Web Analytics Made Easy - Statcounter

جعفر قادری عضو کمیسیون ویژه جهش و رونق تولید و نظارت بر اجرای اصل ۴۴ قانون اساسی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان،  درباره تاثیر ارائه زود هنگام گزارش تفریغ بودجه به مجلس اظهار کرد: ارائه زود هنگام گزارش تفریغ بودجه می‌تواند کمک کند که در جریان بررسی بودجه سال آینده، ایرادات و اشکالات دولت در بودجه ریزی، ایرادات و اشکالات در قانون گذاری بار دیگر در بودجه ۱۴۰۱ تکرار نشود و مستند و دستاویزی برای مجلس باشد که بهتر و دقیق‌تر قانون گذاری کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

عضو کمیسیون ویژه جهش و رونق تولید با بیان اینکه این گزارش باعث می‌شود مجلس برنامه‌های نظارتی خودش را استفاده کند و یک پیشگیری انجام دهد خاطر نشان کرد:  متاسفانه وضعیت منابع و بودجه به گونه‌ای نیست که مجلس و دولت بتوانند خرج بتراشند. اتفاقی که در حال وقوع است این است که دولت و مجلس درصددند هزینه‌ها را به شدت کاهش دهند. فشار زیادی از سوی قشر‌های مختلف متوجه دولت و مجلس است تا پرداخت‌ها افزوده شود که در این شرایط خیلی وضعیت خوبی نداریم.

این نماینده مجلس یازدهم توضیح داد: به دلیل اینکه هزینه‌های دولت در سال‌های گذشته بی رویه افزایش یافته و از سوی دیگر منابع دولت چندان افزایش نداشته است، در این گزارش تفریغ بودجه تاکیدات و تلنگر‌هایی به مجلس و دولت زده می‌شود کمک می‌کند که بودجه را واقعی‌تر بنویسند نه اینکه سقفی را در نظر بگیریم که از یک سو قدرت مانور دولت زیاد باشد و با تخصیص خودش هر کاری می‌خواهد انجام دهد و ما نمایندگان به این دلخوش باشیم که طرح‌های و پروژه‌های ما در بودجه آمده، ولی عملا می‌بینیم که فقط عناوینی در بودجه بدون منبع مالی مطرح شده است.  

عضو کمیسیون ویژه جهش و رونق تولید افزود: وقتی بودجه نویسی بدون گزارش تفریغ بودجه باشد دولت هم ناچار شود که کسری خود را از طریق تنخواه بانک مرکزی تامین کند که یک نوع دزدی از جیب مردم است، زیرا تامین مالی از راه ایجاد تورم جواب نمی‌دهد. وقتی این روش‌ها در هیچ جای دنیا استفاده نمی‌شود ما به این شکل روز به روز فقرا را فقیر‌تر و توسعه اقتصادی کشور را متوقف می‌کنیم.

به گفته‌ این نماینده مجلس یازدهم، متاسفانه در حال حاضر همه به دنبال خرج تراشی هستیم. تولید ناخالص ملی کشور به کم تر از نصف  ۱۰ سال گذشته رسیده و ظرفیت‌های کشور توان این روش‌ها را ندارد و باید روش‌های آزمون و خطا را کنار بگذاریم  و رو به سوی روش‌های علمی بیاوریم.  

قادی خاطر نشان کرد: اینکه نماینده‌ای در مجلس داد بزند که حقوق فلان قشر را افزایش دهید بازی با احساسات مردم و دروغ گفتن به آن‌ها است. باید به سمت روش‌های علمی برویم و راه را بر سرمایه گذاران باز کنیم تا طرح‌ها و پروژه‌های علمی را پیاده کنیم. راهی نداریم جز اینکه طرح‌های ما بستر و زمینه برای سرمایه گذاری را فراهم کنند نه اینکه باز طرح و پروژه ایجاد کنیم.

عضو کمیسیون ویژه جهش و رونق تولید با طرح این پرسش که با کدام منابع می‌خواهیم طرح‌های نیمه تمام را تکمیل کنیم؟ افزود: دولت رئیسی از عوام فریبی دوری و صادقانه با مردم برخورد کند. هزینه تراشی دولت  و مجلس برای اینکه نزد مردم مقرب‌تر باشند باید کنار گذاشته شود.  

انتهای پیام/ 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: مجلس شورای اسلامی مجلس یازدهم عضو کمیسیون ویژه جهش و رونق تولید گزارش تفریغ بودجه روش ها طرح ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۶۶۶۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وضعیت سدهای کشور پس از بارش‌های اخیر | هنوز ۱۱ استان دچار کم بارشی هستند

به گزارش همشهری آنلاین، حجم آب موجود مخازن سدهای کشور با یک درصد رشد از ۳۱.۹۷ میلیارد مترمکعب در سال گذشته به ۳۲.۳۹ میلیارد مترمکعب در سال آبی جاری رسیده است.

بر اساس تازه‌ترین گزارش شاخص‌های مهم آب و برق (بارش و سدها) شرکت مدیریت منابع آب ایران، ورودی مخازن سدهای کشور از ابتدای سال آبی تا امروز (۱۶ اردیبهشت) ۲۸.۶۹ میلیارد مترمکعب به ثبت رسیده است، این در حالی است که این عدد در سال گذشته برابر با ۳۰.۳۲ میلیارد مترمکعب بوده است که نشان از کاهش ۵ درصدی ورودی سدهای کشور دارد.

اما از ابتدای سال آبی جاری تا کنون میزان خروجی سدهای کشور به ترتیب در سال جاری و سال گذشته ۱۷.۹۸ میلیارد مترمکعب و ۱۷.۴۴ میلیارد مترمکعب به ثبت رسیده است که بیانگر رشد ۳ درصدی است.

حجم آب موجود مخازن سدهای کشور با یک درصد رشد از ۳۱.۹۷ میلیارد مترمکعب در سال گذشته به ۳۲.۳۹ میلیارد مترمکعب در سال آبی جاری رسیده است و در مجموع میزان پرشدگی سدهای کشور ۶۵ درصد تخمین زده شده است.

بارش‌های اخیر پرشدگی سدهای کشور را چند درصد افزایش داد؟

ارتفاع ریزش‌های جوی کشور نیز معادل ۲۱۹.۲ میلی‌متر است، این مقدار بارندگی نسبت به میانگین دوره‌های مشابه دراز مدت (۲۲۱.۳ میلی‌متر) یک درصد کاهش و نسبت به دوره مشابه سال آبی گذشته (۱۸۸.۱ میلی‌متر) ۱۷ درصد افزایش را نشان می‌دهد.

این گزارش حاکی است بر اساس شاخص اختلاف سال آبی جاری با متوسط دراز مدت (۵۵ سال) میزان بارندگی‌ها در این بازه زمانی در سیستان و بلوچستان ۶۹ درصد، یزد ۵۶ درصد، خراسان جنوبی ۲۷ درصد و ایلام ۲۴ درصد افزایش یافته است.

این در حالی است که کم بارشی گریبانگیر ۱۱ استان بوده و از جمله قزوین ۲۸ درصد، تهران ۲۴ درصد، خراسان رضوی ۲۴ درصد، سمنان ۲۲ درصد و زنجان ۲۰ درصد کاهش داشته است.

کد خبر 849461 منبع: ایسنا برچسب‌ها خبر مهم آب و هوا - ایران باران سد

دیگر خبرها

  • سهم ۱۹ درصدی آموزش عالی از کل بودجه عربستان/ دولت به دانشگاه‌ها آزادی عمل می‌دهد
  • وضعیت سدهای کشور پس از بارش‌های اخیر | هنوز ۱۱ استان دچار کم بارشی هستند
  • واکنش عجیب طراح برنامه اقتصادی رییسی به وضعیت هزینه‌کرد دولت/ جبراییلی هم به شادی بی‌دلیل خبرگزاری دولت اعتراض کرد
  • سهم اقتصاد روسیه از اقتصاد جهانی به پایین‌ترین سطح می رسد
  • ایرنا : دولت سیزدهم کم خرج‌ترین دولتِ در حال توسعه شد
  • دولت سیزدهم کم خرج‌ترین دولتِ در حال توسعه شد
  • دولت سیزدهم کم خرج ترین دولتِ در حال توسعه شد
  • دولت ایران کم‌ خرج‌ ترین دولتِ در حال‌ توسعه معرفی شد + جدول
  • ارتقای سه درصدی سهم فرهنگ از بودجه عمومی کشور
  • ارتقای سه درصدی سهم فرهنگ از بودجه عمومی کشور از موفقیت‌های مجلس یازدهم