداد ۱۸ هزار و ۶۱۲ داوطلب شرکت‌کننده در گروه آزمایشی علوم‌تجربی، تعداد ۱۵ هزار و ۵۲۱ داوطلب شرکت‌کننده در گروه آزمایشی علوم‌انسانی، تعداد ۲ هزار و ۳۴۴ داوطلب شرکت‌کننده در گروه آزمایشی هنر و تعداد ۲ هزار و ۸۴۳ داوطلب شرکت‌کننده در گروه آزمایشی زبان‌های خارجی بودند.

وی افزود: تعداد کل داوطلبان شرکت‌کننده در گروه‌های آزمایشی پنج گانه در استان کرمان، ۴۵ هزار و ۳۰ داوطلب بوده است.

کد خبر 6089596

دیگر خبرها

  • جام ملت‌های زیر ۲۳ سال آسیا؛ حذف کننده ایران به المپیک رسید
  • خیابان پشتیبان بلوار پیامبر اعظم (ص) قم احداث می‌شود
  • جام حذفی فوتبال| تراکتور به مس خورد، سپاهان به ملوان
  • مدارا با مردم، یک اصل مهم اسلامی و اصلی برای شهرداری‌ها است
  • پیامبر منطقه محروم بشاگرد کیست؟! + فیلم
  • میزبانی استان کرمان از ۴ شهید گمنام در سالروز شهادت امام ششم
  • لزوم بازشناسی بقیع به جهان اسلام
  • حذف نمایندگان ایران در روز نخست شمشیربازی انتخابی المپیک در منطقه آسیا
  • سپاه مقدس‌ترین نهاد و ناموس انقلاب اسلامی است
  • رقابت ۴۵ هزار نفر داوطلب کرمانی در مرحله نخست کنکورسراسری