Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، آئین اختتامیه مرحله نهایی بیست و یکمین دوره مسابقات قرآن کریم ویژه کارکنان و خانواده‌های ارتش جمهوری اسلامی به میزبانی نیروی زمینی با حضور امیر سرتیپ کیومرث حیدری فرمانده نزاجا، عباس محمدحسنی نماینده ولی فقیه و رئیس. سازمان عقیدتی سیاسی ارتش، محمد علی شیخ رضایی عضو هیأت علمی جامعه المصطفی (ص) و پژوهشگر قرآنی، مهدی هادیان جانشین فرمانده نیروی هوایی صبح امروز اول آبان ماه برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در ابتدای این مراسم امیر حیدری گفت: در این دوره از مسابقات یازده هزار حافظ کل و اجزای قرآن، هشت هزار مسلط به قرائت قرآن و چهار هزار نفر در مسابقات مفاهیم شرکت کردند که از افرادی در این رشته‌ها امروز تقدیر به عمل آمد.

وی ادامه داد: همواره زبان بنده زبان شکر به درگاه خداوند است و این را از قرآن و تربیت قرآنی در محضر آیات عظام یاد گرفته‌ام. بنده از کلاس چهارم ابتدایی با روحانیون مأنوس بوده ام و همواره در کنار آنها به عنوان شاگرد آنها هستم و خدا را بابت این امر شاکر هستم.

حیدری با اشاره به آیه ابتدایی سوره مبارکه حمد، اضافه کرد: خدا به ما یاد داده است که همواره شاکر باشیم و به برکت آیه اهدنا الصراط المستقیم، خدا را شاکریم که صراط مستقیم در بین ماو مفقود نیست و به تعبیر قرآن کریم صراط مستقیم در زمان خود، پیامبر اکرم (ص)، صراط مستقیم مجسم بوده است و در زمان ائمه اطهار (ع) نماد مجسم صراط مستقیم بودند و امروز ولایت فقیه، نماد مجسم صراط مستقیم است که بالاترین نعمت است.

وی ادامه داد: در نیروی زمینی اصول فرماندهی را بر سه اصل ولایت مداری و عدالت محوری و شایسته سالاری قراردادیم.

در حوزه حفظ، مفاهیم و قرائت گام‌های خوبی داشته‌ایم

سپس عباس محمدحسنی نماینده ولی فقیه در ارتش و رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ضمن تبریک ایام ولادت پیامبر اکرم (ص) و امام جعفر صادق (ع) گفت: در این جلسه خدمت محضر آیت الله رضایی اصفهانی از مفاخر حوزه علمیه قم و از خادمان ویژه قرآن کریم هستیم. ایشان پایه گذاری رشته‌های جدید دکتری از جمله تفسیر تطبیقی، قرآن مستشرقان، و قرآن علوم با ده گرایش از جمله خدمات این استاد قرآنی هستند.

نماینده سازمان عقیدتی سیاسی ارتش گفت: این مسابقات صراط مستقیم نورانی است که خدا پای خانواده‌های ارتش گذاشته است. سازمان سیاسی باید تلاش خود را برای قرآنی کردن خانواده‌ها افزایش دهد.

وی ادامه داد: در حوزه حفظ و قرائت و مفاهیم گام‌های خوبی برداشته شده است. نزدیک بیست هزار حافظ کل قرآن داریم که سهم ارتش جمهوری اسلامی از مطالبه ده میلیون حافظ کل قرآن تربیت ۶۳ هزار حافظ قرآن است. ما در رشته‌های مختلف در ارتش فعالیت زیادی در قالب‌های مختلف مقاله، شعر سرایی و ساخت کلیپ انجام می‌شود.

حجت الاسلام محمدحسنی با بیان اینکه ارتش جمهوری اسلامی ایران جز پیشتازترین دستگاه‌ها بعد از انقلاب است، اظهار داشت: در حوزه حدیث هم ارتش گام‌هایی برداشته است و این همه از تلاش اقدامات فرماندهانی است که به موضوع دین و ارزش‌های اسلامی اهمیت می‌دهند.
وی ادامه داد: همه فرماندهان علاقه و عشق به قرآن دارند. بیش از ۶۰ درصد پرسنل ارتش، نیروی زمینی است که در حوزه دین و قرآن به صورت تمام و کامل پای کار آمده‌اند.


در پایان این مراسم از برگزیدگان و دست اندرکاران این مسابقه تجلیل شد. همچنین سهم رتبه‌های تیمی به ترتیب شامل نیروی زمینی با ۴۶۷۵ امتیاز، نهاجا با ۴۱۵۵ امتیاز، نپاجا و نداجا به صورت مشترک با ۲۲۹۵ امتیاز، ستاد آجا با ۱۸۵۵ امتیاز اعلام شد.

کد خبر 5334219

منبع: مهر

کلیدواژه: ارتش جمهوری اسلامی ارتش جمهوری اسلامی ایران انقلاب امیر سرتیپ کیومرث حیدری سازمان عقیدتی سیاسی ارتش مهدی هادیان قرآن کریم عباس محمد حسنی قرآن امیر حیدری نیروی زمینی حجت الاسلام محمد حسنی ارتش فعالیت های قرآنی کنفرانس وحدت اسلامی هفته وحدت وحدت اسلامی قرآن قرآن کریم انقلاب اسلامی ایران فعالیت های قرآنی شیعه مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی ایران فلسطین رژیم صهیونیستی تهران شیعیان صراط مستقیم نیروی زمینی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۷۱۲۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اختتامیه نخستین جشنواره قلب شهر برگزار می‌شود

به گزارش گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، آیین اختتامیه نخستین جشنواره ملی فرهنگی هنری ستادهای برگزاری نماز جمعه سراسر کشور با عنوان قلب شهر و شعار معنویت، امید و نوآوری، یک‌شنبه 23 اردیبهشت از ساعت 15 الی 18 در مجتمع فرهنگی اموزشی آدینه تهران برگزار می‌شود.

جشنواره فرهنگی هنری ستادهای نماز جمعه در سراسر کشور با هدف شناسایی و معرفی نمونه‌ها و تجربه‌های موفق میزبانی و برگزاری مراسم نماز جمعه، انگیزه‌بخشی و تقدیر از خادمان موفق و پرتلاش، الگوسازی از طریق معرفی ترویج شاخص‌های میزبانی و کیفیت‌بخشی به مراسم نماز جمعه از آبان ماه 1402 فعالیت خود را آغاز کرد و پس از گذشت هفت ماه، مراسم اختتامیه این جشنواره روز یکشنبه 23 اردیبهشت 1403برگزار خواهد شد.
مخاطبان این جشنواره مسئولان ستادهای برگزاری نمازجمعه و گروه‌های هدف آن اعضای ستادها و خادمان افتخاری نماز جمعه، ائمه جمعه، عموم نمازگزاران جمعه، مدیران و کادر نمایندگی‌های استانی شورا هستند.

این جشنواره در دو محور: 1- ستادهای برگزیده استانی در فرایند ارزیابی سالانه، 2- ابتکارات و خلاقیت‌های ستادها، برگزار شد.

شایان ذکر است که این جشنواره ابتکارات خاصی داشته که در دو عنوان زیر قابل ذکر است.

ویژه‌ برنامه‌های ستادهای نمازجمعه در محور انس با امام عصر (عج) و ترویج فرهنگ انتظار (برگزاری مراسم دعای ندبه پیش از نمازجمعه و زیارت آل یاسین پس از نمازجمعه با ابتکارات ویژه، تولید میان ‌برنامه‌های اختصاصی با موضوع انس با امام عصر«عج» برای جایگاه نمازجمعه، تولید نشریه و محتوای مکتوب یا چندرسان های با موضوع انس با امام عصر«عج» و فرهنگ انتظار برای نمازگزاران) و ویژه برنامه‌های ستادهای نمازجمعه در محور جهاد تبیین (برپایی نمایشگاه‌های تبیینی، تشکیل حلقه‌های معرفتی و تبیینی پیش و پس از ادای نمازجمعه، تولید محتوا و محصولات تبیینی، برنامه‌ریزی برای معرفی دستاوردها و موفقیت‌های کشور) از ابتکارات این جشنواره بود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • اختتامیه نخستین جشنواره قلب شهر برگزار می‌شود
  • آیین تشییع شهید گمنام در نیروی زمینی ارتش برگزار شد
  • نیروی جوان کیفیت جمعیت هر کشور را معرفی می‌کند
  • آیین تجلیل از اساتید و مربیان برتر ارتش جمهوری اسلامی ایران برگزار شد
  • معرفی و تجلیل از برترین‌های مسابقات قرآنی کارکنان و دانش‌آموزان با نیازهای ویژه استان سمنان
  • تقدیر از ۱۵۰ فعال قرآنی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان
  • جلوگیری از ناهنجاری‌های جامعه با بهره‌گیری از آموزه‌های قرآن
  • نخستین بار در صنایع پتروشیمی کشور صورت گرفت؛ تبدیل وضعیت کلیه نیروهای پیمانکار به قرارداد مستقیم با پتروشیمی امیرکبیر
  • جشنواره روستایی و عشایری در قزوین برگزار می‌شود
  • اختتامیه مسابقات هفت سنگ بانوان شهرستان بافق