Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار حوزه اندیشه خبرگزاری تقریب، شیخ غازی حنینه از علمای اهل سنت لبنان در این نشست، ضمن قدردانی از تلاش های جمهوری اسلامی ایران در برقراری وحدت اظهار داشت:عنوان وحدت اسلامی که امام خمینی(ره) در اوایل انقلاب مطرح کرد، عنوان بسیار به جایی بود و ما امروز نیاز داریم کلیه فتنه های جهان اسلام که آمریکا، صهیونیست و هم پیمانانش به آن دامن میزنند را خاموش کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


 
شیخ غازی حنینه تصریح کرد: رسول خدا(ص) در هر شرایطی در مکه و مدینه، به برادری و اخوت فرا می خواند و حتی در پی ایجاد ارتباط بین مسلمانان و غیر مسلمانان بود و هرگونه فتنه داخلی را مردود می‌دانست.
 
وی تاکید کرد: اسلام هر فتنه ای داخلی، چه بین شیعه و سنی باشد، چه بین یهودی و اسلامی و ... مردود می داند.
 
عالم اهل سنت لبنان با اشاره به اینکه اسرائیل سرزمین فلسطین را اشغال کرده و ساکنان آن را از سرزمین هایشان دور کرده است، تاکید کرد: ما به عنوان داعیان وحدت نباید اجازه دهیم دشمنان بر دارایی ها و‌ منابع ما مسلط شوند.
 
بهاءالدین محی الدین نقشبندی هم ضمن قدردانی از تلاشهای دبیرکل مجمع تقریب در مسیر وحدت اظهار داشت: مسلمانان امروز بیش از هر زمان دیگری به اخوت و دوستی نیاز دارند و همه مشکلاتی که با آن مواجه هستند، به خاطر عدم انسجام و مودت است.
 
وی با بیان اینکه برنامه اسلام برای بشریت، اخوت است، گفت: اسلام دین محبت و برادری و دوستی است و در این زمان انسجام و وحدت به خاطر خدمت به اسلام و مبارزه با دشمنان بسیار مهم است.
 
نقشبندی تصریح کرد: وحدت و انسجام به مسلمانان کمک می کند که همگی مشت محکمی در دهان صهیونیست و وهابیت بزنیم؛ آنها میترسند وحدت حقیقی میان مسلمانان ایجاد شود، لذا در پی تجزیه مسلمانان و ترویج وهابیت هستند.
 
وی با تاکید بر اینکه وحدت مسلمانان وحدت قلوب و اهداف است،اظهار داشت: به همین خاطر مقام معظم رهبری قائل به وحدت مسلمین است و همبستگی مسلمانان را یکی از لازمترین ابزار جوامع مسلمان  می‌داند.
 
نقشبندی با تاکید بر اینکه کنفرانس وحدت اسلامی، مشت آهنین بر افکار صهیونیست و وهابیت است، اظهار داشت: دمیدن در آتش اختلاف و بدگویی به مقدسات اسلامی، خدمت به اردوگاه کفر و خیانت به اسلام است.
 
وی در پایان گفت: با اینکه دشمنان اسلام همیشه تلاش کرده اند، امت اسلامی در اختلاف باشد، اما ایران اسلامی پیوسته اعلام اخوت کرده و اختلاف را مردود دانسته است.
 
شیخ بلال سعید شعبان هم با تاکید بر اینکه خداوند ایمان بدون عمل را قبول نمی کند،گفت: باید پروژه وحدت را عملی کرد و اختلافات طایفه ای و قبلیه ای را کنار گذاشت.

وی در بخشی از سخنان خود اظهار داشت: ورود کشتی های سوخت ایران به لبنان، هیبت آمریکا و رژیم صهونیستی را در هم شکست.

شیخ بلال شعبان با اشاره به اینکه ما کشورهای مسلمان از جمله لبنان، ایران، فلسطین  و ... در محاصره هستیم، خواستار تشکیل گروههای اقتصادی مشترک بین کشورهای مسلمان برای حل مشکلات موجود شد.

وی با بیان اینکه امروز فلسطین و حرکتهای جهادی هدف قرار گرفته اند، گفت: کنفرانسهایی نظیر کنفرانس وحدت باید طوری برنامه ریزی کنند تا به اقدامات عملی همچون آزادی فلسطین نزدیک شویم.

یکی دیگر از شرکت کنندگان در این نشست با اشاره به تلاش های وحدتگرای امام خمینی (ره) گفت: در اینجا جمع شده ایم  تا بر وحدت که سفارش خدا و رسول (ص) اوست، تأکید کنیم.وحدت اسلامی از صفات پرهیزکاران است و از توحید سرچشمه می گیرد.

وی با بیان اینکه نمیتوان وحدت حقیقی را آنچنان که هست محقق کرد، گفت: مصلحت ذاتی بر اساس تفاوت ها و تمایزها است، به همین دلیل است که خداوند متعال می‌فرماید به ریسمان الهی چنگ زنید.
 
وی تصریح کرد: وحدت از مظاهر عدل خداست و خدا برای همه خلق یکی است و  این امر‌ نه تنها در بین مسلمانان جهان، بلکه بین همه مردم دنیا باید برقرار شود؛ چرا که وحدت جامعه را ایمنی و ثبات می‌بخشد.

وی با انتقاد از اینکه برخی مسلمانان به قدرت کشورهای اسلامی در تحقق مطالباشان باور ندارند، تصریح کرد:خداوند به مومنین بزرگی و عزت و پیروزی داده است.
 
انتهای پیام/
 

منبع: تقریب

کلیدواژه: کنفرانس1400

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.taghribnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تقریب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۶۵۶۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خیزش دانشگاهیان آمریکا یکی از دستاورد‌های طوفان‌الاقصی است

حجت‌الاسلام والمسلمین محمدرضا تویسرکانی، نماینده ولی‌فقیه در نیروی هوافضای سپاه در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری علم و فناوری آنا، درباره جنبش دانشجویان و اساتید دانشگاه‌های آمریکا در حمایت از مردم مظلوم فلسطین گفت: خیزش دانشگاهیان در آمریکا نشان از همدردی مردم دنیا با مردم مظلوم فلسطین دارد و اینکه نشان می‌دهد سیاست‌‎های دولت آمریکا در پشتیبانی از جنایات رژیم صهیونیستی به هیچ‌وجه مورد تأیید افکار عمومی نبوده و اکثریت آنها با این موضوع مخالفت دارند.

وی افزود: سنت الهی این است وقتی ظالمان و مستکبران آتشی را می‌دمند و آن را می‌افروزند، به جای اینکه دامن مظلومان عالم را بگیرد دامن خودشان را بگیرد و این سنت الهی است و امروز شاهد هستیم که در حال تحقق یافتن است.
 
نماینده ولی‌فقیه در نیروی هوافضای سپاه بیان کرد: هیچ عملیاتی به اندازه طوفان‌الأقصی نمی‌توانست نشان‌دهنده مظلومیت مردم غزه و فلسطین باشد و همچنین هیچ عملیاتی هم به اندازه این عملیات در افکار عمومی اثرگذاری نداشت. امروز رژیم صهیونیستی مورد نفرت و انزجار همه قرار گرفته و لابی‌های صهیونیستی به خوبی این موضوع را می‌دانند و برای اینکه از خیزش افکار عمومی دنیا جلوگیری کنند به دولت آمریکا فشار آورده‌اند تا اعتراض دانشگاهیان این کشور را سرکوب کند و از تسری آن به دیگر نقاط جهان جلوگیری شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین تویسرکانی با بیان اینکه امروز شاهد هستیم صحبت‌های مقام معظم رهبری پیرامون اینکه نابودی اسرائیل نزدیک است، گفت: رهبر معظم انقلاب اسلامی با تحلیل و اشرافی که به مسائل دینی و بین‌المللی دارند به خوبی به این موضوع اشاره کرده‌اند و به همین دلیل شاهد هستیم صحبت ایشان در حال تحقق است.

وی اظهار کرد: خیزش‌های دانشگاهیان آمریکا نمونه بارزی از خیزش انسانیت است و از سوی دیگر نشان می‌دهد که مردم آمریکا دیگر فریب شعار‌های حقوق بشری دولت آمریکا را نخواهند خورد.

نماینده ولی‌فقیه در نیروی هوافضای سپاه گفت: سرکوب معترضان آمریکایی اثبات کرد که دولت آمریکا و دولت‌های غربی فقط نمایش حقوق بشری را اجرا می‌کنند. اینها صدا‌های مخالف عیه صهیونیست‌ها را سرکوب می‌کنند واجازه نمی‌دهند جنبشی علیه صهیونیست‌ها شکل گیرد. دولت آمریکا واقعاً اگر خود را پایبند به حقوق بشر می‌داند باید از مردم غزه دفاع کند نه اینکه حق حمله و تجاوز را برای صهیونیست‌ها محفوظ بدارد.

حجت‌الاسلام تویسرکانی با بیان اینکه امروز آمریکا به یک رژیم رسوا در جهان تبدیل شده است، تأکید کرد: برخورد‌های شدید پلیسی دولت آمریکا با معترضان دانشگاهی خو و نیت واقعی دولت این کشور را نشان داد و به باور من تقدیر این بوده تا عملیات طوفان‌الاقصی اتفاق بیفتد تا نیت خبیث و شوم فریبکان برملا شود و همگان به آن پی ببرند.  

وی ادامه داد: امروز وعده الهی در حال تحقق است و به زودی شاهد پیروزی مظلوم بر ظالم خواهیم بود و مطمئن باشید هیچگاه ظالم پیروز نخواهد شد. با افشای باطن واقعی دولت‌های مدعی حقوق بشر همه افکار عمومی جهان تنویر شده‌اند و در جویای حقیقت هستند و سرمداران استکبار و ظلم از این آگاهی به شدت هراس دارند و به زودی شاهد شکست استکبار خواهیم بود. کاری که مردم مظلوم غزه انجام دادند سرمایه‌گذاری‌های چند صد میلیارد دلاری آمریکا و حامیان صهیونیست‌ها را هدر داد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • شباهتهای جنگ غزه و ائتلاف کفار و مشرکین مکه و یهود مدینه در جنگ احزاب
  • وقوع درگیری در کرانه باختری در جریان حمله نظامیان صهیونیست
  • دروغگویی BBC برای خون‌شویی
  • خیزش دانشگاهیان آمریکا یکی از دستاورد‌های طوفان‌الاقصی است
  • شهید مطهری فرقان انقلاب بود
  • تلاش کارگران زمینه ساز امنیت کشور است
  • افکار عمومی آمریکا نمی‌تواند نسبت به جنایات در غزه بی‌تفاوت باشد
  • عملیات تادیب صهیونیست‌هاموجب تحکیم وحدت ملی وارتقای همدلی ملی شد
  • آگاهی افکار عمومی و حقایقی که جنگ غزه برای دنیا آشکار کرد
  • حل مشکلات در گرو ارتباط تنگاتنگ مجلس و دولت است/ هرگونه اختلاف افکنی بازی در پازل دشمن است