Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک عضو کمیسیون برنامه و بودجه گفت که در صورتی وعده رئیس جمهور برای متناسب‌سازی حقوق کارمندان با تورم محقق می‌شود که تولید رونق پیدا کرده و به دنبال آن قدرت خرید مردم هم افزایش یابد.

به گزارش قدس آنلاین جعفر قادری، درباره الزامات تحقق وعده رئیس جمهور برای متناسب سازی حقوق کارمندان گفت: معمولا مسئولان دولتی وعده زیاد می‌دهند اما آنچه معلوم و مشهود است، این بوده که اوضاع مالی دولت خوب نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در چنین شرایطی دولت نمی‌تواند انتظارات جامعه را برآورده کند. لذا بردن جامعه به این سمت که قرار است پرداختی‌های حقوق اضافه شود برای دولت امکان پذیر نیست.

نماینده مردم شیراز افزود: باید به جای دادن چنین وعده‌هایی تلاش شود که فضای کسب و کار تسهیل پیدا کرده و شاهد رونق تولید باشیم چون در چنین شرایطی درآمدهای دولت نیز زیاد شده و می‌تواند متناسب با آن پرداخت‌ها را هم افزایش دهد. در غیر این صورت افزایش حقوق‌ها از محل چاپ اوراق و استقراض از بانک مرکزی صورت می‌گیرد، ‌این یعنی افزایش تورم و کاهش قدرت خرید مردم.

این عضو کمیسیون برنامه و بودجه ادامه داد:‌ در چنین شرایطی کارمندها حقوق‌شان افزایش پیدا می‌کند اما قدرت خریدشان کاهش یافته است، لذا معتقدم این مسیر اشتباهی است و دولت نباید تحت تأثیر جوها در جامعه قرار گیرد. دولت نباید مسیری را طی کند که انتهای آن به ناکجا آباد می‌رسد و جامعه را با تورم مضاعف روبرو می‌کند. این‌ها به ضرر جامعه است و باید مسیر را اصلاح کرد.

قادری تأکید کرد: نباید اجازه دهیم که در دام تورم بیفتیم حال اینکه با استفاده از روش درست یعنی رونق تولید شرایط را می‌توان به سمتی برد که درآمدهای دولت از محل وصول مالیات با رونق تولید افزایش پیدا کرده و قدرت خرید مردم هم زیاد می‌شود به همین دلیل فکر می‌کنم وعده رئیس جمهور در شرایط فعلی محقق نمی‌شود. توصیه می‌کنم دولت به جای این موارد دنبال مسیر دیگری باشد که به تورم منجر نشده و تولید را رونق دهد.

منبع: ایسنا

انتهای پیام/

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: توصیه نماینده مجلس افزایش قدرت خرید مردم قدرت خرید مردم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۶۲۷۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش نرخ بیکاری در دولت سیزدهم کاهش چشمگیر داشته است

به گزارش خبرنگار مهر، هادی بهداد در سخنرانی قبل از خطبه‌های نماز جمعه قرچک گفت: در این دولت بیش از هر دولت دیگری در حوزه افزایش اشتغال تلاش شد و به نتیجه رسید و نرخ بیکاری به صورت چشمگیری نسبت به سال‌های گذشته و دولت‌های قبل کاهش داشته است.

وی با بیان اینکه یکی از وظایف مهم وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیاستگذاری و برنامه‌ریزی برای تنظیم روابط کار است، گفت: بررسی مسائل و مشکلات جامعه کارگری، بهبود روابط کارگر و کار فرمایی با بهره‌گیری از سازوکارهای سه جانبه‌گرایی در راستای هدف حفظ و صیانت از نیروی کار در اولویت است.

مدیرکل امور اجتماعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزود: کارگران موتور پیشران اقتصاد کشور هستند، قشری از جامعه که تأثیر بسزایی در رونق هرچه بیشتر و حرکت چرخه اقتصاد کشور خواهند داشت جامعه عزیز کارگری هستند.

وی افزود: در این دولت بیش از هر دولت دیگری در حوزه افزایش اشتغال تلاش شد و به نتیجه رسید و نرخ بیکاری به صورت چشمگیری نسبت به سال‌های گذشته و دولت‌های قبل کاهش داشته است.

بهدادی بیان کرد: بهره‌مندی از شرکت‌های دانش‌بنیان در بهبود عملکرد شرکت‌های تابعه برای رونق و توسعه هرچه بیشتر و بهتر بوده که به نوع خود یک اقدامی جدید و مثبت برای اقتصاد کشور است.

کد خبر 6089162

دیگر خبرها

  • قانون جدید مالیات؛ زمینه ساز کتمان معاملات
  • این که جز خشونت راهی نمانده ایران را به کجا می برد؟ / آیا وضعیت هراسناک است؟ / امید با توافق روی آغاز نو، و بازتعریف جدید شکل می گیرد
  • معاون وزیر کار : دستمزد کارگران در کنار افزایش تورم تقریبا رشد کرده
  • حقوق کارگر با تورم و مشکلات اقتصادی جامعه همخوانی داشته باشد
  • رونق تولید در گرو تلاش کارگران
  • کاهش نرخ بیکاری در دولت سیزدهم کاهش چشمگیر داشته است
  • بخشی از رونق تولید با خرید کالای ایرانی محقق می‌شود
  • یک اقتصاددان پاسخ داد: عاقبت نرخ تورم در 1403 و اتفاق نگران کننده برای طبقه متوسط جامعه
  • مردم گوشت نمی‌خریدند، حالا شیر و ماست هم نمی‌خرند؛ چرا؟
  • عدم افزایش حق مسکن و پایه سنوات کارگران هیچ توجیهی ندارد