Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه،  به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان‌غربی  ارسلان شکری از جابه‌جایی ۶ میلیون و ۵۰۰ هزار تن کالا توسط ناوگان جاده‌ای استان طی سال‌جاری خبر داد و اظهار داشت: این میزان در مقایسه با سال گذشته سه درصد رشد نشان می‌دهد  و سال گذشته۶ میلیون و ۲۰۰ هزار تن کالا توسط ناوگان جاده‌ای استان جابجا شده بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه آذربایجان‌غربی نقش مهمی در ترانزیت و جابه‌جایی کالا ایفا می‌کند، افزود: هم اکنون ۱۶۰ شرکت حمل و نقل جاده‌ای در استان آذربایجان‌غربی در حوزه کالا فعال هستند و استان دارای سهم ۴.۵ درصدی در زمینه حمل و نقل جاده‌ای بار بوده و یکی از استان‌های مهم در این ارتباط محسوب می‌شود.

 مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان‌غربی با اشاره به فعالیت ۱۶۰ شرکت حمل و نقل جاده‌ای در استان در حوزه کالا، گفت: استان دارای سهم ۴.۵ درصدی در زمینه حمل و نقل جاده‌ای بار کشور بوده و یکی از استان‌های مهم در این ارتباط محسوب می‌شود.

وی همچنین از انجام ۴۴۸ هزار سفر برای حمل کالا توسط ناوگان استان خبر داد و بیان کرد: در این مدت تعداد سفر انجام شده برای تناژ حمل شده کالا در استان نیز نزدیک به ۴۴۸ هزار سفر بوده که این مقدار در مقایسه با مدت مشابه سال قبل که نزدیک به ۴۴۵ هزار سفر بوده رشد یک درصدی دارد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان غربی تعداد ناوگان باری فعال استان تا پایان شهریور ماه سال جاری را ۳۱ هزار و ۶۴۲ دستگاه با عمر متوسط ۱۵.۵۸ سال ذکر کرد و گفت: تا پایان شهریور ماه امسال نزدیک به ۲۶ هزار دویست راننده در بخش حمل و نقل باری مشغول به کار بودند.

شکری با اعلام اینکه هم اکنون نزدیک به ۱۶ هزار دستگاه وانت باری فعال در استان فعالیت دارند، گفت: برای ۷۸ دستگاه وانت بار در شهریورماه ۱۴۰۰ کارت هوشمند صادر شده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان غربی با بیان اینکه محور مهاباد به ارومیه پر ترددترین محور استان در شهریور ماه سال جاری بود، افزود: میزان تردد در محور مهاباد به ارومیه به عنوان پر ترددترین محور در شهریور ماه سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته بیش از  ۳۲ درصد افزایش داشته است.

شکری خاطرنشان کرد: آمار تردد ورودی و خروجی به استان در شهریور ماه سال جاری تقریباً نزدیک به هم است به طوری که بالغ بر یک میلیون و ۱۷۴ هزار تردد ورودی و نزدیک به یک میلیون و ۱۶۲ هزار تردد خروجی به استان در این ماه صورت گرفته است.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: حمل و نقل جاده ای تردد راهداری ناوگان باری ترانزیت صادرات واردات راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان غربی شهریور ماه سال جاری کالا توسط ناوگان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۶۸۵۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جا به جایی ۲۳۵ هزار تن کالا با ناوگان حمل و نقل باری خراسان شمالی تا پایان فروردین

تین نیوز

۲۳۵ هزار تن کالا با ناوگان حمل و نقل باری خراسان شمالی تا پایان فروردین ماه امسال جا به جا شدند که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۴.۷ درصد کاهش را نشان می دهد.

به گزارش تین نیوز به نقل از وزارت راه و شهرسازی، محمد مشتری مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان گفت: ۲۳۵ هزار تن کالا با ناوگان حمل و نقل باری خراسان شمالی تا پایان فروردین ماه امسال جا به جا شدند که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۴.۷ درصد کاهش را نشان می دهد.

مشتری ادامه داد: در این بازه زمانی بیش از ۱۵ هزار سفر ناوگان حمل و نقل باری برای جابه جایی کالا در نقاط مختلف کشور انجام شد که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۳ درصد کاهش یافته است.

این مسئول علت کاهش میزان تناژ کالا و سفر ناوگان باری را تعطیلات نوروز و محدودیت تردد وسایل نقلیه سنگین دانست و تصریح کرد: عمده ترین کالای حمل شده در این مدت سیمان (۴۸ درصد)، کود اوره (۱۲ درصد)، بنزین (۷ درصد) و پودر آلومینیوم (۴ درصد) بوده است.

وی افزود: ۲۷ شرکت با ۵ هزار و ۲۲۰ دستگاه ناوگان باری و ۳ هزار و ۳۲۰ دستگاه وانت بار در بخش حمل و نقل کالا در استان فعالیت می کنند.

به گفته مشتری، ۸ هزار و ۵۷۱ راننده در حوزه حمل و نقل کالای استان در حال خدمات رسانی به مردم و صاحبان کالا هستند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • تشکیل ۴۳۴ پرونده برای رانندگان متخلف ناوگان برون شهری آذربایجان غربی
  • تشکیل ۴۳۴ فقره پرونده برای رانندگان متخلف ناوگان برون‌شهری آذربایجان‌غربی
  • وجود ۱۴ نقطه حادثه خیز در جاده‌های ارومیه
  • پیشرفت ۷۸ درصدی طرح ساماندهی راه‌های روستایی آذربایجان غربی
  • تصادف شدید جاده سلماس در آذربایجان غربی (فیلم)
  • افزایش ۲.۵ برابری تشکیل پرونده‌های قاچاق کالا و ارز در آذربایجان‌ غربی
  • رفع و آشکارسازی ۹ نقطه حادثه‌خیز در محورهای مواصلاتی ارومیه
  • رفع و آشکارسازی ۹ نقطه حادثه خیز در محور‌های مواصلاتی شهرستان ارومیه
  • جا به جایی ۲۳۵ هزار تن کالا با ناوگان حمل و نقل باری خراسان شمالی تا پایان فروردین
  • جابه‌جایی ۲۳۵ هزار تن کالا با ناوگان حمل‌ونقل در خراسان شمالی