Web Analytics Made Easy - Statcounter

پرواز‌های فرودگاه‌های کشور در پنج‌ ماهه نخست سال ۱۴۰۰ نسبت به سال ۹۹ رشد ۴۴ درصدی داشته است. خبرگزاری میزان - آمار منتشر شده توسط گروه اطلاعات و آمار شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران نشان می‌دهد در پنج ماهه نخست سال جاری، ۱۳۳ هزار و ۳۲۹ نشست و برخاست در فرودگاه‌های تحت مالکیت این شرکت انجام شده که ۱۰ میلیون و ۳۵۵ هزار و ۹۰ مسافر و ۹۰ میلیون ۸۳۷ هزار و ۷۴۷ کیلوگرم بار توسط این پرواز‌ها جابه‌جا شده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این ارقام نسبت به پنج ماهه نخست سال ۱۳۹۹ به ترتیب ۴۴، ۲۲ و ۴۳ درصد رشد داشته‌اند.   در این بازه در چهار فرودگاه اختصاصی کشور یعنی کیش، قشم، چابهار و ماکو نیز ۱۲ هزار و ۴۱۳ نشست و برخاست انجام شده و یک میلیون و ۸۵۰ هزار و ۸۸ مسافر و ۱۲ میلیون و ۴۸۶ هزار و ۱۸۶ کیلوگرم بار با این پرواز‌ها جابه‌جا شده‌اند. این ارقام نسبت به پنج ماهه نخست سال ۹۹ به ترتیب ۸۹، ۵۰ و ۵۸ درصد رشد داشته است.    در این بازه فرودگاه مهرآباد تهران با ۴۸ هزار و ۴۷۵ نشست و برخاست و جابجایی ۳ میلیون و ۸۲۲ هزار و ۴۶۲ مسافر صدرنشین فهرست فرودگاه‌های پرتردد در کشور است و از آنجا که تمام پرواز‌های این فرودگاه داخلی است، مهرآباد در صدر فهرست بیشترین پرواز‌های داخلی نیز قرار دارد. پس از مهرآباد دو فرودگاه مشهد و شیراز بیشترین پرواز‌های کشور را انجام داده‌اند و این دو فرودگاه در فهرست پرواز‌های داخلی نیز پس از مهرآباد قرار می‌گیرند. کمترین تعداد پرواز در پنج‌ماهه نخست سال ۱۴۰۰ متعلق به فرودگاه اراک با ۴۶ پرواز و جابجایی ۳ هزار و ۸۰۳ مسافر بوده است.   در پنج‌ماهه نخست سال ۱۴۰۰، در مجموع سه هزار و ۸۶۵ پرواز خارجی از ۱۵ فرودگاه مشهد، شیراز، تبریز، اصفهان، لارستان، اهواز، بندرعباس، ارومیه، گرگان، زابل، بیرجند، کرمانشاه، رشت، زاهدان و کرمان انجام شده است که ۳۶۰ هزار و ۴۵۲ مسافر توسط این پرواز‌ها جابجا شده‌اند. همچنین در این مدت ۹۲ پرواز خارجی از دو فرودگاه اختصاصی قشم و کیش انجام شده و ۷ هزار و ۷۴۱ مسافر و ۱۸۶ هزار و ۹۵۶ کیلوگرم بار با این پرواز‌ها جابه‌جا شده اند.   بیشتر بخوانید: انجام بیش از ۷۶۲ پرواز برای جابجایی رائران اربعین حسینی   انتهای پیام/ برچسب ها: اخبار اقتصادی فرودگاه ها

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: اخبار اقتصادی فرودگاه ها پنج ماهه نخست سال پرواز ها فرودگاه ها انجام شده شده اند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۶۷۳۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برنامه پرواز‌های فرودگاه اصفهان در روز پنجشنبه ششم اردیبهشت ۱۴۰۳

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکزاصفهان؛ برای اطلاع ازتاخیرات وتغییربرنامه پروازی باتلفن ۱۹۹ از اصفهان وشماره ۳۵۲۷۷۵۲۰۰ ازشهرستان‌ها تماس گرفته و یابه سایت فرودگاه به آدرس https://esfahan.airport.ir مراجعه کنید.

دیگر خبرها

  • انجام ۲ پرواز به مقصد مدینه منوره
  • برنامه پرواز‌های فرودگاه بین المللی ارومیه در ۷ اردیبهشت
  • تغییر مسیر پرواز تهران- زاهدان
  • تغییر مسیر پرواز تهران-زاهدان-مشهد
  • هزار و ۵۰۰ نفر عازم سرزمین وحی شدند
  • برنامه پرواز‌های فرودگاه اصفهان در روز پنجشنبه ششم اردیبهشت ۱۴۰۳
  • آمادگی هما برای انجام پرواز حج عمره از فرودگاه بندرعباس
  • برنامه پرواز‌های فرودگاه بین المللی ارومیه
  • افزایش تعداد پروازهای فرودگاه شهرکرد
  • پرواز اردبیل به مشهد برقرار شد