Web Analytics Made Easy - Statcounter

 حجت الاسلام کاظم حافظ نیا در خطبه های آئین عبادی سیاسی نمازجمعه در مصلی آستارا افزود: دین مشترک، قرآن، قبله مشترک و محبت به اهل بیت (ع) از جمله اشتراکات جدایی ناپذیر بین شیعه و سنی است که باید بیش از پیش مورد توجه قرار بگیرد.

وی اضافه کرد: صدور فتواهایی مبنی بر تقریب مذاهب، برپایی گفتمان های علمی با تکیه بر عقلانیت و پرهیز از جهالت از جمله مواردی است که با هدف تقویت وحدت بین علما باید عملی شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان این که با تدبیر و دوراندیشی امام (ره) در خصوص اختلاف روایت شیعه و سنی در باب سالروز ولادت رسول اسلام (ص)، هفته وحدت نامگذاری و عامل انسجام مسلمانان شد خاطرنشان کرد: باید هوشیار باشیم که دشمنان، وحدت مذاهب اسلامی را بر نمی تابند و با طرح های جدید و ابزار رسانه، قصد ضربه بر پیکره اسلام را دارند.

 حجت الاسلام  حافظ نیاادامه داد: خوشبختانه وحدت خوبی بین شیعه و سنی در شهرستان مرزی آستارا وجود دارد و برنامه های هفته وحدت با شکوه خاصی در مساجد برگزار می شود.

خطیب جمعه آستارا گفت: امروز آخرین خطبه نماز جمعه بنده در شهرستان آستاراست و از هفته آینده در شهرستان اسکو به عنوان امام جمعه در خدمت مردم استان آذربایجان شرقی خواهم بود و در طول حدود ۱۰ سال فعالیت در سنگر نمازجمعه شهرستان آستارا سعی کرده ام در راستای دفاع از آرمان های انقلاب با تکیه بر وحدت و همدلی گام بردارم.

شهرستان مرزی بندر آستارا با ۹۱ هزار نفر جمعیت در منتهی الیه غرب استان گیلان و همسایگی جمهوری آذربایجان واقع شده و حدود ۱۷ درصد جمعیت آن را اهل سنت تشکیل داده است.

برچسب‌ها آستارا وحدت اسلامی ستاد اقامه نماز کشور

منبع: ایرنا

کلیدواژه: آستارا وحدت اسلامی ستاد اقامه نماز کشور آستارا وحدت اسلامی ستاد اقامه نماز کشور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۶۲۸۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای بیش از ۵۰ ویژه برنامه هفته عقیدتی سیاسی در آستارا

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام سید علی رضایی عصر شنبه در نشست خبری با خبرنگاران به مناسبت آغاز هفته عقیدتی سیاسی اظهار کرد: از ۸ تا ۱۴ اردیبهشت ماه که به نام هفته عقیدتی سیاسی در سپاه و بسیج نام گذاری شده، بیش از ۵۰ برنامه به این مناسبت در سپاه و رده‌های مختلف مقاومت شهرستان مرزی آستارا برگزار می‌شود.

وی به نقش شهید مطهری در تقویت بنیان‌های نظری انقلاب و نظام اسلامی اشاره کرد و افزود: آثار شهید مطهری امروز هم پاسخگوی نیازهای معرفتی بوده و بهره گیری از اندیشه‌های این شهید گرانقدر گام نهادن در مسیر درست را تضمین می‌کند.

مسؤول دفتر نمایندگی ولی فقیه در ناحیه سپاه ناحیه آستارا تصریح کرد: برگزاری همایش گرامیداشت هفته عقیدتی سیاسی در سپاه و بسیج و هفته معلم و تجلیل از معلمین و مربیان عقیدتی سیاسی، برگزاری نشست‌های بصیرتی، برگزاری مسابقات ورزشی و فوتسال، اجرای زنگ قرآن و ولایت و زنگ سپاس و برگزاری مسابقه کتابخوانی، دیدار با خانواده‌های شهدا، نیز از جمله برنامه‌های مهمی است که به مناسبت هفته عقیدتی سیاسی در رده‌های مقاومت بسیج این شهرستان برگزار می‌شود.

کد خبر 6090306

دیگر خبرها

  • برگزاری جشنواره زمین پاک در آستارا
  • اجرای بیش از ۵۰ ویژه برنامه هفته عقیدتی سیاسی در آستارا
  • فعالان ستاد اقامه نماز جمعه خاش تجلیل شدند
  • امنیت حاکم بر هرمزگان ناشی از وحدت شیعه و سنی است
  • سفر مقام معظم رهبری موجب عبور کردستان از حوزه امنیتی به حوزه فرهنگی شد/ علمای مناطق شرقی با روشنگری بسترساز امنیت پایدار شوند
  • تاکید امام جمعه فسا بر حل مشکل بیمه کارگران
  • برگزاری نماز جمعه شهرستان‌های استان مرکزی
  • خطبه های نماز جمعه شهرستان های هرمزگان 
  • وحدت رویه ملی و جهانی علیه رژیم منحوس صهیونیستی
  • نماز جمعه شهرستان های هرمزگان 7 اردیبهشت