Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، اعظم باقری سرپرست شبکه بهداشت و درمان آران و بیدگل گفت: ۳۰ و سه دهم درصد زنان آران و بیدگل مبتلا به چاقی و ۳۳ و ۹ دهم درصد آنان دچار اضافه وزن هستند.

وی با بیان اینکه حدود ۵۲ درصد از زنان میانسال آران و بیدگل چاقی دور شکم دارند، ادامه داد: حدود ۳۸ درصد این زنان بدون فعالیت یا دارای فعالیت فیزیکی نامطلوب هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



سرپرست شبکه بهداشت و درمان آران و بیدگل با بیان اینکه ۴۴ و نیم درصد از زنان میانسال این شهرستان الگوی تغذیه نامناسب دارند، اضافه کرد: ۱۲ و ۲ دهم درصد آنان هم دارای اختلال در سلامت روان هستند که در این بین، حدود ۴۸ درصد دارای افسردگی بودند.

به گفته باقری، با توجه به انجام مراقبت‌های سلامت میانسالان طی دوره سه ساله، ضروری است در سال حداقل ۳۰ درصد از میانسالان خدمات مربوطه را دریافت کرده باشند.

وی افزود: با وجود اپیدمی کرونا، محدودیت‌های برقرار شده و افزایش بار کاری کارکنان بهداشت در خصوص مراقبت‌های مربوط به این بحران، ۴۶ و هشت دهم درصد از زنان میانسال این شهرستان حداقل یک خدمت را دریافت کرده‌اند.

باقری ادامه داد: چهار بیماری دیابت، فشارخون بالا، سرطان و بیماری‌های مزمن تنفسی به همراه چهار عامل خطر، کم تحرکی، تغذیه ناسالم، مصرف الکل و دخانیات از مهمترین علت‌های مرگ و میر ناشی از بیماری‌های غیرواگیر است که احتمال مرگ ناشی از بیماری‌های غیرواگیر را افزایش می‌دهد.

وی افزود: سازمان جهانی بهداشت کنترل این بیماری‌ها و عامل‌های زمینه‌ساز آن‌ها را به عنوان هدف اصلی برای کاهش ۲۵ درصد مرگ و میر ناشی از بیماری‌های غیرواگیر تا سال ۲۰۲۵ تعیین کرده است که امیدواریم با انجام مراقبت‌های میانسالان و آموزش و مشاوره موثر، گامی بلند و استوار در راستای حفظ و ارتقاء سلامت هموطنان در حیطه کاهش مرگ زود هنگام ناشی از چهار بیماری غیرواگیر و چهار عامل خطر منتسب به آنان برداریم.

۲۴ تا ۳۰ مهرماه در تقویم به عنوان هفته سلامت زنان نامگذاری شده است.

شهرستان آران و بیدگل با افزون بر ۱۰۳ هزار نفر جمعیت در شمالی‌ترین منطقه اصفهان، در فاصله شش کیلومتری شهرستان کاشان و ۲۱۵ کیلومتری مرکز این استان قرار دارد.

منبع:ایرنا

انتهای پیام

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اضافه وزن زنان میانسال سلامت روان زنان میانسال آران و بیدگل دهم درصد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۶۳۵۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اختتامیه دومین دوره لیگ فوتسال مهاجرین + فیلم

مراسم اختتامیه دومین دوره لیگ فوتسال مهاجرین شهرستان آران و بیدگل با عنوان "جام شهدای مدافع حرم" درسالن شهدای فرهنگی شهرستان آران وبیدگل برگزار شد.

 در این مسابقات 24 تیم از دی ماه سال گذشته با هم به رقابت پرداختند.

تیم منتخب مهاجرین این شهرستان قرار است در مسابقات انتخابیه تیم ملی مهاجرین افغانستان که در خرداد ماه سال جاری برگزار می شود اعزام شود.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • دو عامل چاقی که دور از ذهن هستند
  • استرس زیاد و کمبود خواب، وزن را افزایش می‌دهد
  • تولید بیماری‌های احتمالی برای نسل آینده؛ حاصل بی‌توجهی به مامایی
  • هشدار هواشناسی کاشان نسبت به وزش باد شدید
  • اختتامیه دومین دوره لیگ فوتسال مهاجرین + فیلم
  • ۷ میلیون مبتلا به دیابت در کشور/ آمار زخم‌های مزمن در دیابتی‌ها
  • آمار باورنکردنی بیماران مبتلا به دیابت در کشور
  • غبارروبی قبور شهدای فرهنگی در شهرستان آران و بیدگل
  • افتتاح دفتر کانون بسیج رسانه در شهرستان آران و بیدگل
  • بیماری روانشناختی و فشار خون از عوامل چاقی هستند