Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک کارشناس مسائل خاورمیانه تصریح کرد: ایران به دنبال این است که با تشکیل نشست های منطقه ای با حضور کشورهایی مانند ترکیه، روسیه و پاکستان از طریق رایزنی به راه حل مشترکی برای مهار ناامنی های افغانستان برسد.

«حسن هانی زاده»، تحلیلگر مسائل خاورمیانه، در گفت و گو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری برنا، در رابطه با نشست سران کشورها با محوریت افغانستان، گفت: وضعیت افغانستان به گونه ای است که نیازمند همدلی و همگرایی کشورهای منطقه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ناپایداری های امنیتی و اینکه طالبان هنوز سیاست مشخصی در رابطه با کشورهای منطقه از جمله ایران ندارد و حضور داعش در مناطق مختلف افغانستان و به ویژه انفجار های اخیر بر علیه مسجد شیعیان، طبیعتا نگرانی هایی برای ایران و کشورهای منطقه بوجود آورده است بویژه اینکه ایران، بیشترین آسیب را از ناامنی های افغانستان می بیند. 

او افزود: سایر کشورها هر کدام نگرش خاصی نسبت به افغانستان دارند،  پاکستان در شکل گیری تحولات افغانستان نقش محوری دارد و برخی از کشورهای منطقه هیچ حساسیتی نسبت به ناامنی های افغانستان ندارند و تنها ایران این حساسیت را دارد و می خواهد دولت وحدت ملی در افغانستان بوجود بیاید. ایران به دنبال این است که با تشکیل نشست های منطقه ای با حضور  کشورهایی مانند ترکیه، روسیه و پاکستان از طریق رایزنی به راه حل مشترکی برای مهار ناامنی های افغانستان برسد هر چند  وضعیت افغانستان پیچیده تر از آن است که با نشستی به نقطه ثبات برسد.

هانی زاده تصریح کرد: برخی کشورهای منطقه در مورد امنیت افغانستان حسن نیت ندارند چون ناامنی ها بیشتر به سمت ایران تاثیر می گذارد تا سایر کشورها. از این رو باید فعلا در انتظار این نشست بود ولی کشورهای منطقه باید برای پایان یافتن بحران افغانستان به نظر مشترکی برسند؛ طالبان باید دولت وحدت ملی با شرکت همه طوایف تشکیل بدهد. 

انتهای پیام/۴ 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: افغانستان حسن هانی زاده طالبان ناامنی های افغانستان کشورهای منطقه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۶۶۰۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تشکیل کمیته‌های مشترک ایران و عراق برای مقابله با اخبار دروغ و جعلی

علی المؤید رئیس سازمان رسانه و ارتباطات این کشور امروز (شنبه) با «فرشاد مهدی پور» معاون مطبوعاتی و اطلاع رسانی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ایران و هیاتی به نمایندگی از نهاد‌های مهم رسانه‌ای این کشور دیدار و درباره همکاری‌های مشترک تبادل نظر کرد.

در این نشست که در بغداد برگزار شد، تقویت همکاری‌ها در حوزه رسانه، تولید محتوای رسانه‌ای که به انتقال تصویر حقیقی دو کشور کمک می‌کند و توسعه و سازماندهی کار شبکه‌های اجتماعی دیجیتال پیشرفته از طریق تولید مطالبی که همگام با پیشرفت‌های دنیای ارتباطات باشد و با فرهنگ و مطالب مورد علاقه مردم دو کشور سازگار باشد، بررسی شد.

همچنین در این نشست، پوشش رسانه‌ای سفر زیارت اربعین نیز مورد بحث و بررسی قرار گرفت و هیات ایرانی از سازماندهی عراق در برگزاری مراسم اربعین طی سال‌های گذشته و موفقیت بزرگ و برجسته این کشور در پوشش رسانه‌ای سفر اربعین سال گذشته تقدیر کرد و پیشنهاد داد که از تجربه ایرانیان در حوزه سازمان رسانه‌ای عتبات عالیات استفاده شود.

در بخش دیگری از این نشست، راهکار‌های همکاری مشترک دو کشور برای مبارزه با اخبار جعلی و راه‌های مبارزه با این اخبار از طریق تشکیل کمیته‌های مشترک که به کاهش شایعات گمراه‌کننده و محتوای جعلی که به روابط بین دو کشور آسیب می‌زند، مورد بررسی قرار گرفت.

همچنین در این نشست، هیات ایرانی امکان برگزاری دوره‌های آموزشی در جمهوری اسلامی ایران از سوی دانشگاه‌های متخصص در حوزه رسانه و ارتباطات و همچنین دانشکده‌های آموزشی مامور به این حوزه را پیشنهاد کردند.

باشگاه خبرنگاران جوان فرهنگی هنری ساير حوزه ها

دیگر خبرها

  • تشکیل کمیته‌های مشترک ایران و عراق برای مقابله با اخبار دروغ و جعلی
  • نشست علمی وحدت و همگرایی مسلمانان از منظر اهل‌بیت برگزار می شود
  • افغانستان نفت روسیه را به جنوب آسیا منتقل می‌کند
  • ایجاد مرکز لجستیکی تجاری در هرات
  • نقش وحدت در خنثی سازی سناریوی شوم دشمنان برای منطقه
  • رایزنی ایران و افغانستان بر تقویت ترانزیت از مسیر چابهار
  • گزینه‌های مقابل بایدن در چگونگی مواجهه با توافقنامه دوحه
  • درخواست یک مقام طالبان برای به بهره‌برداری رسیدن مسیر چابهار-افغانستان
  • وزیر صنعت و تجارت طالبان وارد ایران شد
  • وزیر صنعت و تجارت طالبان به ایران سفر کرد