Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-03@04:11:59 GMT

شورای عالی مقاومت ملی افغانستان اعلام موجودیت کرد

تاریخ انتشار: ۱ آبان ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۴۶۸۰۶۸

شورای عالی مقاومت ملی افغانستان اعلام موجودیت کرد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، «عطا محمد نور» والی پیشین ولایت بلخ در صفحه فیس‌بوک خود اعلامیه شورای عالی مقاومت ملی افغانستان را منتشر کرد.

در این اعلامیه، وی گفته است که این اواخر افغانستان در اثر بی کفایتی، تک ‌روی، انحصارگری و فساد گسترده و در نتیجه یک معامله نامردانه دچار بی نظمی و بی نظامی شد و شیرازه دولت از هم پاشید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این اعلامیه می افزاید که جمعی از احزاب، گروه‌ها و شخصیت‌های مطرح کشور پس از مشورت جبهه‌ای را تحت عنوان «شورای عالی مقاومت ملی جمهوری اسلامی افغانستان» تاسیس و به دنبال آن کمیته‌ای را مشخص کرده اند تا گفت‌وگوها را با بقیه شخصیت‌ها، احزاب و گروه‌ها آغاز کنند.

برنامه کاری این جبهه به دو بخش عمده سیاسی و نظامی تقسیم و ادعا می شود که ترجیح این گروه ها رسیدن به یک صلح پایدار از راه سیاسی است.

شورای عالی مقاومت ملی جمهوری اسلامی افغانستان می‌گوید که این شورا در نظر دارد مسائل کشور از طریق سیاسی حل و فصل شود اما در صورتی‌ که طرف مقابل و حامیان آنها به چنین راه حلی تن ندهند، ناچار به بخش دوم مبارزه یعنی فعالیت‌های نظامی متوسل خواهد شد و مسئولیت و پیامدهای آن بر دوش طرف مقابل خواهد بود.

شورای عالی مقاومت ملی جمهوری اسلامی افغانستان همچنین از عدم موافقت جامعه جهانی برای به رسمیت شناختن طالبان تقدیر کرده و از سازمان ملل و همه کشورهای جهان نیز خواسته است که طالبان را به رسمیت نشناسند.

این شورا از جامعه جهانی و نهادهای کمک‌رسان جهان نیز خواسته تا به مردم افغانستان به‌طور مستقیم کمک‌های بشردوستانه کنند.

کد خبر 5334078 مریم خرمایی

منبع: مهر

کلیدواژه: افغانستان عطا محمد نور طالبان افغانستان ایالات متحده امریکا روسیه افغانستان عراق سوریه لبنان رژیم صهیونیستی ایران انتخابات عراق ترکیه طالبان کره شمالی رجب طیب اردوغان ناتو شورای عالی مقاومت ملی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۶۸۰۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راه‌آهن: قطار ترانزیتی افغانستان مجوز گمرک را ندارد

راه آهن جمهوری اسلامی ایران با اعلام این‌که کنسرسیوم توسعه ریلی مجوز قطار ترانزیتی افغانستان-ترکیه را نداشت از آمادگی برای حمل بارهای ترانزیتی این مسیر خبر داد. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، اطلاعیه راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران درباره قطار ترانزیتی افغانستان-ترکیه به شرح زیر است؛

علیرغم طی نشدن روال قانونی و عدم اخذ مجوز از سوی کنسرسیوم توسعه ریلی افغانستان، با توجه به رویکرد توسعه‌ای راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران در حوزه کریدورهای بین‌المللی ریلی، راه‌آهن از روز دوشنبه سوم اردیبهشت ماه آمادگی خود جهت اعزام 10 واگن موجود در مرز شمتیغ به ترکیه را اعلام کرد. متاسفانه پس از گذشت 7 روز کنسرسیوم مذکور هنوز مجوز  گمرک را برای ترانزیت واگن‌های مذکور اخذ نکرده است.

راه آهن جمهوری اسلامی ایران بار دیگر آمادگی خود را جهت حمل این واگن‌ها پس از وصول تاییدیه گمرک اعلام می‌کند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تشکل‌های دانشجویی در شناسایی مسائل و اعتباربخشی سیاست‌ها کمک کنند
  • «الحوثی»: سلاح‌هایی در اختیار داریم که آمریکا تصورش را هم نمی‌کند
  • برگزاری همایش هفته عقیدتی سیاسی سپاه
  • هشدار یمن درباره پیامدهای آتش‌افروزی آمریکا
  • فراخوان ارسال مقالات به همایش بین المللی «۷۵ سال اشغالگری در فلسطین»
  • نسبت به تنش‌زایی آمریکا علیه امنیت و ثبات یمن هشدار می‌دهیم
  • هشدار احمد مسعود درباره احتمال حمله تروریستی از خاک افغانستان به آمریکا و اروپا
  • اعلام مجدد آمادگی راه‌آهن جهت حمل بار ترانزیتی افغانستان به ترکیه
  • ایجاد مجتمع‌های زراعتی در افغانستان
  • راه‌آهن: قطار ترانزیتی افغانستان مجوز گمرک را ندارد