Web Analytics Made Easy - Statcounter

سخنان شب گذشته سید حسن نصرالله نشان داد که مسائل اجتماعی و رسیدگی به امور مردم در اولویتهای وی و حزب الله بوده و منافع ملی و اجتماعی لبنان خط قرمز مقاومت این کشور و رهبر آن است. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، «ناصر قندیل» تحلیلگر مطرح جهان عرب و سردبیر روزنامه البناء در مقاله جدید خود به بازخوانی سخنان شب گذشته سید «حسن نصرالله» دبیرکل حزب الله پرداخته و نوشت، در حالی که اکثر احزاب چپ گرا و جامعه مدنی با هدف تغییر واقعیت سیاسی لبنان تلاش می‌کنند تا از اصطلاحاتی همچون مبارزه با فساد و حمایت از یک دولت مدنی خود را به عنوان چهره‌های مردمی نشان بدهند؛ آن هم در حالی که مسائلی همچون هویت دولت اجتماعی در اولویت آنها دیده نمی‌شود، سید حسن نصرالله، دبیرکل حزب الله با سابقه مذهبی و ایدئولوژیک خود در یک مناسبت کاملا مذهبی یعنی میلاد پیامبر اکرم (ص) درباره مسائل داخلی صحبت کرده و 3 موضوع را در اولویت قرار داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

-عنوان اول مربوط به تحقیقات قضایی است که دولت باید درباره پرونده جنایت منطقه «الطیونه» بیروت که هفته گذشته توسط حزب نیروهای لبنانی اتفاق افتاد اقدامات لازم را انجام دهد.

-عنوان دوم مربوط به پرونده ثروت نفتی و گازی لبنان در دریا و در منطقه مورد مناقشه با رژیم صهیونیستی بود.

- مسئله سوم مربوط به مذاکرات با صندوق بین‌المللی پول و خدمت رسانی به مردم بود.

درباره پرونده تحقیقات قضایی در خصوص جنایت الطیونه، سید حسن نصرالله در موضع کسی که ولیِ دم خون شهدای الطینه است ایستاده و خود را موظف دانست که به سوالات خانواده‌های شهدا پاسخ دهد. بنابراین دبیرکل حزب الله از دستگاه قضایی خواست تا مسئولیت پذیر باشد و سیاستمداران و نیز مردم به دولت و قوه قضاییه در این تحقیقات اعتماد کنند.

این موضع سید حسن نصرالله همانند موضعی است که وی در پرونده انفجار بیروت پیش گرفته و از همه طرفهای مربوطه خواست این پرونده روند قضایی طبیعی خود را طی کند و حدود اعتراض به طرفهای مربوطه در این پرونده نیز باید در چارچوب قانونی و بین موسسات قانون اساسی صورت بگیرد. این در حالی است که «طارق البیطار» بازپرس قضایی پرونده انفجار بیروت این قانون و توازن را شکست و هدف آن پنهان کردن حقیقت و عدالت در خدمت برخی طرفهای ذینفع داخلی و خارجی بود.

سید حسن نصرالله: تلاش‌های آمریکا و صهیونیست‌ها برای تفرقه در امت اسلام ادامه دارد2 پیام اصلی سخنان سیدحسن نصرالله/ معادله جدید حزب الله در راه است؟بازتاب سخنان سید حسن نصرالله در رسانه‌های صهیونیستی

در اینجا درخواست حزب الله انجام تحقیقات قضایی سالم و پیگرد قانونی به دور از هرگونه سیاست‌زدگی در این پرونده است. حزب‌الله همچنین تاکید می‌کند که هیچ دلیلی برای امتناع از حضور در قوه قضاییه برای پاسخگویی به سوالات وجود ندارد؛ مگر در حدی که متن قانون اساسی تعیین کرده باشد. این در حالی است که «سمیر جعجع» رئیس حزب نیروهای لبنانی و متهم ردیف اول جنایت الطیونه علیه درخواست حضور وی در دادگاه حتی در مقام شنونده و قبل از اینکه به عنوان متهم و مظنون شناخته شود، قیام و جنجال به پا کرد.

همین جهت در حالی سمیر جعجع درباره حضور در دادگاه موضع گیری می‌کند که کمپین‌های زیادی با هم پیمانان خود در داخل و خارج لبنان به راه انداخته است؛ با عنوان شعارهایی مبنی بر اینکه همه باید در چارچوب قانون قرار بگیرند و کسی که بی گناه باشد از حضور در برابر قاضی ترسی ندارد. اما این موضع گیری سمیر جعجع به معنای نقض همه ادعاها و گفتمان‌های اوست.

همه معترضان و خانواده‌های قربانیان پرونده انفجار بیروت خواستار پیگرد قانونی تاریخ طارق البیطار در چارچوب قانون به دلیل عملکرد نامناسب در این پرونده هستند؛ در حالی که سمیر جعجع همه این چارچوبها را نقض می‌کند. در واقع تغییر گفتمان قانونی در لبنان به نفع همه کسانی است که قصد دارند مسیر پرونده انفجار بیروت را تحریف کنند و این موضوع هم چنین روند متهم ساختن حزب الله را آسان می‌کند؛ چرا که مسئولان حزب الله کاملاً پایبند به قانون در رسیدگی به این پرونده هستند.

اما در شرایطی که طرف‌های ذینفع قادر به تغییر قانون اساسی در لبنان نیستند تلاش می‌کنند تا به فرافکنی و اتهام زنی علیه حزب‌الله در پرونده انفجار بیروت بپردازند و موفقیت آن‌ها در این روند مستلزم سه چیز است: متهم کردن حزب الله به وارد کردن نیترات آمونیوم به لبنان، انتقال این مواد به سوریه و مطرح کردن این فرضیه که حزب الله اقدام به انفجار کرده تا از شر مواد منفجره باقی مانده که دیگر نیازی به آنها ندارد، خلاص شود.

به این ترتیب مسئولیت کشیده شدن لبنان به این اوضاع بحرانی می تواند متوجه حزب الله شود. طرفهای مذکور همچنین مدعی می شوند مسئولانی که دستور ورود کشتی حامل نیترات آمونیوم را به لبنان دادند و مسئولانی که مانع خروج این مواد از بندر بیروت شدند همگی وابسته به حزب الله بودند. البته دشمنان مقاومت در داخل و خارج از لبنان روایت‌های مشابه این چنینیِ زیادی در اتهام زنی به حزب‌الله در پرونده انفجار بیروت مطرح می‌کنند تا موضع قانونی حزب الله در رسیدگی به پرونده انفجار بیروت و افشای حقیقت آن را زیر سوال ببرند.

در مسئله مربوط به ثروت نفتی و گازی لبنان در دریا در منطقه مورد مناقشه با رژیم صهیونیستی که به عنوان یک موضوع حاکمیتی و حیاتی برای همه لبنانی‌هاست می‌بینیم که برخی طرف‌ها مجدداً حزب الله را مورد هدف قرار گرفته و این پرونده را به سلاح مقاومت مربوط می کنند. این در حالی است که ابزارهای آمریکایی در لبنان در تلاش برای امتیازدهی به صهیونیست‌ها در پرونده مذاکرات ترسیم مرزهای دریایی لبنان و فلسطین اشغالی هستند.

همچنین بحثهای زیادی در رسانه‌ها درباره هویت اسرائیلی «آموس هوکستاین» میانجی جدید آمریکا در مذاکرات ترسیم مرز دریایی لبنان و فلسطین اشغالی مطرح شده که بسیاری معتقدند انتخاب این فرد به عنوان واسطه جدید واشنگتن در مذاکرات غیر مستقیم لبنان با رژیم صهیونیستی به معنای نادیده گرفتن حقوق لبنان در منطقه مورد مناقشه و تحمیل دیکته‌های آمریکا و اسرائیل به لبنان خواهد بود.

با این وجود سخنان سید حسن نصرالله به دور از همه این حواشی بوده و به ماهیت مسئله کنونی پرداخت و آن چگونگی مقابله با رژیم اشغالگر در بازی این رژیم و متحدان آن با سرنوشت ثروت نفتی و گازی لبنان در منطقه مورد مناقشه است. سید حسن نصرالله در سخنان خود درباره این پرونده علنا تاکید کرد، مقاومت در زمان مناسب و هنگامی که ببیند ثروت دریایی لبنان در خطر است وارد عمل خواهد شد.

درباره مسئله اجتماعی و پرونده بحران معیشتی لبنان که روز به روز در حال وخیم شدن است و همچنین در خصوص پرونده مذاکره با صندوق بین‌المللی پول سخنان سیدحسن‌نصرالله متمرکز بر خدمت رسانی به مردم و توزیع سریع کارت تامین مالی در میان آنها بود.

این موارد نشان می دهد که دبیرکل حزب الله دارای یک رویکرد اجتماعی جدی است و آن را در اولویت مسائل لبنان می‌داند؛ چیزی که احزاب غربگرای لبنان به آن توجه نمی‌کنند.

همین مواضع مردمی و اجتماعی سید حسن نصرالله پاسخ قاطعی برای همه کسانی است که قصد دارند مقاومت را از ملت لبنان جدا و وانمود کنند حزب الله تنها به سلاح مقاومت و رویکرد نظامی توجه دارد.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: منطقه مورد مناقشه پرونده انفجار بیروت دبیرکل حزب الله سید حسن نصرالله حزب الله سخنان سید سمیر جعجع

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۶۸۹۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شهادت عضو دیگر حزب الله در جنوب لبنان

حزب الله لبنان بامداد شنبه شهادت یکی از اعضای خود در حمله رژیم صهیونیستی در جنوب لبنان را تأیید کرده است

به گزارش ایرنا به نقل از پایگاه خبری "العهد"، حزب‌الله اعلام کرد که «فرج‌الله علی حمود» ملقب به «ساجد» از اعضای این جنبش در راه قدس به شهادت رسیده است.

براساس این گزارش وی از ساکنان دهستان «کفرکلا» در جنوب لبنان بود که در بمباران رژیم صهیونیستی به جنوب لبنان به شهادت رسیده است.

ساعاتی پیش از این نیز رژیم صهیونیستی با حمله به یک خودروی شخصی، دو فرمانده نیرو‌های فجر شاخه نظامی جماعت اسلامی لبنان به نام‌های مصعب و بلال خلف را به شهادت رساند.

شبکه خبری المیادین شامگاه جمعه گزارش داد که رژیم صهیونیستی با یک فروند پهپاد، یک خودروی غیر نظامی را در البقاع غربی در شرق لبنان هدف قرار داده است.

تصاویری که منتشر شده نشان می‌دهد که این خودرو کامل سوخته است.

به دنبال این اقدام صهیونیست‌ها، حزب الله در اقدامی تلافی‌جویانه، حدود ۳۰ موشک از جنوب لبنان به سمت مناطق شمالی جولان اشغالی شلیک کرد.

همچنین حزب الله لبنان از گیر افتادن کاروان نظامی اسرائیلی در نزدیکی پایگاه رویسات العلم در شمال فلسطین اشغالی در کمین این گروه مقاومت خبر داد.

با آغاز عملیات طوفان الاقصی توسط گروه‌های مقاومت فلسطین، حزب‌الله لبنان در حمایت از مردم فلسطین و کاهش فشار بر مقاومت در غزه، اقدام به انجام عملیات‌های روزانه و سنگین علیه اهداف رژیم صهیونیستی در داخل خاک فلسطین کرده است.

در این باره رسانه‌های صهیونیستی نیز بار‌ها اعتراف کرده‌اند که حزب‌الله در شمال سرزمین‌های اشغالی فلسطین همچنان دست برتر را دارد و ارتش اسرائیل در این منطقه به دام افتاده است.

دیگر خبرها

  • حملات حزب‌الله به چند پایگاه صهیونیستی
  • تقاضای بررسی لایحه توسعه سواحل مکران اعلام وصول شد
  • رویکرد حکمت بنیان کلید حکمرانی در سلامت
  • طرح جنگل‌داری چندمنظوره با رویکرد حفاظتی و توسعه توریسم بررسی شد
  • تصاویر حمله حزب الله لبنان به مقر نیرو‌های گولانی
  • شیخ نعیم قاسم: جنگ باعث بازگشت شهرک نشینان نخواهد شد
  • شهادت یک عضو دیگر حزب الله در جنوب لبنان | عکس
  • محکم‌ترین اصل قانون اساسی اسلام که در نهج البلاغه آمده است
  • شهادت عضو دیگر حزب الله در جنوب لبنان
  • رئیس‌جمهور: ایران می‌تواند به فرآوری معادن در آفریقا کمک کند