Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، کاخ سفید تاکید کرد: هیچ تغییری در سیاست‌های آمریکا در قبال تایوان ایجاد نشده و این کشور همانند گذشته بر تعهداتش در قبال تایپه پایبند است.

بر این اساس، در حالی که طبق قوانین آمریکا، واشنگتن تنها موظف است در تامین مالی و نظامی به تایوان کمک کند حالا مدتی است جو بایدن سیاست "ابهام استراتژیک" را در مورد این موضوع در پیش گرفته و می‌گوید در صورت هر گونه تنش نظامی میان تایپه و پکن، از تایوان حمایت خواهد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بایدن روز پنجشنبه در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه در صورت جنگ نظامی میان چین و تایوان آمریکا از تایوان حمایت خواهد کرد، گفت: بله ما تعهد داریم که این کار را انجام دهیم.

تنها یک روز پس از این سخنان رییس جمهور آمریکا، کاخ سفید هم در بیانیه‌ای اعلام کرد: هیچ تغییری در سیاست‌های آمریکا در قبال تایوان ایجاد نشده است. تحلیلگران می‌گویند ممکن است جو بایدن در بیان سخنان خود در جمع خبرنگاران اشتباه کرده باشد.

بانی گلاسر، کارشناس مسائل تایوان اظهارات بایدن را یک گاف سیاسی خواند و گفت: این که آمریکا متعهد به دفاع نظامی از تایوان است به وضوح صحت ندارد. سیاست مغشوش آمریکا در قبال اختلافات چین و تایوان قدرت بازدارندگی را تضعیف می‌کند.

داگلاس پال، نماینده سابق آمریکا در تایپه نیز تاکید کرد: علی رغم تجربه در امور خارجه، بایدن در برخی موارد بسیار حواس پرت است. کاخ سفید به درستی بر عدم تغییر سیاست‌های در قبال تایوان تاکید کرد.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: جو بایدن جزیره تایوان کاخ سفید کاخ سفید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۶۶۰۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش بایدن به اعتراض دانشجویان حامی فلسطین

آفتاب‌‌نیوز :

بایدن، رئیس جمهوری آمریکا پنج‌شنبه ۱۳ اردیبهشت طی سخنرانی خود درباره تظاهرات دانشجویان خواهان پایان جنگ غزه و متفرق کردن اعتراضات در دانشگاه‌های آمریکا، گفت: تظاهرات مسالمت‌آمیز در ایالات متحده مورد قبول است، اما خشونت ضدقانون است. آسیب زدن به دارایی‌های عمومی جزو آزادی بیان نیست.

به نوشته العربیه؛ رئیس جمهوری آمریکا با بیان اینکه با ورود گارد ملی به دانشگاه‌های‌مان مخالفیم گفت: یهودی‌ستیزی در دانشگاه‌های ما جایی ندارد. نظم باید در همه مراکز دانشگاهی آمریکا حکمفرما شود. اعتراضات باید در چارچوب قانون و بدون خشونت، نفرت‌پراکنی یا تخریب برگزار شود. حق اعتراض تضمین شده است، اما آشوب جایز نیست.

جو بایدن گفت: اعتراضات تغییری در سیاست‌های من در خاورمیانه نخواهد داد.

منبع: سایت انتخاب

دیگر خبرها

  • پژوهشگر فلسطینی: اعتراضات دانشجویی، نتانیاهو، بایدن و حتی ترامپ را سردرگم کرده است
  • واکنش وزیر دفاع انگلیس به تحریمش از سوی ایران/ مخالفت امارات با استفاده آمریکا از پایگاه های نظامی در این کشور/ حمله موشکی به پایگاه نظامیان آمریکایی در شرق سوریه/ رایزنی محرمانه دولت بایدن و عربستان درباره یک توافق
  • واکنش وزیر دفاع آمریکا به ورود نیروهای روسی به پایگاه نظامی نیامی
  • انتقاد تند برنی سندرز از سیاست‌های بایدن درباره فلسطین
  • تحولات اوکراین|قصد بایدن برای حمایت غیرعلنی از کی‌یف
  • انتقاد تند «برنی سندرز» از سیاست‌های بایدن درباره فلسطین
  • واکنش بایدن به خیزش دانشجویی
  • واکنش بایدن به اعتراض دانشجویان حامی فلسطین
  • اعتراضات دانشجویی سیاست ما در منطقه را تغییر نمی‌دهد
  • اعتراضات دانشجویی سیاست ما در منطقه تغییر نمی‌دهد