Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، حسین افشاری کارشناس زراعت مدیریت جهادکشاورزی فریدن، وسعت زیرکشت محصول سیب زمینی پاییزه را در شهرستان فریدن سه هزار هکتار با عملکرد ۳۰ تن در هر هکتار برشمرد و پیش بینی کرد: تا نیمه آبان بیش از ۹۰ هزارتن سیب زمینی از مزارع این شهرستان برداشت شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی افزود: در رکوردگیری دربرخی ازمزارع سیب زمینی عملکردبه ۱۲۰ تن درهکتار نیز رسیده است.

رئیس اداره ترویج مدیریت جهادکشاورزی فریدن هم گفت: امسال ۱۲ رقم سیب زمینی با بذر اصلاح شده وکلاس دار در خودشهرستان تولید و کشت شده است.

مظاهر امینی مدیر جهاد کشاورزی فریدن هم با بیان اینکه چندسالی است سیب زمینی کاران با کاهش قیمت و رکود بازار مواجه و در حال حاضر نیز نگران تکرار این موضوع هستند، گفت: وجود نداشتن صنایع تبدیلی و تکمیلی مناسب برای این محصول درشهرستان و نبود انبارفنی و سرد برای انبار کردن محصول سیب زمینی از عوامل وارد آمدن خسارت به کشاورزان است.

انتهای پیام

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: جهاد کشاورزی برداشت سیب زمینی سیب زمینی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۶۷۵۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشت قراردادی پنبه در یک هزار هکتار از مزارع سیستان وبلوچستان اجرا می‌شود

 سیدمحمدرضا سیدحسینی  در نشست تخصصی پنبه استان سیستان و بلوچستان گفت: براساس این تفاهمنامه، کشاورزان با حمایت سازمان جهاد کشاورزی و شرکت گسترش صنایع بلوچ، مزارع خود را به کشت پنبه اختصاص داده و کارخانه بافت بلوچ، محصول وش پنبه تولیدی را با نرخ تضمینی در مزرعه خریداری می کند.
وی تصریح کرد: کشت پنبه از اوایل فروردین ماه سالجاری در سیستان‌وبلوچستان آغاز و تا مرداد ماه با همکاری کشاورزان شهرستان های دلگان، بمپور، ایرانشهر، خاش و تفتان ادامه خواهد داشت.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان افزود: تاکنون ۱۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی زیرکشت پنبه رفته است.
حسینی تاکید کرد: با انجام کشت های قراردادی دغدغه کشاورزان برای فروش محصول رفع و زمینه توسعه کشت این محصول در سیستان وبلوچستان فراهم خواهد شد.
وی خاطر نشان کرد: به منظور ارتقاء دانش بهره برداران استان برای کشت پنبه، سفرهای آموزش و ترویجی به استان های پیشرو در کشت پنبه انجام می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • قدردانی از ۱۰۶ نفر از اعضای شورا‌های شهرستان فریدن
  • عملیات امحای مزارع آلوده در شرق شیراز آغاز شد
  • آغاز عملیات امحای مزارع آلوده به فاضلاب در شرق شیراز + فیلم و تصاویر
  • عملیات امحاء مزارع آلوده در شرق شیراز آغاز شد
  • کشت قراردادی پنبه در یک هزار هکتار از مزارع سیستان وبلوچستان اجرا می‌شود
  • باغات مرکبات مازندران شناسنامه‌دار می‌شوند
  • آغاز کشت بادام زمینی در شهرستان آستانه اشرفیه
  • دستگیری کلاهبردار اینترنتی در شهرستان فریدن
  • از اشتغالزایی تا صادرات در روستای چهلخانه
  • ۷۰ درصد پنبه کشور در گلستان تولید می شود