Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-05-04@21:33:39 GMT

رونمایی از دو کتاب درحوزه موسیقی لرستان

تاریخ انتشار: ۱ آبان ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۴۶۵۸۰۰

رونمایی از دو کتاب درحوزه موسیقی لرستان

کتاب‌های «۷۰ ترانه لکی و لری خرم‌آبادی» و «کمانچه‌نوازان لرستان (ردیف میرزا عبداله)» پژوهش و نگارش «حجت‌اله ندری» در خرم آباد رونمایی شد.

به گزارش خبرگزاری برنا از لرستان؛در آیین اختتامیه‌ی جشنواره کمانچه‌نوازان لرستان، با حضور معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری لرستان، مدیر  کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، معاون هنری و سینمایی اداره کل و اساتید برجسته موسیقی لرستان از دو کتاب حوزه موسیقی لرستان رونمایی شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 "۷۰ ترانه لکی و لری خرم‌آبادی" در قطع رحلی با ۸۸ صفحه و " کمانچه‌نوازای ردیف میرزا عبدالله به روایت نورعلی‌خان برومند " در قطع رحلی با ۲۵۶ صفحه به همراه فایل صوتی، کتاب‌های رونمایی شده در این مراسم بودند که توسط انتشارات هاویر خرم‌آباد به بازار نشر عرضه گردید.

 حجت‌اله ندری در این خصوص گفت: با توجه به علاقه‌مندی تعداد زیادی از جوانان و کودکان کشورمان به کمانچه‌نوازی، این دو اثر را با هدف کمک به این عزیزان و با استفاده از تجربیات خود و طی چندین سال شاگردی استاد بزرگوارم آقای درویش‌رضاخان منظمی و گوش دادن به آثار صوتی شادروان نورعلی‌خان برومند و استاد علی‌زاده تهیه و به نگارش درآورده ام.

 علی‌اکبر شکارچی از استادان بنام موسیقی لرستان و از داوران جشنواره کمانچه‌نوازان تال در پیامی به همین مناسبت آورده است: صمیمانه به همت والای پژوهشگر و نویسنده این دو کتاب درود می‌فرستم و به ایشان با مهر فراوان تبریک می‌گویم و دستان او را به گرمی می‌فشارم. بسیار خوشحالم که هنوز در این سرزمین انسان‌هایی تلاشگر با این حد از توانایی رو به افزون هستند، آنانکه چنین کار عظیمی را به سرانجام رسانده‌اند می‌دانند که چقدر زحمت جانکاه به همراه دارد؛ ولی کار با عشق زندگی را روشنایی می‌بخشد و جان را با طراوت می‌کند. امیدوارم تلاش این هنرمند ارجمند با اقبال عمومی روبرو شود و به دانش و فهم موسیقی محلی و موسیقی دستگاهی ایران بیافزاید.

 

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: کتاب موسیقی کمانچه موسیقی لرستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۶۵۸۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رونمایی پرشور کتاب «کیومی» هوتن هاشمی در فرشته شهرتاب

سایر اخبار (تصاویر) این گوسفند غول‌پیکر چینی از پورشه هم گران‌تر است! قارچ‌های زامبیِ سریال آخرین بازمانده (The Last Of Us) واقعی هستند! (تصاویر) عجیب و باورنکردنی؛ اجساد در این شهر خود به خود مومیایی می‌شوند آخرین حسی که افراد در حال مرگ از دست می‌دهند، چه حسی است؟

دیگر خبرها

  • هنرمند پیشکسوت خراسان شمالی به سوی خانه ابدی بدرقه شد
  • جذاب‌ترین قابلیت استوری اینستاگرام رونمایی شد
  • پیکر عیسی بخشی آخرین خنیاگر خراسان در خاک آرام گرفت
  • رونمایی پرشور کتاب «کیومی» هوتن هاشمی در فرشته شهرتاب
  • از وطنم ایران تا شب‌نورد؛ با تارِ لطفی + فیلم
  • استاد موسیقی شمال خراسان را بهتر بشناسیم
  • رونمایی از تندیس رویداد جایزه استاد مویدی
  • هنرمند پرآوزاه موسیقی خراسان شمالی درگذشت
  • رونمایی کتاب دنیای کسی را عوض کرده ای در ارومیه
  • شب نغمه‌های اذان ایرانی روی صحنه می‌رود