Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-05-01@13:04:39 GMT

کشف عتیقه های چند هزار ساله در زاهدان

تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۴۶۴۷۲۰

کشف عتیقه های چند هزار ساله در زاهدان


سردار  احمد طاهری فرمانده انتظامی استان سیستان و بلوچستان در گفت وگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ،  بیان داشت: در پی کسب خبری مبنی بر نگهداری و قاچاق اشیاء تاریخی توسط فردی در شهرستان زاهدان، موضوع در دستور کار پلیس امنیت اقتصادی استان قرار گرفت.

وی افزود: ماموران انتظامی پس از انجام اقدامات اطلاعاتی و تحقیقات پلیسی محل مورد نظر را که یک انبار غیر مجاز دارو در یکی از نقاط شهر زاهدان بود، شناسایی کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فرمانده انتظامی استان ادامه داد: ماموران پلیس امنیت اقتصادی، با هماهنگی قضایی در بازرسی از انبار مورد نظر ۱۵ عدد ظروف سفالی عتیقه، ۲ عدد قاب و تابلوی قدیمی، ۴۹۸ عدد انگشتر و انواع تسبیح، ۲۱ قطعه سنگ کوچک تراشیده شده تزیینی و ارزشی را کشف، که برابر اعلام کارشناس سازمان میراث فرهنگی، عتیقه جات مکشوفه به ۲ الی ۳ هزار سال قبل و مربوط به عصر آهن می‌باشد.

سردار طاهری با بیان اینکه در این رابطه یک نفر متهم شناسایی و پرونده در حال رسیدگی می‌باشد، خاطر نشان کرد: اشیاء عتیقه هویت تاریخی و فرهنگی یک جامعه می‌باشند، پلیس با افرادی که بخواهند هویت تاریخی و فرهنگی کشور را برای کسب منفعت‌های غیر قانونی خود به تاراج ببرند به شدت و قاطعانه برخورد می‌نماید.

این مقام ارشد انتظامی افزود: از شهروندان و هم استانی‌های عزیز انتظار می‌رود، برای حراست از میراث و هویت تاریخی و فرهنگی کشور با پلیس همکاری کرده و هرگونه اطلاعات و اخبار در این زمینه را به مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ اطلاع دهند.

انتهای پیام/ع

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: حوادث و انتظامی قاچاق اشیاء

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۶۴۷۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سرقت ۳۰۰ میلیارد ریال طلا در البرز/ سارقان دستگیر شدند

به گزارش خبرگزاری مهر، سردار حمید هداوند گفت: در پی اعلام خبر سرقت از کیف حاوی طلاجات از فردی در محدوده کلاک، مأموران کلانتری ۴۰ با حضور در صحنه، تحقیقات میدانی این پرونده را انجام و دستگیری سارقان را به صورت ویژه در دستور کار قرار دادند.

وی عنوان کرد: در بررسی‌های اولیه پلیس مشخص شد که شاکی این پرونده برای خرید جام طلای عتیقه به محلی در محدوده کلاک در حال حرکت بوده که سه نفر با سلاح سرد وی را تهدید و کیف شاکی پرونده را سرقت می‌کنند.

فرمانده انتظامی استان البرز اظهار کرد: کیف به سرقت برده شده حاوی تعداد زیادی سکه، ارز و شمش طلا در مجموع به ارزش ۳۰۰ میلیارد ریال بود.

وی بیان کرد: مأموران کلانتری با بررسی صحنه وقوع جرم و بکارگیری اقدامات فنی و پلیسی سارقان و مخفیگاه آنان را شناسایی و با هماهنگی مقام قضائی در عملیاتی ضربتی آنها را دستگیر و از مخفیگاه آنان تمامی اموال مسروقه را کشف کردند.

سردار هداوند در پایان با بیان اینکه سارقان با تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شدند، از شهروندان خواست معامله هرگونه عتیقه جات را که برابر قانون در کشور ممنوع است از طریق سامانه ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

کد خبر 6091334

دیگر خبرها

  • کشف جسد زن ۳۶ ساله در باغ
  • کشف جسد زن ۳۶ ساله در باغ و دستگیری قاتل
  • برملا شدن راز قتل پیرزن ۸۲ ساله در آباده
  • کشف ۱۰۰ میلیارد اخلال در نظام اقتصادی در زاهدان
  • کشف اشیاء عتیقه‌ چند هزار ساله در چالوس
  • کشف گنج هخامنشی و ساسانی از قاچاقچی عتیقه در چالوس
  • کشف گنج هخامنشی و ساسانی از قاچاقچی عتیقه در چالوس ؛ این اشیا هنوز قیمت گذاری نشده اند
  • کشف عتیقه جات چند هزار ساله در چالوس
  • اهدای ۵۹ شیء تاریخی به اداره میراث‌ فرهنگی شهرستان ملایر
  • سرقت ۳۰۰ میلیارد ریال طلا در البرز/ سارقان دستگیر شدند