Web Analytics Made Easy - Statcounter

آیت‌ الله لطف‌الله صافی‌گلپایگانی از مراجع تقلید در دیدار رئیس مجلس شورای اسلامی با وی، توصیه‌هایی در خصوص وضعیت معیشتی در جامعه و نیز روابط خارجی مطرح کرد.

به گزارش دفتر آیت الله صافی گلپایگانی، این مرجع روز گذشته در دیدار رییس مجلس شورای اسلامی در  قم با وی، گفت: بنده بسیار نگران وضعیت اقتصادی و مشکلات مردم هستم، مردم نجیب و شریف کشور ما مستحق این وضعیت نیستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به گرانی‌ها، افزود: گرانی برای مردم طاقت فرسا شده و تحمل آن برای مردم عزیزمان بسیار سخت و مشکل شده است.

این مرجع تقلید خاطرنشان کرد: توجه داشته باشید که همه کارها باید برای جلب رضایت خداوند متعال و خشنودی مردم باشد. اگر نیت انسان در کارهایش خدایی باشد، خداوند متعال هم، کمک و یاری خواهد کرد.

آیت الله صافی گلپایگانی ادامه داد: توصیه حقیر این است که باید با تمام کشورهای دنیا با عزّت و اقتدار رابطه داشته باشیم. اینکه با بسیاری از کشورها قهر باشیم صحیح نیست و به ضرر مردم عزیزمان است. شما باید با عقلانیت و تعامل سازنده، حقوق ملت را احقاق کنید.

استاد برجسته حوزه علمیه قم تصریح کرد:  امروز یکی از راه‌های اصلاح امور این است که با حفظ منافع کشور و با عزت، با جهان در ارتباط باشیم که خیلی از مشکلات برطرف خواهد شد.

وی در پایان ابراز داشت: امیدوارم عنایات و توجهات حضرت ولی عصر (عج) بر این مملکت و مردم شریف ما مستدام باشد و شما و همکارانتان و کسانی که دوست دارند به مردم خدمت کنند و ناراحتی و غصّه مردم را برطرف نمایند، بر مشکلات فائق آیند و مردم را خوشحال نمایند.

در این دیدار حجت الاسلام مجتبی ذوالنوری و احمدامیرآبادی نمایندگان قم در مجلس شورای اسلامی نیز حضور داشتند و محمد باقر قالیباف گزارشی را از فعالیت‌های مجلس شورای اسلامی در دوره جدید ارائه داد.

محمدباقر قالیباف رییس مجلس شورای اسلامی روز گذشته در سفر به قم با حضرات آیات ، مکارم شیرازی، جوادی آملی، سبحانی، صافی گلپایگانی ، نوری همدانی، علوی گرگانی و حسینی بوشهری رییس جامعه مدرسین حوزه علمیه، سعیدی تولیت آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه(س) و حجت الاسلام شهرستانی نماینده آیت الله سیستانی از مراجع تقلید در ایران دیدار و گفت و گو کرد.

دیدارهای رییس مجلس شورای اسلامی در قم بدون حضور خبرنگاران و عکاسان محلی برگزار شد./ ایرنا 

 

 

 

 

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: الله صافی گلپایگانی مجلس شورای اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۶۲۱۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زمین و تسهیلات از دولت ساخت با مردم/ به جز چند کلانشهر دولت مشکلی برای تامین زمین ندارد

امیرقلی جعفری، عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی در گفت وگو با خبرنگار قدس  در مورد در اختیار قرار دادن زمین و تسهیلات به مردم برای ساخت مسکن، گفت: بانک‌ها به تعهدات خودشان به درستی در بحث مسکن عمل نکردند تامین این مقدار سپرده برای اقشار آسیب پذیر و متوسط سخت است اینکه ماهی چهل پنجاه میلیون بدهند دشوار است.  باید قانون مصوب مجلس در بحث در اختیار قرار دادن تسهیلات و زمین به مردم اجرایی شود نا فرد با دست خودش مسکن بسازد.

این عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: در واقع باید ساخت مسکن را به مردم واگذار کنیم و ما مرحله به مرحله نظارت کنیم. هزینه ساخت مسکن در شهرهای بزرگ یک میلیارد است کدامیک از افراد آسیب پذیر می توانند این را آماده کنند ما در مجلس مطرح کردیم که زمین را دولت بدهد. به جز چند کلان شهر دولت مشکلی برای تامین زمین در سایر شهرها ندارد.

جعفری نماینده مجلس شورای اسلامی در ادامه بیان کرد: اگر می خواهیم اقشار آسیب پذیر دارای مسکن شوند چاره ای جز اینکه زمین و تسهیلات در اختیار آنها  قرار دهیم نداریم. ما نمی توانیم فقط با امکانات دولتی برای افراد بی مسکن مسکن آماده کنیم.

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بهترین راه برای حل مشکل مسکن مشارکت مردم است، گفت: بروکراسی و ساختار معیوب هم این اجازه را نمی دهد که دولت همه نیازهای بخش مسکن را برطرف کند. دولت هم ‌اراده کند نمی تواند کاری کند. ما نمی توانیم فقط با امکانات دولتی برای افراد بی مسکن مسکن آماده کنیم. باید برای حل مشکل مسکن از ظرفیت مردم استفاده کنیم و بهترین بستر برای تحقق این امر عرضه زمین توسط دولت و همچنین پرداخت تسهیلات ساخت مسکن به مردم از طریق شبکه بانکی است.

زهرا طوسی

دیگر خبرها

  • تبلیغات مرحله دوم انتخابات مجلس از پنجشنبه آغاز می‌شود
  • نماینده مجلس : شهرداری حق دارد با خارجی ها قرارداد ببندد اما نه پنهانی
  • طرح «دختران حاج قاسم» نمونه یک کار فرهنگی موثر است
  • مسئولان عملیات فرهنگی و جهاد تبیین را جدی بگیرند
  • رییسی دو قانون مصوب مجلس را برای اجرا ابلاغ کرد
  • صیانت از آرای مردم گنبدکاووس با ۷۰۰ ناظر آموزش‌ دیده
  • شوراها رکن مردم سالاری و از برکات نظام اسلامی هستند
  • وزیر تعاون: تمام دغدغه رییس جمهور معیشت مردم است
  • زمین و تسهیلات از دولت ساخت با مردم/ به جز چند کلانشهر دولت مشکلی برای تامین زمین ندارد
  • آیت الله علم‌الهدی: بهبود معیشت مردم در دستور کار دولت باشد