Web Analytics Made Easy - Statcounter

درحالیکه طالبان گذرگاه مرزی با پاکستان را به‌دلیل بدرفتاری با مسافران افغان بسته است، ساکنین شهر مرزی «چمن» پاکستان به دلیل مسدود ماندن این مرز اعتصاب کردند. - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، روز گذشته «اتحاد تجار همه احزاب» در واکنش به مسدود شدن گذرگاه مرزی «چمن-سپین بولدک» توسط طالبان در فراخوانی برای اعتصاب کامل در چمن سبب شد تا همه فروشگاه‌ها، بازارها، مراکز خرید و مشاغل در این شهر مرزی بسته شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

«داون نیوز» با اعلام این خبر نوشت که چندین دور از مذاکرات بین طالبان و مقامات مرزی پاکستان برای بازگشایی این گذرگاه مرزی تاکنون بی‌نتیجه بوده است.

براساس این گزارش، «ملا یوسف وفا» والی طالبان در قندهار تاکید کرده که مرز تا زمانیکه به اتباع افغان اجازه عبور از مرز با تذکره (شناسنامه) داده نشود، باز نخواهد شد.

«لالا جام اچکزی» و «صادق اچکزی» رهبران ائتلاف تجار همه احزاب در پاکستان با اظهار اینکه جامعه تجاری به دلیل بسته شدن مرزها در هفته‌های گذشته با زیان مالی هنگفتی روبرو شده است، افزودند که به دلیل تعلیق عرضه از افغانستان، قیمت کالاها از جمله میوه و سبزیجات تازه در بازارهای محلی افزایش یافته است.

آن‌ها افزودند که هزاران کارگر روزمزد که امرار معاش می‌کنند، بیکار شده‌اند و هیچ وسیله دیگری برای تامین مایحتاج خود ندارند.

تجار پاکستانی همچنین خواستار برداشتن محدودیت‌های عابران پیاده از هر دو طرف شده و تاکید کردند که باید اجازه عبور از مرز با کارت‌های شناسایی ملی پاکستان و افغانستان داده شود.

پاکستان بار دیگر گذرگاه مرزی «تورخم» با افغانستان را بستطالبان گذرگاه مرزی با پاکستان را به‌دلیل بدرفتاری با مسافران افغان بستگذرگاه مرزی تحت کنترل طالبان با پاکستان بازگشایی شد

تاجران با انتقاد از دولت پاکستان تاکید کردند همانطور که «عمران خان» نخست وزیر پاکستان گفته بود باید پست‌های بازرسی غیرضروری برداشته شده و مرزها به مدت 24 ساعت باز شود.

تجار همچنین تاکید کردند که نمایندگان  اتحاد تجار همه احزاب نیز باید در تیم مذاکراتی پاکستان با مسئولین افغانستان شامل باشند.

انتهای پیام/.

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اخبار پاکستان طالبان اخبار افغانستان اخبار پاکستان طالبان اخبار افغانستان گذرگاه مرزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۷۱۸۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تاکید ایران و پاکستان بر توسعه روابط تجاری



به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مهدی اسلام پناه در این دیدار که در حاشیه نشست اسمیک، برگزار شد با اشاره به امضای موافقتنامه شناسایی متقابل در حوزه استاندارد و ارزیابی انطباق بین دو سازمان که سوم اردیبهشت جاری به امضا رسیده است، تاکید کرد: لازم است برنامه اجرایی برای عملیاتی شدن تفاهمات در اولین فرصت تنظیم و امضا شود.

وی با اشاره به اراده روسای جمهور و مسئولان دو کشور برای ارتقاء همکاری‌ها و افزایش حجم مبادلات تجاری، گفت: در منطقه، صرفا دو جمهوری اسلامی وجود دارد و آن هم جمهوری اسلامی ایران و جمهوری اسلامی پاکستان است و این امر مسئولیت ما را در برادری دینی و مشارکت‌ جدی تر در همکاری‌های دو جانبه بیشتر می‌کند.

نمایندگان پاکستان که در اجلاسیه هیات مدیره اسمیک به عنوان (vice chairman) حضور داشتند، ضمن تاکید بر ارتقای همکاری‌ها در حوزه‌های مختلف استانداردسازی و پذیرش متقابل استانداردهای یکدیگر امضای برنامه اجرائی را اقدامی فوری و ضروری قلمداد کردند.

همچنین طرفین برای همکاری در حوزه حلال نیز مذاکره و به تفاهم رسیدند.

هیات ایرانی که به سرپرستی اسلام پناه در این رویداد شرکت دارد، علاوه بر هیات پاکستانی با سایر هیات‌های شرکت کننده دیدارهای جداگانه ای را با هدف گسترش همکاری‌ها و ارتقا سطح فنی دو طرف برگزار و در این خصوص مذاکراتی نیز انجام شد.

 

 

دیگر خبرها

  • تاکید ایران و پاکستان بر توسعه روابط تجاری
  • امضای قرارداد صادراتی ازبکستان با تجار افغانستانی
  • تاکید ایران و پاکستان بر توسعه روابط تجاری در حوزه استاندارد
  • توسعه پارکینگ اربعین در شلمچه
  • ترجیح ترانزیت کالا بر صادرات محصولات کشاورزی توسط راه آهن ملی قزاقستان
  • رایزنی مقامات ایران و افغانستان بر افزایش روابط تجاری دو کشور
  • تکذیب مسدود شدن گذرگاه های فراه و نیمروز
  • تاکید طالبان بر توسعه ارتباط افغانستان و منطقه
  • ارتش ترکیه نیروی کمکی به شمال سوریه اعزام کرد
  • طالبان هیچ‌گونه قاعده و قانونی در حوزه مرزبانی ندارد