Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، مصطفی محامی نماینده ولی فقیه در سیستان‌وبلوچستان در مراسم گرامی داشت شهدای نماز قندهار در حسینیه باب الحوائج (ع) افغانستانی‌های مقیم زاهدان ضمن ابراز تبریک و تسلیت شهادت جمع زیادی از نمازگزاران مسجد قندهار افغانستان به مردم این کشور و ملت ایران و جامعه اسلامی، اظهار داشت: تبریک به عزیزانی که به فیض شهادت نائل آمدند و بر سر سفره احسان الهی زندگی فراتر از زندگی ما را درک می‌کنند و و بر اساس آیات ۱۶۹ و ۱۷۰ سوره مبارکه آل عمران، «از فضل و رحمتی که خدا نصیبشان گردانیده شادمانند، و دلشادند به حال آن مؤمنان که هنوز به آن‌ها نپیوسته‌اند و بعداً در پی آن‌ها به سرای آخرت خواهند شتافت که بیمی بر آنان نیست و غمی نخواهند داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»

امام جمعه زاهدان این ضایعه دردناک را به خانواده‌های داغدار، ملت مسلمان و جامعه اسلامی که عزیزانی را از دست دادند تسلیت گفته و بیان داشت: در شرایطی که جامعه اسلامی باید در ایام ربیع المولود و سالروز ولادت حضرت محمد (ص) و امام جعفر صادق (ع) خوشحال باشد، اما با توطئه استکبار جهانی، امت اسلام عزادار هستند.

عضو هیئت علمی جامعه المصطفی با اشاره به توطئه‌های مداوم دشمنان علیه جوامع اسلامی، افزود: دشمنان، یکپارچگی، انسجام، آرامش و برادری جوامع اسلامی را نشانه گرفته‌اند و وضعیت امروز افغانستان، عراق، سوریه، لبنان، یمن و کشور‌های اسلامی نشانگر همین موضوع است.

محامی با اشاره به دوره مسئولیت در افغانستان، خاطرنشان کرد: آمریکا و مزدورانش نمی‌خواهند که کشور‌های اسلامی بالاخص افغانستان روی آرامش را به خود ببینند و تلاش می‌کنند که درگیری و نابودی امکانات در جامعه اسلامی به اوج برسد تا آن‌ها دست به دامان آمریکا شوند و آمریکایی‌ها با همین توجیه به افغانستان لشکر کشی کردند که نتیجه اش را امروز می‌بینیم.

وی با اشاره به نقش آمریکا در شکل‌گیری داعش، خاطرنشان کرد: آمریکایی‌ها بعد از شکست داعش در سوریه و عراق و بر هم خوردن نقشه تجزیه کشور‌های اسلامی، به دنبال اجرای توطئه‌ها به نحو دیگری هستند.

نماینده مقام معظم رهبری در استان با اشاره به اهمیت و موقعیت استراتژیک کشور افغانستان و همسایگی با کشور‌های مختلف، عنوان داشت: آمریکا، بنا به همین دلایل، حضور خود را در افغانستان لازم می‌دانست و مطمئن بود که اگر در افغانستان یک دولت مردمی قوی تشکیل بشود، دیگر اجازه حضور به آمریکا نخواهد داد لذا نمی‌خواهد آرامشی در افغانستان وجود داشته باشد.

امام جمعه زاهدان با تاکید بر هوشیاری مردم افغانستان و پرهیز از قرار گرفتن در دام دشمنان بیان داشت: هم‌چنان راه عزت و افتخار شهدا را دنبال و بر وحدت ملی تاکید کنیم و بر اتحاد، یکپارچگی، همکاری و همراهی همه گروه‌های مردمی افغانستان پایبند باشیم تا بتوانیم در برابر دشمن مقاومت کنیم که برخی از مصیبت‌های ما ناشی از تفرقه است.

انتهای پیام/ع

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: نماینده ولی فقیه شهدای گمنام جامعه اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۶۵۵۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دیدار بلینکن با رئیس‌جمهور چین و تاکید بر حل اختلافات

بلینکن و رئیس جمهور چین بر اهمیت مدیریت مسئولانه اختلافات بین آمریکا و پکن تاکید کرده و درباره یک سری مسائل از جمله امور جهانی، منطقه‌ای و دوجانبه صحبت داشتند.

به گزارش ایسنا، گفت‌وگوها بین دو کشور در ماه‌های اخیر و در حالی افزایش یافته که اختلافات نیز همچنان زیاد است.

به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، «آنتونی بلینکن» وزیر امور خارجه آمریکا در دیدار با «شی جین‌پینگ» رئیس جمهور چین نگرانی خود را درباره حمایت پکن از روسیه و حمله به اوکراین و همچنین مسائل مربوط به تایوان و دریای چین جنوبی، حقوق بشر و تولید و صادارت مواد مورد نیاز برای تولید مواد مخدر صنعتی ابراز داشت.

بلینکن همچنین گفت در یک سری موارد همکاری دوجانبه با چین پیشرفت‌هایی داشته که شامل ارتباطات نظامی، مقابله با مواد مخدر و هوش مصنوعی می‌شود و دو طرف همچنین توافق کردند تا مذاکراتی را درباره کاهش خطرات ناشی از این فناوری هوش مصنوعی آغاز کنند.

وزیر خارجه آمریکا ادامه داد: «ما به حفظ و تقویت خطوط ارتباطی برای پیشبرد در این حوزه و دستیابی به توافقی برای رسیدگی به اختلاف‌نظرها به منظور اجتناب از هرگونه سوءتعبیر، برداشت‌های نادرست و ارتباطات اشتباه ادامه می‌دهیم و متعهدیم.»

این دیپلمات ارشد آمریکایی همچنین تاکید کرد: «با اینکه ما به دنبال تعمیق همکاری هستیم که به نفع دو طرف است، آمریکا درباره چالش‌هایی که توسط چین ایجاد شده، به شدت هوشیار است. واشنگتن همیشه از منافع اصلی و ارزش‌های خود دفاع می‌کند.»

وی همچنین به‌ویژه نگرانی خود را درباره تامین قطعاتی از جمله ابزارآلات و قطعات میکرو الکترونیک برای مسکو ابراز داشت و پس از دیدار با رئیس جمهور چین به خبرنگاران گفت: «روسیه بدون حمایت‌های چین برای حفظ حملاتش علیه اوکراین به مشکل برمی‌خورد. تامین صنایع دفاعی روسیه هم تهدیدی علیه اوکراین و هم تهدیدی علیه امنیت اروپاست.»

وزیر خارجه ایالات متحده همچنین با شی جین‌پینگ درباره مانورهای دریایی چین در دریای چین جنوبی صحبت و بر حمایت قاطع آمریکا از فیلیپین تاکید کرد.

رئیس جمهور چین نیز تاکید کرد که چین و آمریکا باید به جای دخیل شدن در رقابتی شرورانه به دنبال همکاری در مسیری مشترک باشند.

وی افزود: «چین از دیدن یک آمریکای مطمئن، باز، موفق و پر رونق خوشحال می‌شود. ما امیدواریم که آمریکا هم به دنبال توسعه چین در مسیری روشن و مثبت باشد. این یک مساله نهادی است که باید مورد بررسی قرار گیرد.»

دیدار بین بلینکن و رئیس جمهور چین در پایان سفر سه روزه وزیر خارجه آمریکا به این کشور آسیایی انجام شد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • دیدار بلینکن با رئیس‌جمهور چین و تاکید بر حل اختلافات
  • منتظری: حجاب در ایران قانون است؛ همه باید از آن پیروی کنند، حتی کسانی که مسلمان هم نیستند
  • از مردم افغانستان حمایت می کنیم
  • مبارزه جدی برای مقابله با فساد
  • رئیسی: ایران در تعامل با کشورهای آفریقایی تامین منافع متقابل را دنبال می‌کند
  • مصباحی مقدم: آمریکا بدنبال تدابیر جدید برای ضربه زدن به جمهوری اسلامی است
  • نقش حمایتی از مردم افغانستان را دنبال می‌کنیم
  • کاظمی قمی: نقش حمایتی از مردم افغانستان را دنبال می‌کنیم
  • حجاب در ایران قانون است؛ همه باید از آن پیروی کنند، حتی کسانی که مسلمان هم نیستند
  • دشمنان به دنبال افغانستان ضعیف و چندپارچه هستند