Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا از انجمن دفاع از قربانیان تروریسم، فریده شافعی، قربانی حمله شیمیایی صدام به شهر سردشت، در نامه‌ای به وزیر دادگستری انگلستان به اعطای پناهندگی به یکی از مسئولین ساخت تسلیحات شیمیایی در رژیم بعث عراق اعتراض کرد.

در این نامه به وزیر دادگستری انگلیس آمده است: جناب آقای دومنیک راب، وزیر محترم دادگستری بریتانیا، اینجانب یک معلم هستم که در اوج جوانی و نشاط زندگی در جنایت صدام در حمله شیمیایی به شهر سردشت به همراه سه دخترم شدیدا آسیب دیدیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 این قربانی شیمیایی در نامه خود اضافه کرد: در روز  هفتم تیر ۱۳۶۶ در خانه خواهرم به همراه فرزندانم مهمان بودیم که ناگهان صدای غرش هواپیما باعث ترس و وحشت همه شد. هواپیماها بمب‌هایشان را بر سرمان فروریختند. در آن لحظات تلخ، به دنبال راهی برای کمک یا نجات این کودکان بودیم ولی دیگر دیر شده بود و بمب شیمیایی گاز خردل تاثیرات خود را بر ما گذاشت.

شافعی  افزود: اخیرا مطلع شدیم فردی که در ساختار تولید تسلیحات شیمیایی رژیم بعث عراق در رده بالایی قرار داشته و ظاهرا مسئول مرکز تولید بمب‌های شیمیایی در سامرا بوده، با دریافت پناهندگی در کشور شما از پاسخگویی و مجازات فراری داده شد.

وی با اشاره به پیام سال گذشته آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل به مناسبت روز جهانی گرامیداشت قربانیان تسلیحات شیمیایی مبنی بر لزوم شناسایی و پاسخگو کردن استفاده کنندگان از تسلیحات شیمیایی گفت: اینجانب از سوی خانواده‌ام که همگی در اثر آن جنایت پس از گذشت چند دهه هنوز با آثار پردرد و رنج آن دست به گریبانیم، می‌خواهیم این فرد را در اختیار قانون قرار دهید تا به جرم همدستی در کشتار و جنایت علیه مردم بی‌گناه سردشت محاکمه شود.

 این قربانی  حمله شیمیایی سردشت با تاکید بر اینکه بی‌کیفری و فرار از مجازات با عنوان پناهندگی موجب گسترش جرم و جنایت برعلیه بشریت در جهان خواهد شد، گفت: تا زمانی که مجرمان نسبت به اعمال گذشته خود در جنایت علیه بشریت ابراز ندامت و پشیمانی ننمایند و سازوکار و تمهیدکنندگان جنایت را به جامعه معرفی نکنند اعطای پناهندگی به آنها هیچ ارتباطی با مبانی حقوق بشر و انسان‌دوستانه نداشته، بلکه ایجاد فرصتی برای گسترش جرم و جنایت علیه جامعه بشری محسوب خواهد شد.

 در نامه شافعی آمده است: امیدواریم جنابعالی و دیگر مسئولین در کشور انگلستان و ایران و عراق به مسئولیت تاریخی خود عمل نموده و زمینه‌های بازخواست و دسترسی به عدالت قربانیان فاجعه شیمیایی سردشت را فراهم نمایید.

این نامه، علاوه بر وزیر دادگستری انگلستان به دادگاه تجدیدنظر بخش مهاجرت و پناهندگی انگلستان، دادستان لندن، دادستان ایران، دادستان عراق، وزیر دادگستری ایران، وزیر دادگستری عراق، وزرای خارجه انگلیس، عراق و ایران ارسال شده تا برای دسترسی به عدالت برای قربانیان تسلیحات شیمیایی در سردشت، این موضوع را پیگیری نمایند.

برچسب‌ها سازمان ملل متحد تروریسم لندن صدام عراق آنتونیو گوترش انگلستان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سازمان ملل متحد تروریسم لندن سازمان ملل متحد تروریسم لندن صدام عراق آنتونیو گوترش انگلستان تسلیحات شیمیایی وزیر دادگستری حمله شیمیایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۷۳۰۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعتراض باشگاه استقلال به برنامه سازمان لیگ

استقلال به برنامه سازمان لیگ معترض است.

طرفداری | پس از اعلام برنامه چهار هفته پایانی لیگ برتر، باشگاه استقلال طی نامه‌ای رسمی نسبت به تعیین مکان برگزاری دیدار استقلال و پیکان در هفته پایانی اعتراض کرد.

باشگاه استقلال در این نامه با اشاره به این موضوع که تیم فوتبال استقلال شانس اصلی قهرمانی در لیگ برتر است و حضور هواداران این تیم در هفته پایانی حق مسلم طرفداران استقلال است، خواهان تغییر مکان این دیدار شد تا بازی آخر استقلال نیز با حضور تماشاگران برگزار و عدالت در هفته پایانی رعایت شود.

باشگاه استقلال از کلیه مسئولان مربوطه می‌خواهد در این امر مساعدت لازم را انجام دهند تا حق هواداران استقلال تضییع نشود.

از دست ندهید ????????????????????????

عبدالکریم حسن هم نامش را تغییر داد اعتراض سرمربی چلسی: VAR به فوتبال ضرر زده است آقای الگری سال بعد هم در تیم ما بمان! درگیری صلاح با کلوپ: ساکت شو!

دیگر خبرها

  • بایدن هم مثل ترامپ عربستان را قربانی می‌کند؟
  • کناره گیری وزیر اول مسلمان اسکاتلند
  • بازداشت ۵ نفر دیگر از اعضای شورای شهر سردشت به اتهام رشوه
  • دستگیری 5 نفر دیگر از اعضای شورای شهر سردشت
  • سفر زائران اربعین با خودروی شخصی به عراق؟ | واکنش مهم یک مقام دولتی
  • اعتراض باشگاه استقلال به برنامه سازمان لیگ
  • اعتراض باشگاه استقلال به برنامه هفته پایانی لیگ برتر
  • دستگیری یکی از اعضای شورای شهر سردشت
  • نامه غریب‌آبادی به کمیسر عالی حقوق بشر برای سرکوب خشونت‌آمیز جنبش‌های دانشجویی حامی فلسطین
  • نخست‌وزیر عراق: جامعه جهانی به وظیفه خود برای توقف جنگ ظالمانه غزه عمل کند