Web Analytics Made Easy - Statcounter

صالح محمدی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: بر اساس بخشنامه وزارت جهاد کشاورزی و ابلاغ به سازمان های جهاد کشاورزی و شرکت های خدمات حمایتی کشاورزی استان ها تخصیص و توزیع کودهای کشاورزی شیمیایی یارانه ای به بهره بردارانی امکانپذیر است که اطلاعات عرصه های تولید آنها از جمله زراعی، باغی و  شیلات در سامانه پهنه بندی وزارت جهاد کشاورزی ثبت شده و حواله الکترونیک برای دریافت کودشیمیایی را دریافت کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی خاطرنشان کرد: پس از ثبت نام و صدور حواله الکترونیک توسط مراکز خدمات جهاد کشاورزی، تحویل نهاده توسط شبکه کارگزاری شرکت خدمات حمایتی کشاورزی شامل تعاونی های روستایی، کشاورزی، تولید، چایکاران، شیلات و بخش خصوصی به بهره برداران انجام می شود بنابراین همه مراحل درخواست کود شیمیایی تا تحویل به کشاورز به صورت الکترونیکی و از طریق سامانه پایش انجام می‌ شود.

مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان گیلان افزود: توزیع کود شیمیایی کشاورزان بر مبنای اطلاعات ثبت‌ شده محصولات مختلف در سامانه جامع پهنه بندی و صدور حواله الکترونیک موجب شفاف سازی، توزیع عادلانه و نظارت بیشتر بر توزیع نهاده ها، مصرف متعادل و بهینه کودها در راستای پایداری کشاورزی و محیط زیست می شود، بنابراین به روزرسانی اطلاعات موجود در سامانه پهنه بندی اهمیت دارد.

وی از کشاورزان خواست تا در فاصله زمانی باقیمانده تا مصرف نهاده ها با مراجعه به مراکز خدمات جهاد کشاورزی در مناطق مختلف نسبت به اعلام، اصلاح و یا تکمیل اطلاعات اراضی زراعی، باغی و سایر موارد اقدام کنند و تهیه کودهای مورد نیازشان را به ماهها و روزهای پایانی سال و زمان اوج مصرف موکول نکنند.

گیلان دارای ۳۱۴هزار هکتار اراضی کشاورزی است و ۳۱۷هزار نفر از مردم استان در بخش کشاورزی مشغول به فعالیت هستند. برنج، چای، زیتون ،پیله ابریشم، بادام زمینی، زیتون ، فندق و مرکبات عمده ترین محصولات کشاورزی گیلان هستند . گیلان همچنین یکی از تولید کنندگان مهم طیور در کشور است .

گیلان بزرگترین تولیدکننده ارقام بومی و با کیفیت برنج در کشور به شمار می آید که با ۲۳۸ هزار هکتار اراضی شالیزاری، رتبه اول کشور را از لحاظ سطح زیرکشت و همچنین رتبه دوم تولید برنج را به خود اختصاص داده است.

ارقام هاشمی، علی کاظمی، صدری، حسنی و دیلمانی جزو رقم‌ های کیفی و ارقام گوهر و سپیدرود جزو رقم‌های پرمحصول است که در شالیزارهای گیلان کشت می‌شود، بیشترین رقم‌ های کشت شده برنج در این استان، رقم‌های کیفی هاشمی و علی کاظمی است که افزون بر ۸۵ درصد محصول برنج گیلان را شامل می‌شود.

بیشترین اراضی شالیکاری گیلان در شهرستان‌های رشت و صومعه سرا واقع است.

برچسب‌ها وزارت جهاد کشاورزی رشت گیلان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: وزارت جهاد کشاورزی رشت گیلان وزارت جهاد کشاورزی رشت گیلان جهاد کشاورزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۶۹۱۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برداشت کلزا در بهبهان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، مدیر جهاد کشاورزی بهبهان گفت:امسال ۴۲۰۰ اراضی آبی و ۴۰۰ هکتار اراضی دیم شهرستان بهبهان زیر کشت کلزا رفته است.

لاله نیرومند افزود: ازشروع فصل برداشت دانه روغنی کلزا در بهبهان تاکنون افزون بر ۷ هزار تن کلزا برداشت شده است.

وی ادامه داد: پیش بینی می‌شود افزون بر ۹۰۰۰ تن دانه کلزا از مزارع زیر کشت این محصول در شهرستان بهبهان برداشت شود.


  مدیر جهاد کشاورزی بهبهان اظهار کرد: کارخرید دانه روغنی کلزا همزمان با برداشت در چهارمرکز در بخش‌های مرکزی وزیدون آغاز  وتاکنون ۷۶۰۰ تن کلزا از کشاورزان خریداری شده است.



دیگر خبرها

  • روز مزرعه دانه های روغنی در لرستان
  • رهاسازی حق آبه کشاورزان سلماس از سد اول خرداد
  • رصد دقیق ۴۷۰۰۰۰ هکتار برنج شمال با داده‌های فضایی
  • برآورد سطح زیرکشت برنج با داده‌های فضایی برای نخستین بار
  • تولید بیش از ۱۹ هزار تن دانه‌های روغنی از مزارع کلزا شهرستان دهلران
  • ۳۶۳ هزار هکتار از اراضی کشاورزی ایلام آفت‌زدایی شد
  • سند تک برگ اراضی به کشاورزان بوشهر تحویل داده شد
  • آغاز برداشت گندم در شهرستان دهلران
  • برداشت کلزا در بهبهان
  • مدیریت بازار کالای اساسی جدی گرفته شود