Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از ایسنا، اخیرا سازمان اداری و استخدامی نسبت به لغو بخشنامه آبان‌ ۱۳۹۹ این سازمان که در مورد دورکاری و حضور کارکنان در دوران کرونا در مناطق زرد، نارنجی و قرمز تدوین شده بود، اقدام کرد و مقرر شد که از اول آبان کارکنان به صورت کامل در محل کار حضور داشته باشند.

این‌که جریان لغو این بخشنامه چه بود و در ادامه با تغییر شرایط روال حضور به چه صورتی است موضوعی بود که پیگیری آن از سازمان اداری و استخدامی با توضیحات صدرائیان، رئیس حوزه ریاست سازمان اداری و استخدامی، همراه بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیشتر بخوانید؛

دورکاری کارمندان تهرانی لغو شد مادران کودکان زیر ۶ سال می‌توانند دورکار باشند ولی برای دبستانی بخشنامه‌ای نیست

بعد از لغو بخشنامه در روزهای گذشته، اعلام معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهوری در رابطه با ماجرای دورکاری مادران صاحب کودکان زیر شش سال و دبستانی حواشی به همراه داشت. این مقام مسئول در سازمان اداری و استخدامی درباره این‌که آیا این موضوع نیز از سوی سازمان بخشنامه و به دستگاه‌ها ابلاغ شده است، گفت: این اعلام معاون امور معاون امور زنان ریاست جمهوری، اعلام نظر بوده است و سازمان اداری و استخدامی هیچ بخشنامه جداگانه‌ای در این رابطه صادر و به دستگاه‌ها ابلاغ نکرده است.

صدرائیان ادامه داد: با توجه به شرایط خاص مادران کودکان زیر شش سال و عدم فعالیت بخشی از مهدکودک‌ها، این مادران بر اساس مصوبه دورکاری سال ۱۳۸۹ در اولویت دورکاری هستند و دستگاه‌ها باید نسبت به این موضوع توجه داشته و آن را رعایت کنند، ولی در مورد مادران صاحب فرزندان دبستانی چنین استثنایی وجود ندارد.

بخشنامه دورکاری به استناد اعلام ستاد ملی کرونا لغو شد

در ادامه جریان بخشنامه مربوط به لغو دورکاری مورد بررسی قرار گرفت که طبق اعلام وی، بخشنامه دورکاری آبان سال گذشته که به استناد اعلام ستاد ملی کرونا تدوین شده بود، اکنون نیز با توجه به مصوبه ستاد ملی کرونا لغو شده است و با هماهنگی صورت‌گرفته بین دستگاه‌های مربوطه از جمله وزارت بهداشت، وزارت کشور و سازمان اداری و استخدامی شرایط حضور کارکنان تعیین و به دستگاه‌های اجرایی ابلاغ شد.

او درباره چرایی تصمیم برای حضور تمامی کارکنان گفت: بررسی جریان واکسیناسیون کارمندان نشان داد که تعداد بسیار بالایی از آنها که در برخی از دستگاه‌ها نزدیک به ۱۰۰ درصد می‌رسد دو دوز واکسن را استفاده کردند. در عین حال افرادی که تک‌دوز بوده‌اند اغلب آنهایی هستند که بعد از دریافت دوز اول به کرونا مبتلا شده و باید فاصله با دوز دوم را رعایت کنند یا براساس دستور پزشک امکان تزریق واکسن را ندارند. از این‌رو با توجه به این‌که بررسی‌ها نسبت به سال گذشته نشان داد افراد مبتلا که به بیمارستان مراجعه می‌کنند تا یک‌پنجم کاهش داشته، تصمیم بر این شد که حضور کارکنان افزایش یابد.

سازمان‌ها همچنان می‌توانند بسته به شرایط از دورکاری استفاده کنند

همچنین در مورد این‌که برخی سازمان‌ها و دستگاه‌ها گنجایش حضور تمامی کارکنان را نداشته و در این شرایط فاصله رعایت نخواهد شد صدرائیان یادآور شد: بخشنامه اخیر سازمان اداری و استخدامی به هیچ عنوان به معنی عادی‌انگاری و عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی‌ نیست و تمامی دستگاه‌ها همچنان می‌توانند به استناد مصوبه هیات وزیران در سال ۱۳۸۹ که شرایط دورکاری را تعیین کرده است با توجه به وضعیت زیرساخت‌های لازم برای دورکاری و همچنین شرایط خود نحوه دورکاری را تعیین و اعمال کنند.

بخشنامه جدید برای وضع بحرانی تدوین می‌شود

وی در مورد این‌که اگر وضعیت کرونا دوباره بحرانی و پیک جدیدی آغاز شود آنگاه با تغییر رنگ‌ مناطق، وضعیت حضور به چه صورتی خواهد بود و آیا بخشنامه جدیدی صادر می‌شود، اظهار کرد: برآوردها نشان می‌دهد با رعایت مستمر پروتکل‌های بهداشتی‌ و واکسیناسیون صورت‌گرفته قاعدتا در کوتاه‌مدت وارد شرایط قرمز نمی‌شویم اما سازمان در حال انجام بررسی‌هایی برای صدور بخشنامه جدید و کامل‌تری است که بتواند در شرایط بحرانی و قرمز که فقط مخصوص کرونا نیست نحوه حضور کارکنان را تعیین کند که از جمله آن در زمان آلودگی هوا و قرمز شدن وضعیت آن خواهد بود که موجب دورکاری کارکنان خواهد شد.

در رابطه با این‌که ورود کارکنان واکسن‌نزده به سازمان‌ها از اول آبان‌ ممنوع است چه نظارتی روی آن و همچنین پروتکل‌های بهداشتی در دستگاه‌ها و سازمان‌ها صورت خواهد گرفت، این مقام مسئول توضیح داد: تمامی دستگاه‌ها ملزم به رعایت این تکلیف در بخشنامه سازمان اداری و استخدامی هستند و مراکز بازرسی آنها باید موضوع را تحت نظارت قرار دهد و کارکنان نیز می‌توانند موضوع را به مراجع نظارتی دستگاه اعلام و پیگیری شود.

کد خبر 633684 برچسب‌ها کارمندان سازمان امور اداری و استخدامی كرونا در ايران دورکاری

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: کارمندان سازمان امور اداری و استخدامی كرونا در ايران دورکاری سازمان اداری و استخدامی حضور کارکنان کودکان زیر دستگاه ها سازمان ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۷۲۵۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعلام حمایت قاطع دستگاه قضایی استان کرمانشاه از طرح نور فراجا

رئیس کل دادگستری استان کرمانشاه گفت: طرح نور فراجا یک تکلیف قانونی، شرعی و مورد تأکید ولی امر مسلمین است و با رویکرد پیشگیرانه، مدیریت شایسته و صبر و بردباری انجام شود و به طور یقین حمایت قضایی از اقدامات اجرایی فراجا در اجرای این طرح وظیفه قانونی ماست.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمانشاه، شهرام کرمی امروز _ پنجشنبه ششم اردیبهشت _ در ابتدای نشست کمیته برنامه ریزی دادگستری کل استان کرمانشاه که با حضور رئیس کل دادگستری استان، معاونین، رؤسا و دادستان‌های حوزه‌های قضائی استان به منظور بررسی سند تحول قضائی و چگونگی اجرایی شدن برنامه‌های عملیاتی سال ۱۴۰۳ برگزار شد، ضمن اعلام حمایت قاطع دستگاه قضائی استان از طرح نور فراجا اظهار کرد: طرح نور فراجا یک تکلیف قانونی، شرعی و مورد تأکید ولی امر مسلمین می‌باشد که بایستی با رویکرد پیشگیرانه، مدیریت شایسته و صبر و بردباری انجام شود و به طور یقین حمایت قضائی از اقدامات اجرایی فراجا در اجرای این طرح وظیفه قانونی ماست.

وی در ادامه درباره اقدامات دادگستری استان در راستای تحقق شعار سال تحت عنوان «جهش تولید با مشارکت مردم» نکاتی را تشریح کرد و گفت: در سراسر استان از هر ایده‌ای که قابلیت اجرایی داشته باشد استقبال می‌کنیم.

رئیس کل دادگستری استان کرمانشاه با اشاره به تأکید چندین ساله مقام معظم رهبری بر رونق تولید و اقتصاد، با بیان اینکه رئیس محترم قوه قضائیه همواره تأکید بر رصد و پیگیری جدی مسئولین قضائی برای رفع موانع و مشکلات قضائی واحدهای تولیدی دارند، گفت: دادگستری استان در جلسات ستاد اقتصاد مقاومتی همواره به دنبال ارائه راهکار و کمک جهت رفع موانع و مشکلات واحدهای تولیدی و جلوگیری از تعطیلی کارخانه‌ها و بیکاری کارگران است.

وی در ادامه با تأکید بر ضرورت اجرایی شدن سند تحول قضائی اظهار کرد: بنا بر تأکید ریاست محترم قوه قضائیه، نسخه بروز رسانی شده سند تحول قوه قضائیه و برنامه‌های عملیاتی سال ۱۴۰۳ باید به صورت تفکیک شده برای هریک از مجریان تعیین و مراحل مختلف اجرای آن به دقت پیگیری شود تا به نتیجه مطلوب برسیم.

کرمی ضمن تأکید بر مطالعه کامل سند تحول قضائی افزود: این سند مانند قانون اساسی برای قوه قضائیه می‌باشد و مطالعه آن الزامی است و ضرورت دارد علاوه بر اجرایی کردن و عمل به مفاد آن، ایده‌ها و پیشنهادهای خود را در جهت بهبود عملکرد دستگاه قضائی ارائه دهید.

وی ضمن اشاره به تأکید رئیس محترم قوه قضائیه در خصوص انتخاب عادلانه کارشناسان بر اساس قرعه کشی یادآور شد: ارجاع پرونده‌ها به صورت سنتی بستری فساد زا بود، لذا قرعه‌کشی میان کارشناسان از طریق سامانه ارجاع راهی عادلانه برای انتخاب کارشناسان جهت کارشناسی پرونده‌های قضائی است.

رئیس کل دادگستری استان کرمانشاه خاطرنشان کرد: خوشبختانه دادگستری استان کرمانشاه تا پایان فروردین با استفاده ۷۸ درصدی از سامانه ارجاع پرونده به کارشناسان، آمار شایسته‌ای دارد.

وی در پایان ضمن تأکید بر رعایت نظم و انضباط اداری و گفت: تمام کارکنان قضائی و اداری استان باید ضمن رعایت دقیق نظم و انضباط اداری جهت ترویج و رونق بخشی آن تلاش کنند، چرا که یکی از عوامل رضایت‌مندی مراجعین، داشتن نظم و انضباط اداری و تسریع در رسیدگی به پرونده‌ها است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا در این نشست ابتدا محمد باقر نریمانی معاون برنامه‌ریزی دادگستری استان کرمانشاه طی گزارشی به اعلام آمار عملکرد دستگاه قضائی استان در سال ۱۴۰۲ و تشریح برنامه‌های عملیاتی و تکالیف دادگستری استان در سال ۱۴۰۳ پرداخت و خاطرنشان کرد: خوشبختانه با تلاش همکاران قضائی و اداری علیرغم حجم بالای ورودی پرونده‌ها، عملکرد دادگستری استان در سطح کشور بسیار مطلوب می‌باشد و امیدواریم در سال جدید بر اساس سند تحول قضائی که بروز رسانی شده عملکرد بهتری داشته باشیم.

کد خبر 748003

دیگر خبرها

  • کاهش ۲.۹ درصدی طرح شکایت در دیوان عدالت اداری
  • اعلام حمایت قاطع دستگاه قضایی استان کرمانشاه از طرح نور فراجا
  • جزئیات تبدیل وضعیت کارکنان شرکتی به قرارداد کار معین در سال ۱۴۰۳
  • بیش از ۳۲ هزار نفر کارمند در نظام اداری ایلام اشتغال دارند
  • راهپیمایی جمعی از کودکان و مادران قمی در هفته سلامت و زمین پاک
  • مدیریت پرسپولیس به شهرداری تهران رسید
  • شیوه حضور پوتین در فیلم زندگی خودش | تصویر
  • یارانه ۶۰۰ هزار تومانی برای مادرانِ فرزندان کمتر از دوسال
  • چطور اسباب بازی ها می توانند به رشد کودکان کمک کنند؟
  • تبدیل وضعیت کارکنان شرکتی به قرارداد کار معین در سال ۱۴۰۳