Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-05-02@03:24:43 GMT

جوابیه دانشگاه شهید چمران اهواز به یک خبر

تاریخ انتشار: ۱ آبان ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۴۶۸۶۳۲

جوابیه دانشگاه شهید چمران اهواز به یک خبر

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، دانشگاه شهید چمران اهواز با صدور بیانیه‌ای به خبر منتشرشده در خبرگزاری فارس با عنوان «تجمع اعتراضی شهید چمران اهواز» پاسخ داد.

در بخش‌هایی از این جوابیه آمده است: خبرگزاری فارس خوزستان با انتشار فیلمی از حضور اعضای بسیج دانشجویی دانشگاه شهید چمران اهواز که از آن به‌عنوان «اعتراض به مشکلات مدیریتی این دانشگاه» نام‌برده شده است، به ذکر این نکته پرداخته که «دانشگاه شهید چمران اهواز از دانشگاه‌های شاخص کشور است که طبق آمار در سال‌های اخیر از دوران درخشان خود فاصله گرفته و همین موضوع موجب اعتراض دانشجویان آن شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

» 

روابط عمومی دانشگاه بیان این نکته را لازم می‌داند که برخلاف تصور و ادعای دانشجویان تجمع‌کننده‌ عضو بسیج دانشجویی، پس از ارزیابی‌های پایگاه استنادی علوم جهان اسلام (ISC) در سال 1399 این دانشگاه نه‌تنها از دوران درخشان خود فاصله نگرفته است، بلکه توانسته در جمع 10 دانشگاه جامع برتر کشور قرار گیرد که این موفقیت بسیار ارزشمند حاصل تلاش اعضای هیئت‌علمی، کارکنان و دانشجویان است.

گویا آنچه موجب شگل‌گیری این تصور نادرست شده است، کاهش رتبه‌ی دانشگاه از 29 به زیر 10 است که اتفاقاً کاملا مثبت و در جهت ارتقای جایگاه دانشگاه صورت گرفته است. 

همچنین افزوده شده: این ارتقای رتبه تنها دستاورد علمی در سال گذشته نبوده است و دانشگاه شهید چمران اهواز از سال 2019 تاکنون با حضور در رتبه‌بندی تایمز (از مشهورترین نظام‌های رتبه‌بندی بین‌المللی دانشگاه‌ها) توانسته روند رو به رشدی را سپری کرده و بر اساس رتبه‌بندی سال ۲۰۲۲ رتبه‌ی ۶۶ بخش ارتباط با صنت، رتبه‌ ۵۱۰ آموزش، رتبه‌ ۷۸۱ بخش پژوهش، رتبه‌ یکهزار و ۲۵۶ بخش ارجاعات و در بخش روابط بین‌الملل نیز رتبه‌ یک هزار و ۵۷۲ را به دست آورده و در میان یک هزار و ۶۶۲ دانشگاه و موسسه علمی که در رتبه‌بندی تایمز حضور دارند، رتبه‌ ۱۲۰۰- ۱۰۰۱ را کسب کند.

هم‌چنین، به‌منظور ارتقای جایگاه دانشگاه در نظام‌های رتبه‌بندی ملی و بین‌المللی، برخی سیاست‌های تشویقی برای افزایش چاپ مقاله در مجلات ISI طراحی و اجرا شد که نتیجه‌ی آن افزایش سهم مقالات ISI از 349 مقاله در سال 1394 به 658 مقاله در سال 1399 و کاهش مقالات ISC از 665 مقاله در سال 1394 به 595 مقاله بود و اکنون دو مجله‌ی علمی دانشگاه با عنوان‌های «زبان‌شناسی کاربردی» و « مکانیک کاربردی و محاسباتی» موفق به کسب نمایه‌ی بین‌المللی اسکوپوس شده‌اند. 

در حوزه‌ ارتباط با صنعت نیز دانشگاه به موفقیت‌های چشمگیری دست یافته است به گونه‌ای که تعداد طرح‌های تحقیقاتی مشترک با دستگاه‌های اجرایی از 83 طرح در سال 1394 به 185 طرح در سال 1399 رسیده است. 

از سوی دیگر در ۶ سال گذشته بر اساس ظرفیت‌های این دانشگاه سه دانشکده‌ «نفت، گاز و پتروشیمی»، «مهندسی عمران و معماری»، «باستان‌شناسی» و «حقوق و علوم سیاسی» تاسیس شده است. شمار اعضای هیئت‌علمی از 563 نفر در سال 1394 به 606 نفر در سال 1399 رسید، به این ترتیب، نسبت دانشجو به هیئت‌علمی تمام‌وقت از 5/26 درصد در سال 1394 به 7/21 درصد در سال 1399 ارتقا یافت. سهم دانشجویان تحصیلات تکمیلی به کل دانشجویان از 47/33 درصد در سال 1394 به 8/38 درصد در سال 1399 رسید.

در بخشی دیگر از این جوابیه نوشته شده: تعداد کل رشته‌گرایش‌های دانشگاه از 321 در سال 1394 به 339 رشته‌گرایش در سال 1399 رسید. همچنین ارتقای جایگاه دانشگاه در بخش روابط بین الملل به گونه‌ای است که سهم دانشجویان خارجی دانشگاه شهید چمران اهواز از عدد صفر در سال 1394، به 800 نفر رسیده است.

در بخش حمایت‌های از شرکت‌های فناور نیز تعداد شرکت‌ها و هسته‌های مستقر در مرکز رشد دانشگاه از 40 مورد در سال 1394 به 77 مورد در سال 1399 و میزان فروش این شرکت‌ها از حدود 18 میلیارد ریال در سال 1394 به 113 میلیارد ریال در سال 1399 رسیده است و این شرکت‌ها در سال 1399 توانسته‌اند برای به 561 نفر ایجاد اشتغال کنند. 

افزون بر آغاز اجرای پروژه‌های مشترک با دانشگاه‌های خارجی، با آغاز پذیرش دانشجوی خارجی از سال تحصیلی 1395- 1396، اکنون شمار این دانشجویان به 688 نفر در سال 1400 رسیده است. 

در بخش توسعه‌ فضاهای فیزیکی، با همت شبانه‌روزی همه‌ی همکاران در بخش‌های مختلف دانشگاه کوشش شد بخشی از عقب‌‎ماندگی‌های دانشگاه در زمینه‌ زیرساخت‌های موردنیاز و ارتقای سرانه‌های دانشگاه در قالب برنامه‌های مصوب پیگیری و به انجام برسد. بر این اساس، در بخش فضاهای «آموزشی»، «کمک‌آموزشی»، «فرهنگی»، «رفاهی، ورزشی و تفریحی»، و «خدماتی» احداث و تکمیل بیش از 115 هزار مترمربع پیگیری شد که بیش از 65 هزار مترمربع این فضاها به بهره‌برداری رسیده است. 

براساس همین روند روبه‌توسعه (که تنها به بیان گوشه‌ای اندک از فرایندها و اقدامات مربوط به آن بسنده شد) بوده است که در رتبه‌بندی پایگاه استنادی علوم جهان اسلام که معتبرترین مرجع رتبه‌بندی نظام آموزش عالی کشور است، دانشگاه شهید چمران اهواز پس از سال‌ها توانسته است در جمع 10 دانشگاه جامع برتر کشور قرار گرفته است و این رویدادی است که البته مایه‌ی مباهات هر خوزستانی می‌بایست باشد.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: اعتراض دانشجویی دانشگاه شهید چمران اهواز جوابیه دانشگاه شهید چمران اهواز سال 1394 درصد در سال ی دانشگاه رتبه بندی سال 1399 شرکت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۶۸۶۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شناسایی پیکر شهید عزیزپور محمدی پس از ۴۰ سال

پیکر مطهر شهید منصور عزیزپور محمدی؛ از شهدای سرفراز شهرستان‌ اهواز پس از ۴۰ سال شناسایی شد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اهواز، سرهنگ پاسدار محمدرضا نعمتی؛ معاون روابط عمومی و تبلیغات سپاه حضرت ولی عصر (عج) خوزستان گفت: پیکر مطهر شهیدان والامقام غلامعلی عشیری لیوسی و منصور عزیزپور محمدی؛ از شهدای سرفراز شهرستان‌های دزفول و اهواز پس از 40 سال شناسایی شدند.

وی افزود: شهید عشیری لیوسی و شهید محمدی به ترتیب در تاریخ‌های اول فروردین سال 1361 و دوم فروردین سال 1363 به درجه رفیع شهادت نائل آمدند.

سرهنگ نعمتی گفت: پیکر مطهر این شهیدان گرانقدر امروز ساعت 9:30 صبح با استقبال مردم قدرشناس از طریق فرودگاه بین‌المللی سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی اهواز وارد استان شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • اصلاح کشور از مسیر مدرسه می‌گذرد
  • شناسایی پیکر شهید عزیزپور محمدی پس از ۴۰ سال
  • ورود پیکر ۲ شهید تازه تفحص شده دفاع مقدس به اهواز
  • دو عضو هیات ‌علمی‌ دانشگاه شهید چمران اهواز در جمع استادان نمونه کشوری
  • اقدامات خشن دولت آمریکا برای خفه کردن گفتمان آکادمیک در مورد حقوق بشر است
  • تشییع پیکر مطهر جانباز شهید سیلاوی در اهواز+فیلم
  • مطالعه استفاده از نانوذرات در درمان سرطان ریه در مرکز لیزر و پلاسمای اهواز
  • سرآمدان آموزشی ‌دانشگاه‌ شهید چمران اهواز تجلیل می‌شوند
  • احداث زیرگذر بزرگراه شهید چمران تا پایان سال ۱۴۰۳
  • برگزیدگان ششمین دوره کنگره ملی شعر خلیج فارس معرفی شدند