Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فرارو»
2024-05-04@18:52:54 GMT

بهترین زمان خیساندن انواع حبوبات چه زمانی است؟

تاریخ انتشار: ۱ آبان ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۴۶۸۷۰۹

بهترین زمان خیساندن انواع حبوبات چه زمانی است؟

فراروـ حبوبات یکی از مهم‌ترین منابع تامین پروتئین، فیبر، آهن، منگنز، فولات، منیزیم و آنتی اکسیدان هستند که مصرف آن‌ها به صورت موکد از سوی پزشکان و کارشناسان تغذیه سفارش شده است. هر کدام از حبوبات به نوع خود برای بدن مفیدند و حذف هیچ‌کدام از آن‌ها از برنامه غذایی جایز نیست. حبوبات بهترین جایگزین برای افرادی است که به هر دلیل منع مصرف گوشت دارند و می‌توانند پروتئین مورد نیاز بدن‌شان را با استفاده از حبوبات تامین کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اما این دانه‌های سرشار از مواد معدنی اگر به درستی تهیه و طبخ نشوند، منجر به نفخ و درنهایت دل درد و دل پیچه خواهند شد. بهترین راه برای فرار از این مشکل این است که قبل از پخت حبوبات نفخ آن گرفته شود که این کار از راه خیساندن حبوبات صورت می‌گیرد. برای بسیاری این سوال وجود دارد که هر کدام از انواع حبوبات را باید چه اندازه و چه مدت زمانی خیساند. ما در مطلب پیش رو به شرح این مطلب و پاسخ به این سوال مهم پرداخته‌ایم.

نخود بهتر است نخود را حدود ۱۲ ساعت در آب ولرم خیس کنید. زمان تقریبی پخت نخود بین ۶۰ تا ۹۰ دقیقه است که این زمان با توجه به نوع نخود‌ها متفاوت است. لوبیا قرمز   بهترین زمان برای خیساندن لوبیا قرمز حدود ۱۲ ساعت با آب ولرم است و زمان تقریبی پخت آن با توجه به نوع لوبیا قرمز بین ۴۵ تا ۵۰ دقیقه طول می‌کشد. عدس   عدس نیازی به خیساندن ندارد و کافی است زمان استفاده آن را چند آب بشویید و بلافاصله روی شعله اجاق گاز بگذارید. مدت زمان تقریبی پخت عدس بین ۳۰ تا ۴۰ دقیقه متغیر است. لپه   لپه نیز مانند عدس نیازی به خیساندن ندارد و کافی است بعد از شستشو آن را روی شعله اجاق گاز بگذارید. حدود ۴۰ تا ۴۵ دقیقه زمان برای پخت کامل لپه نیاز است. لوبیا چیتی   بهترین زمان برای خیساندن لوبیا چیتی ۱۲ ساعت در آب ولرم است. لوبیا چیتی برای پخت بین ۷۰ تا ۹۰ دقیقه زمان نیاز دارد. ماش   ماش را ۱۲ ساعت قبل در آب ولرم خیس بدهید و زمان تقریبی پخت ماش بین ۳۰ تا ۵۰ دقیقه بسته به نوع ماش طول می‌کشد. لوبیا چشم بلبلی    لوبیا چشم بلبلی را باید حتما ۱۲ ساعت در آب ولرم خیس بدهید و زمان تقریبی پخت آن بین ۴۵ تا ۵۰ دقیقه است. لوبیا سفید   لوبیا سفید به ۱۲ ساعت زمان برای خیساندن در آب ولرم نیاز دارد. زمان پخت تقریبی این لوبیا بین ۷۰ تا ۹۰ دقیقه است.

منبع: فرارو

کلیدواژه: طرز تهیه زمان پخت حبوبات حبوبات آب ولرم ۱۲ ساعت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت fararu.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فرارو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۶۸۷۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حب به اهل بیت(ع) موجب تقریب مذاهب است

به گزارش خبرنگار مهر، ماموستا اقبال بهمنی بعدازظهر جمعه در جلسه تقریب دانشگاه آزاد اسلامی، با اشاره به شهدای تقریب در کردستان اظهار کرد: شهید دکتر رمضان البیوتی بهار امسال در سنگر محراب و منبر به شهادت رسیدند و از علمای تقریبی کشور سوریه بودند که کتاب‌ها و تألیفات زیادی در راستای وحدت جامعه اسلامی و مبارزه با افراطی‌گری داشتند.

وی در ادامه با گرامیداشت یاد و خاطره استاد شهید مرتضی مطهری و تبریک روز معلم گفت: همیشه ارائه علم و دانش اگر با عشق و محبت توأم باشد بیشتر در دل‌ها جا می‌گیرد به طوری که اکثر علمای ما تلاش کردند علم و دانش را در قالب شعر و ذوق و عشق و محبت و عرفان ارائه دهند.

ماموستا بهمنی گفت: در مورد ابعاد تقریب از دیدگاه حضرت امام جعفر صادق علیه السلام، روایتی است که شخصی از حضرت فرمودند آیا نماز خواندن پشت سر عالم اهل سنت درست است یا نه؟ ایشان پاسخ دادند: اگر کسی پشت سر عالم اهل سنت نماز بخواند انگار پشت سر پیامبر (ص) نماز خوانده است.

وی در ادامه به ابعاد تقریبی امام شافعی اشاره کرد و بیان داشت: حضرت امام شافعی هم دوره خلافت عباسیان بوده که تبلیغات زیاد و گسترده‌ای بر ضد اهل بیت علیه السلام می‌شد و هر کسی که به اهل بیت محبت نشان می‌داد به او می‌گفتند این فرد رافضی است و از دین خارج شده است.

ماموستا بهمنی عنوان کرد: در آن زمان حضرت امام شافعی خیلی محبت به اهل بیت علیه السلام داشتند و ایشان در مقابل کسانی که به او توهین می‌کردند می‌گفتند اگر حب به اهل بیت پیامبر اکرم رافضی گری است پس به همه انسان‌ها و جن‌ها اعلام کنید که امام شافعی رافضی است و این دیدگاه تقریبی است یعنی حب به اهل بیت نباید باعث اختلاف باشد بلکه باید باعث تقریب باشد.

منتخب مردم کردستان در مجلس خبرگان رهبری در ادامه به دیدگاه تقریبی مقام معظم رهبری اشاره کرد و گفت: سالهای پیش سوالی از معظم له مطرح شد که آیا توهین کردن به امهات المومنین جایز است یا نه؟ در اینجا فتوایی از سوی مقام معظم رهبری صادر شد که توهین به زوجات پیامبر بزرگوار اسلام حرام شرعی است که این یک دیدگاه تقریبی است.

کد خبر 6095803

دیگر خبرها

  • بهترین زمان مصرف پروتئین چه وقت است؟ قبل یا بعد از تمرین؟
  • گالتیه: عدالت ثابت کرد بی‌گناهم، از PSG ممنونم!
  • بهترین زمان برای مسواک زدن / چند بار در روز مسواک بزنیم؟
  • بهترین زمان استفاده از ویتامین‌ها چه ساعتی است؟
  • اعتراف ستاره سابق لیورپول: همیشه مضطرب بودم
  • حب به اهل بیت(ع) موجب تقریب مذاهب است
  • اعلام زمان پخش برنامه‌های تبلیغاتی نامزد‌های انتخابات مجلس
  • حب به اهل بیت موجب تقریب است
  • نفخ لوبیاها را چطور بگیریم ؟ ؛ طرز تهیه خوراک لوبیا | این غذا سرشار از آنتی اکسیدان است | فوت و فن خوشمزه‌تر شدن این غذای سالم و خانگی
  • مربای ریواس ؛ یک مربای بهاری، پرخاصیت و مقوی + طرز تهیه