Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/کردستان مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری کردستان گفت: ۹۸ درصد مراتع استان طرح ممیزی دارد که تا پایان امسال این طرح در سطح یک میلیون و ۴۱۴ هزار هکتار به پایان می رسد.

سعدی نقشبندی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: ۹۸ درصد مراتع استان طرح ممیزی دارد که تا پایان امسال این طرح در سطح یک میلیون و ۴۱۴ هزار هکتار  به پایان می‌رسد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

         

نقشبندی عنوان کرد: در راستای برنامه‌های اجرایی شعار سال سازمان جنگل‌ها مراتع و آبخیزداری کشور به نام " سه در چهارده"  در سال 1400،ساماندهی مرتعداران و شناسایی بهره‌برداران واقعی دارای حق استفاده از مراتع، ایجاد تعادل دام و مرتع و صدور پروانه چرای دام از مهمترین اهداف اجرای طرح ممیزی به شمار می رود که تاکنون در ۹۸ درصد مراتع استان انجام شده است.

افزود: ۶۷ هزار خانوار در قالب ۴۷۹ طرح و ۹۳ تعاونی مرتعداری در استان فعالیت دارند که در همین زمینه، بهره‌برداران محلی از نظر معیشتی وابستگی کامل به محصولات فرعی مانند علوفه، گیاهان دارویی، خوراکی، صنعتی دارند.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری کردستان با اشاره به تمدید زمان پروانه چرای دام اضافه کرد: به دنبال مراجعه و درخواست‌های مکرر مرتع داران و بهره برداران مجاز مراتع برای تمدید پروانه چرای دام و مطلع نبودن برخی از آن‌ها از مقررات اعلام شده، مهلت پرداخت پروانه چرای دام تا هشت آذر تمدید شد.

نقشبندی  از مرتع داران و بهره برداران مجاز که تاکنون موفق به پرداخت حق و حقوق ناشی از تمدید سالانه پروانه چرای دام در سال‌های گذشته نشده اند خواست نسبت به پرداخت بدهی و تهیه و اجرای طرح مرتع داری اقدام کنند.

وی تاکید کرد: پس از پایان مهلت قانونی اعلام شده، با بهره‌بردارانی که نسبت به تمدید پروانه اقدام نکرده‌اند طبق شیوه نامه برخورد و علاوه بر ابطال پروانه چرای آن‌ها، مرتع بلامعارض اعلام می شود.

نقشبندی افزود: برای شتاب تحقق مدیریت پایدار و بهره‌برداری اصولی از مراتع و بر اساس بخشنامه سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور، همه پروانه‌های مرتع داری چرای دام که تا پایان سال ۹۸ صادر شده است باید در سال ۱۴۰۰ منجر به طرح مرتعداری شود.

وی اضافه کرد: در صورت بی توجهی مرتع داران پروانه‌ها آن‌ها از اعتبار ساقط شده و نسبت به ابطال آن‌ها اقدام می‌شود بنابراین بهره‌برداران در بازه زمانی باقی مانده تا هشتم آذر سال‌جاری باید با مراجعه به ادارات منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان‌ها یا مراجعه به سامانه «سماک» نسبت به پرداخت عوارض پروانه چرا اقدام کنند.

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری کردستان گفت: کردستان یک میلیون و ۹۰۰ هزار واحد دامی وابسته به مرتع دارد که بر اساس طرح ممیزی مراتع در پروانه‌های مرتعداری هر پلاک و روستا درج شده است.

بر اساس این گزارش، از مجموع ۸۱ هزار بهره بردار عرصه‌های منابع طبیعی در کردستان ۶۷ هزار خانوار بهره بردار بخش مراتع و ۱۴ هزار بهره بردار عرصه جنگلی کردستان است.

انتهای پیام 

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی منابع طبیعی و آبخیزداری پروانه چرای دام بهره برداران مراتع استان طرح ممیزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۶۷۹۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ماراتن علمی در کردستان

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز کردستان نماینده تام‌الاختیار سازمان سنجش در کردستان گفت: در نوبت صبح امروز جمعه ۱۱ هزار و ۵۷۸ داوطلب در گروه علوم تجربی رقابت کردند که ۶۳ درصد آنها خانم‌ها و مابقی آقایان بودند.

قادرزاده اظهار داشت: عصر جمعه هم ۲ هزار و ۸۲۹ داوطلب در گروه‌های هنر و زبان خارجی در آزمون شرکت کردند.

دیروز ۱۱ هزار و ۹۷۴ داوطلب در گروه علوم انسانی و ریاضی (رقابت کردند.

۲۶ هزار و ۳۷۸ داوطلب در نوبت اول کنکور سراسری در ۹ شهرستان استان (غیر از سروآباد) رقابت می‌کنند.

دروس اختصاصی ۵۰ درصد و سوابق تحصیلی نیز ۵۰ درصد در نتیجه نوبت اول کنکور سراسری امسال تاثیرگذار است.

دیگر خبرها

  • تصویب لایحه کاهش هزینه پروانه و عوارض ساختمانی در شیراز
  • بیش از ۷۰ درصد جمعیت کردستان از خدمات وزارت کار بهره‌مند هستند
  • کارگاه آموزش حقوقی برای مشاوران املاک در کردستان برگزار شد
  • لزوم صدور پروانه‌های ساختمانی در کمتر از یک‌ماه
  • بلاتکلیفی ۶۰۰ متقاضی اهل خوسف برای واگذاری زمین
  • فعالیت ۹۱ معدن در استان البرز
  • ۳۰ درصد شهر اهر دارای بافت فرسوده و ناکارآمد است
  • نخستین شورای عشایری استان سمنان در سال جاری برگزار شد
  • ماراتن علمی در کردستان
  • گازرسانی به ۱۰۰ واحد صنعتی در کردستان