Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-29@13:08:53 GMT

شتاب توسعه هرمزگان و بستک از سایر نقاط کشور کمتر است

تاریخ انتشار: ۱ آبان ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۴۶۵۵۶۷

شتاب توسعه هرمزگان و بستک از سایر نقاط کشور کمتر است

به گزارش خبرنگار مهر، احمد جباری جمعه شب در شورای اداری شهرستان بستک، اظهار کرد: پالایشگاه ستاره خلیج فارس که دشمن سعی داشت این کار بزرگ را کم رنگ کند و کوچک جلوه دهد، نمونه بارز تلاش های موثر و ارزنده مهدی دوستی استاندار هرمزگان است.

وی با ذکر این نکته که استاندار هرمزگان شناخت خوب و کافی نسبت به موضوعات مختلف استان دارد، ابراز داشت: شتاب توسعه استان هرمزگان و شهرستان بستک پس از گذشت بیش از چهاردهه از انقلاب اسلامی در همسنجی با وضعیت توسعه در سایر شهرستان‌ها و استان‌ها کمتر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عضو مجمع نمایندگان استان هرمزگان بیان داشت: در دولت قبلی ترک فعل‌های فراوانی وجود داشت که در حال حاضر پرونده چند وزیر دولت قبل را به دستگاه قضایی ارائه کرده‌ایم.

جباری اذعان کرد: گره زدن همه مشکلات کشور به FATF، از جمله واردات واکسن که با جان و سلامت مردم ارتباط دارد ، یک گناه بزرگ و نابخشودنی بود.

وی خاطرنشان کرد: حضور بدون واسطه و بدون تشریفات رئیس جمهور در میان مردم، مزیت دولت مردمی است و به حمدلله استاندار دولت در هرمزگان نیز از چنین روحیه ای برخوردار است و ساده و بی آلایش در میان مردم حضور پیدا می کند.

عضو مجمع نمایندگان گفت: وحدت خوبی در ادارات و دستگاه های اجرایی و بین علما، اندیشمندان، معتمدان و بزرگان شهرستان حاکم است.

جباری خاطرنشان کرد: پروژه انتقال آب از دریا به عنوان پروژه استراتژیک برای شهرستان بستک به شمار می رود؛ اگر تا تابستان سال بعد حداقل فاز اول این پروژه به میزان چهار هزار مترمکعب وارد مدار نشود، با تنش جدی آبی مواجه خواهیم شد.

وی تشریح کرد: تکمیل چهار کیلومتر از مسیر باقی مانده جاده ارتباطی خور جناح به عنوان زیر ساخت مهم ارتباطی و به عنوان یک پروژه ملی، تاسیس دانشگاه علوم پزشکی در غرب استان هرمزگان و راه اندازی واحد کربنات سدیم در شهرستان بستک از جمله مطالبات مردمی است.

کد خبر 5333699

منبع: مهر

کلیدواژه: احمد جباری بستک جلسه شورای اداری مجمع نمایندگان هرمزگان ویروس کرونا هفته وحدت بوشهر اردبیل آمار کرونا خطبه های نماز جمعه عکس استانها لیگ برتر فوتبال ایران گرگان کرمانشاه واکسن کرونا سیدابراهیم رئیسی رئیس جمهور شهرستان بستک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۶۵۵۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تولید گوجه فرنگی به ۳۰۰ هزار تن می‌رسد

حسین اصغری گفت: طی برنامه‌ریزی و مشورت با استان‌ها، پروژه افزایش تولید در مناطق جنوبی کشور از طریق افزایش سطح زیر کشت و عملکرد تولید در واحد سطح و پروژه نگهداری مزارع تولید تابستانه در استان‌های نیمه شمالی کشور برای تولید پاییزه گوجه‌فرنگی در دستور کار این دفتر قرار گرفته است.

به گفته او، انتظار داریم با اجرای این دو پروژه حدود ۳۰۰ هزار تن گوجه‌فرنگی در فصل پاییز با هدف تامین نیاز بازار داخلی و خارجی تولید شود.

اصغری ادامه داد: در پروژه نگهداری مزارع تولید تابستانه گوجه‌فرنگی در استان‌های نیمه شمالی کشور، تلاش می‌کنیم بخشی از تولید به فصل پاییز منتقل شود.

او  افزود: توسعه کشت داربستی گوجه‌فرنگی در استان‌های شمالی کشور مانند قزوین، آذربایجان شرقی و آذربایجان غربی از آذر ۱۴۰۲ پیگیری می‌شود، از این رو برای توسعه کشت داربستی این محصول حداقل باید در سطح یک هزار هکتار کار کنیم که هم اکنون هم نمونه‌های موفقی از کشت داربستی در استان‌های قزوین و بخشی از استان فارس داریم.

او افزود: علت تاکید بر توسعه کشت داربستی گوجه‌فرنگی این است که با افزایش تولید، قیمت را کنترل کنیم.

اصغری ادامه داد: برای تولید گوجه‌فرنگی در کشت داربستی، از ارقام فضای باز استفاده می‌شود هرچند که ارقام مشترک و دومنظوره فضای باز و گلخانه‌ای هم داریم.

او توسعه کشت گوجه‌فرنگی در فضای باز در مناطق مستعد با هدف افزایش تولید را از دیگر برنامه‌های این دفتر اعلام کرد و گفت: استان‌هایی مانند هرمزگان، سیستان و بلوچستان، فارس، بوشهر و خوزستان برای افزایش سطح زیرکشت گوجه‌فرنگی اعلام آمادگی کرده‌اند.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی صنعت ، تجارت و کشاورزی

دیگر خبرها

  • تولید گوجه فرنگی به ۳۰۰ هزار تن می‌رسد
  • راه اندازی فرودگاه به توسعه میناب کمک می‌کند
  • توسعه صدرا با هم افزایی مدیران شتاب می‌گیرد
  • تامین نیاز آبی ۴ شهر و ۳۷ روستا در بستک
  • ناپایداری جوی و دریایی در هرمزگان در ساعات بعدازظهر و شب
  • خطوط ریلی بندر شهید رجایی توسعه می‌ یابد
  • ناپایداری های جوی و دریایی در هرمزگان
  • پیشرفت ۴۰ درصدی پروژه انتقال آب از بندرچارک به بستک و جناح
  • گردشگری در شادگان رونق و توسعه یابد
  • خطوط ریلی بندر شهید رجایی توسعه می‌یابد