Web Analytics Made Easy - Statcounter

مستند «عنصر نامطلوب» روایت تلاش‌ گروهی از دانشجویان برای رسیدگی به مطالبات کارگران معدن سوادکوه است که امشب از تلویزیون پخش می‌شود. - اخبار فرهنگی -

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، مستند «عنصر نامطلوب» به کارگردانی محمدامین مهدی‌نژاد در بخش مسابقه پنجمین جشنواره تلویزیونی مستند حضور دارد و امشب از شبکه مستند پخش می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این فیلم مستند روایتی از فعالیت چند دانشجوی رشته جامعه‌شناسی است که با دغدغه برقراری عدالت اجتماعی به بررسی حادثه ریزش معدن ذغال سنگ سوادکوه که منجر به مرگ 2 معدنچی تازه کار می‌شود، می‌پردازند و خواستار رسیدگی به امور کارگران هستند.

مهدی‌نژاد با اشاره به داستان این فیلم گفت: امیررضا دوزنده جوان دانشجویی است که پس از اطلاع‌یافتن از اتفاقات در این معدن سراغ این مسئله رفته و تلاش می‌کند تا مشکلات کارگران این معدن را حل کند. او دیدارهایی با رئیس معدن، مدیران شهری، کارگران و ... دارد و در نهایت موفق می‌شود ضمن دریافت دیه آن 2 کارگر جوان که جانشان را از دست داده بودند، به دیگر دغدغه‌های کارگران نیز رسیدگی کند.

وی درباره آشنایی خود با این دانشجو گفت: خودم دانشجوی شهر مازندران بودم و با دوستان ارتباط داشتم. به من خبر دادند که می‌خواهند چنین کاری انجام بدهند. همین سوژه را تبدیل به فیلم مستند «عنصر نامطلوب» کردیم.

عوامل تولید این مستند 22 دقیقه‌ای عبارتند از: کارگردان: محمدامین مهدی‌نژاد، تصویربردار: جواد کسانی، صدابردار: مهدی جعفری، تدوین: مسعود کارگر و صداگذار: سعید بابایی. این مستند در اوما فیلم تهیه شده است.

براساس این گزارش، مستند «عنصر نامطلوب» امشب اول آبان ساعت 20 از شبکه مستند پخش شده و بازپخش آن ساعت 24 و 9 صبح فردا است.

معضل بروز "بادهای نمکی" در سیستان از زبان سازنده مستند "تالاب کجی"قدردانی فرمانده نیروی انتظامی تهران بزرگ از عوامل مستند پلیسی تلویزیون

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: سینما مستند سینما مستند عنصر نامطلوب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۷۲۰۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تاکید آیت الله لائینی بر گره‌گشایی از زندگی کارگران

نماینده ولی فقیه در مازندران گفت: تکریم جامعه کارگری ضروری است؛ مسئولان قدر جامعه کارگری را بدانند و از زندگی آنان را گره‌گشایی کنند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سوادکوه، آیت‌الله محمدباقر محمدی لائینی در یادواره شهدای کارگر مازندران با محوریت شهدای کارگر شهرستان سوادکوه و سوادکوه شمالی و در استقبال از دومین کنگره ملی 10400 شهید مازندران ضمن گرامیداشت نام و یاد شهدا گفت: جامعه کارگری کشور 14 هزار شهید تقدیم کرده که صد و 18 هزار نفر شهدای کارگری مازندران و 30 شهید از جامعه کارگری سوادکوه هستند.

وی با بیان اینکه اسلام برای چهار قطره ارزش زیادی قائل است، افزود: اسلام برای قطره خون شهید، قطره اشک توبه کننده در دل شب، قطره مرکب و قلم دانشمند که برای دین و حقیقت می‌نویسد و قطره عرق جبین کارگر ارزش قائل است. 

نماینده ولی فقیه در مازندران افزود: روایت داریم که عبادت 10 جزء است که 9 جزء آن کسب روزی حلال است، اسلام برای فرهنگ کار و اینکه لقمه حلال باشد ارزش قائل است، کارگر به قدری ارزشمند است که پیامبر فرمود: " بر دست کارگر بوسه می‌زنم"، و فرمود: " این دستی است که آتش جهنم به آن آزار نمی‌رساند".

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه جامعه کارگری، جامعه‌ای است که باید به خود افتخار کنند، تصریح کرد: مسئولان باید قدر جامعه کارگر و کارگران را بدانند و درد آنها را لمس کنند و از زندگی آنان گره‌گشایی کنند، همان‌طور که کار و کارگر ارزشمند است، خدمت به یک کارگر برای خدا ارزش دارد.

آیت الله محمدی لائینی افزود: از کار مردم گره‌گشایی کنید، اگرچه برخی بی‌تفاوت هستند.

وی با توجه به دور دوم انتخابات در حوزه انتخابیه سوادکوه، قائمشهر، جویبار، سیمرغ و سوادکوه شمالی، گفت: در انتخابات دور دوم هم لازم است مردم مشارکت حداکثری داشته باشند و باید در این زمینه همت همگانی به خرج داد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • پخش «چهل تیکه» و «استودیو هشت» به یاد مسعود اسکویی + تیزر
  • یادبود مسعود اسکویی در شبکه نسیم
  • تاکید آیت الله لائینی بر گره‌گشایی از زندگی کارگران
  • حضور ۳ هزار نفری کارگران سوادکوه در جبهه‌های دفاع مقدس
  • تعیین تکلیف ۲۹ بنگاه اقتصادی در نشست کارگروه تسهیل فارس
  • گفت‌وگو باکارگردان مجموعه‌مستند «پابه‌ماه»/ قصه‌هایی تماشایی از امید و زندگی
  • استفاده از گاز اشک آور علیه دانشجویان معترض در دانشگاه آستین
  • مستند «مسئله حجاب» به تلویزیون رسید + ساعت پخش
  • تقدیر استاندار لرستان از کارگران یک معدن
  • مستندی درباره مادری که دو بازیگر نقش دو دختر گمشده اش را بازی می کنند