Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، سرهنگ عباس بایرامی پیش از ظهر شنبه در آئین اختتامیه بخش استانی پنجمین جشنواره ملی فانوس و اختتامیه دومین جشنواره استانی تئاتر سنگر با بیان اینکه نویسندگان و هنرمندان ادامه دهنده واقعی راه رزمندگان هستند، بیان کرد: آثار هنری موجب مانایی دوران دفاع مقدس است.

رئیس سازمان ادبیات و تاریخ دفاع مقدس تصریح کرد: اهالی قلم باید نصایح و سخنان رهبری در خصوص دوران دفاع مقدس را تبیین کنند تا نقشه راه خود را بدانند و بر طبق آن قلم بزنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادبیات دوران دفاع مقدس را ویژه‌ترین نوع ادبیات تاریخ معاصر دانست و افزود: آثار هنری تولید شده در این حوزه موجب شد نسل جدید، نسل مقاومی مانند نسل دفاع مقدس شود.

بایرامی با بیان اینکه اگر اهالی قلم و مبلغان نبودند و فرهنگ هشت سال دفاع مقدس را انتقال نمی‌دادند امثال جمال رضی ساخته نمی‌شدند، ادامه داد: این آثار بر ذهنیت افراد تأثیرگذار است.

انتشار ۱۲۸۱ عنوان کتاب با موضوعه دفاع مقدس در سال گذشته

رئیس سازمان ادبیات و تاریخ دفاع مقدس با اشاره به انتشار هزار و ۲۸۱ عنوان کتاب در سال گذشته، گفت: تأکیدی نداریم که همه کتاب‌ها در تراز ملی باشد زیرا بسیاری از موضوعات برای نقاط مختلف مانند روستاهای کشور است.

وی با اشاره به تأثیر فرهنگ دفاع مقدس بر جوانان نسل جدید و مدافعان حرم، تصریح کرد: بسیاری از مدافعان حرم هیچ درکی از دوران دفاع مقدس نداشتند اما آثار ثبت شده از آن دوران موجب شکوفایی این استعدادها شد.

بایرامی با اشاره به تعداد بالای رزمندگان و جانبازان و ایثارگران استان گیلان، گفت: تشویق رزمندگان جهت ثبت خاطرات خود در جبهه‌ها ضروری است و باید در دستور کار مسئولان قرار گیرد.

رئیس سازمان ادبیات و تاریخ دفاع مقدس تاکید کرد: سوژه‌های درجه یک و واقعی زیادی از دوران دفاع مقدس داریم که نباید به فراموشی سپرده شود.

وی با اشاره به عقب ماندگی‌های حوزه آثار دفاع مقدس مربوط به کودکان و نوجوانان، افزود: هر چقدر می‌توانید برای کودکان شاد بنویسید زیرا در قالب شاد نوشتن می‌توان فرهنگ دفاع را به آنها انتقال داد.

کد خبر 5334194

منبع: مهر

کلیدواژه: دفاع مقدس ادبیات دفاع مقدس ویروس کرونا هفته وحدت بوشهر اردبیل آمار کرونا خطبه های نماز جمعه عکس استانها لیگ برتر فوتبال ایران گرگان کرمانشاه سیدابراهیم رئیسی واکسن کرونا رئیس جمهور دوران دفاع مقدس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۶۹۳۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعلام فراخوان جایزه ملی داستان و بازآفرینی در اصفهان

رئیس حوزه هنری اصفهان با اشاره به اینکه مهلت ارسال آثار تا پایان تیر است گفت: نخستین دوره جایزه ملی داستان و بازآفرینی پاییز امسال در حوزه هنری اصفهان برگزار می‌شود.


احمد نوری با اشاره به اینکه مواجهه خلاق با پیشینه فرهنگی و تمدن، شاخص ارزیابی آثار ارسالی به نخستین دوره «جایزه ملی داستان و بازآفرینی» است افزود: برای خلق داستان‌های ریشه‌دار و موافق سلیقه روز ِمخاطبان باید به سمت بازآفرینی حرکت کنیم، با توجه به اینکه داستان یک مقوله مهم و تاثیرگذار است که کالا‌های مرتبط با آن مانند فیلم، سریال و انیمیشن در زندگی روزمره نقش محوری دارد و از سو دیگر هجمه فرهنگی نیز با داستان یا هنر‌های مرتبط با آن شکل می‌گیرد.


وی ادامه داد: بخش رقابتی این رویداد که ارسال آثار برای آن آغاز شده شامل تولید و بررسی داستان، رُمان، داستان کوتاه، داستان کوتاه ِکوتاه، جُستارنویسی و طرح داستان است و بخش ترویجی این جشنواره نیز با برگزاری کارگاه‌های هنری و داستانی است در شهر‌های مختلف ادامه می‌یابد.


نوری گفت: هیچ محدودیتی برای شرکت کنندگان وجود ندارد و همه علاقه‌مندان به نویسندگی در رده‌های سنی مختلف می‌توانند در این جایزه ملی شرکت کنند.

رییس نخستین دوره «جایزه ملی داستان و بازآفرینی» با بیان اینکه با توجه به میزان استقبال امکان تمدید مهلت برای دریافت آثار وجود دارد، افزود: علاقه‌مندان می‌توانند آثار خود را تا تیر امسال به دبیرخانه جشنواره به نشانی dastanvabazafarini.ir ارسال کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان اصفهان اصفهان

دیگر خبرها

  • مسجد مقدس جمکران میزبان پیکر دو شهید گمنام می‌شود
  • تشییع پیکر پدر شهید دوران دفاع مقدس در سراب
  • جلد سوم تاریخ شفاهی دفاع مقدس به زودی چاپ می‌شود
  • کرمان در ایام شهادت امام صادق(ع) میزبان شهدای گمنام است
  • ۲ شهید گمنام در مسجد مقدس جمکران خاکسپاری می شوند
  • دو شهید گمنام در مسجد مقدس جمکران خاکسپاری می شوند
  • اسامی داوران مرحله استانی اعلام شد/ داورانی از جنس هنر و تجربه
  • ­کتاب تاریخ شفاهی دفاع مقدس منتشر شد
  • اعلام فراخوان جایزه ملی داستان و بازآفرینی در اصفهان
  • پیدا شدن پیکر مطهر ۷ شهید دوران هشت سال دفاع مقدس در فکه دهلران