Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-01@10:02:34 GMT

«بالی» همچنان گردشگر ندارد

تاریخ انتشار: ۱ آبان ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۴۶۹۹۹۱

«بالی» همچنان گردشگر ندارد

با وجود این‌که مرزهای جزیره «بالی» از مدتی پیش به روی گردشگران خارجی باز شده، اما قوانین دولت آن‌ها را از این مکان دور نگه داشته است.

به گزارش ایسنا و به نقل از نیویورک‌تایمز، از زمانی که مقام‌های اندونزی مرزهای جزیره «بالی»، یکی از محبوب‌ترین مقاصد گردشگری جهان را به روی گردشگران خارجی باز کرده‌اند بیش از یک هفته گذشته است با این حال حتی یک هواپیمای بین‌المللی حامل گردشگر تاکنون بر روی خاک این جزیره فرود نیامده و حتی پروازی به این جزیره هم برنامه‌ریزی نشده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

گردشگران خارجی که به این جزیره سفر می‌کنند باید پنج روز اول اقامت در «بالی» را در قرنطینه سپری کنند، اما هتل‌هایی که امکان سپری کردن قرنطینه را برای گردشگران فراهم می‌کنند اعلام کرده‌اند تاکنون حتی یک اتاق هم رزرو نشده است.

پیش از همه‌گیری کرونا، گردشگری بیش از نیمی از اقتصاد «بالی» را به خود اختصاص داده بود، اما این جزیره از آوریل ۲۰۲۰ به روی گردشگران خارجی بسته شده بود و به دنبال آن بسیاری از مشاغل با مشکل تامین درآمد مواجه شدند.

دولت اندونزی از چهاردهم اکتبر، مرزهای «بالی» را به روی گردشگران ۱۹ کشور که به طور کامل واکسینه شده‌اند و نتیجه آزمایش کرونای آن‌ها هم منفی است، بازگشایی کرد. اما فرصت کمی در اختیار هتل‌ها و خطوط هوایی برای آماده شدن قرار داد و با وضع محدودیت‌های متعدد «بالی» را به مقصد نه‌چندان جذابی برای سپری کردن تعطیلات تبدیل کرد.

صاحبان هتل می‌گویند، گردشگران بسیاری از خارج از کشور تماس می‌گیرند اما به محض مطلع شدن از مقررات کشور تمایل برای سفر را از دست می‌دهند.

یکی از این عوامل، قرنطینه پنج‌روزه است. به گفته گردانندگان تورها، بسیاری از گردشگران برای اقامت یک‌هفته‌ای به «بالی» سفر می‌کنند و مسلما دوست ندارند اغلب سفرشان را در اتاق هتل بگذارنند.

با وجود این مقررات قرنطینه‌ای، «بالی» در مقایسه با سایر مقاصد گردشگری شرایط مساعدی ندارد. برای مثال، مقام‌های تایلند چندی پیش اعلام کردند گردشگران واکسینه‌شده از ۴۶ کشور را بدون قرنطینه از یکم نوامبر خواهند پذیرفت.

گردشگران ۱۹ کشور از جمله چین، هند و ژاپن برای سفر به بالی باید با پرواز مستقیم به این جزیره سفر کنند، این درحالی است که این محدودیت برای اغلب کشورها به خصوص کشورهای اروپای غربی وجود ندارد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: جزیره بالی گردشگري کرونا در جهان روی گردشگران گردشگران خارجی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۶۹۹۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طرح فجرانه کالابرگ الکترونیک همچنان اجرا می‌شود

سید‌صولت مرتضوی؛ امروز؛ دوشنبه در دیدار با نماینده، ولی فقیه در خراسان رضوی در گزارشی از آخرین وضعیت اشتغال و اجرای طرح فجرانه کالابرگ الکترو‌نیک در کشور با بیان اینکه ۱۹ میلیون خانوار و حدود ۶۰ میلیون نفر جمعیت به عنوان جامعه هدف طرح کالابرگ الکترونیکی در کشور محسوب می‌شوند، اظهار داشت: این طرح از اسفند ۱۴۰۱ آغاز شد، اما اجرای آزمایشی آن در برخی نقاط کشور، دولت را مصمم کرد تا ایرادات آن را رفع و به صورت ملی و سراسری اجرا کند.

به گزارش تسنیم، وی با برشمردن اهمیت اجرای این طرح و استقبال مردم از آن تصریح کرد: دستور رئیس‌جمهور نیز بر استمرار اجرای این طرح دلالت دارد، بنابراین طرح فجرانه کالابرگ الکترونیک همچنان اجرا خواهد شد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به کاهش قابل توجه نرخ بیکاری در کشور افزود: به تازگی سامانه‌ای در وزارت‌خانه تعریف شده که آمار کاملی از همه افراد بدون شغل در هر گوشه از کشور در آن گردآوری شده است؛ به گونه‌ای که به تفکیک هر شهرستان می‌توان استعلام گرفت که افراد زیرِ خط فقر یا بدون شغل چه کسانی هستند.

دیگر خبرها

  • یزد؛ همچنان کم بارش ترین استان کشور/ سامانه جدید بارشی در استان یزد+ فیلم
  • ۲ هزار قطعه ماهی زینتی از مرز مهران به عراق صادر شد
  • تهدید حیات جزیره سرخ‌گون هرمز با شیشه و پلاستیک
  • رفع مشکل ورود موقت و تردد وسایل نقلیه گردشگران خارجی
  • حل مشکل ورود موقت و تردد وسایل نقلیه گردشگران خارجی به ایران
  • شرایط جدید ورود وسایل نقلیه اتباع خارجی به ایران
  • مشکل ورود موقت و تردد وسایل نقلیه گردشگران خارجی رفع شد
  • حل مشکل تردد و ورود موقت وسایل نقلیه گردشگران خارجی به ایران
  • طرح فجرانه کالابرگ الکترونیک همچنان اجرا می‌شود
  • نخستین مسجد اسلام گسترش می‌یابد