Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت:با شناخت و آگاهی امت مسلمان از اسلام سیاسی و تکیه‌بر سنت‌های الهی معجزۀ عصر جدید شکل گرفت و هیمنۀ جبهۀ استکبار با همۀ قدرت ظاهری‌اش فروریخت. خبرگزاری میزان - محمدباقر قالیباف در آئین پایانی سی و پنجمین کنفرانس وحدت اسلامی که عصر امروز در محل سالن کنفرانس‌های صداوسیما برگزار شد، گفت: سالروز ولادت باسعادت نبی مکرم اسلام حضرت محمد مصطفی (ص) را به تمامی مسلمانان و حقیقت‌جویان جهان تبریک می‌گویم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سیرۀ پیامبر اعظم وحدت و اتحاد میان امت اسلام از هر رنگ و نژاد و قبیله‌ای است و امروز ما نیز با تأسی از همین روش گرد هم آمده‌ایم تا بتوانیم پیام وحدت و برادری را به آحاد مسلمانان جهان منتقل کنیم و گامی در جهت تشکیل امت واحدۀ اسلامی برداریم.

وی اظهارداشت: وقتی از وحدت مسلمین صحبت می‌کنیم اولین سؤالی که باید به آن پاسخ دهیم این است که وحدت چگونه شکل می‌گیرد؟  در پاسخ به این سؤال من بر این باورم که وحدت حول اهداف و رویکرد‌های مشترک شکل می‌گیرد. ما مسلمانان از هر مذهب و سلیقه‌ای مشترکات محکمی همچون قرآن پیامبر اعظم و قبلۀ یکسان داریم، اما دلیل این‌که چرا علی‌رغم این محکمات مشترک دچار اختلافات متعددی هستیم چیزی نیست جز این‌که برای خود اهداف و رویکرد‌های مشترک تعریف نکرده‌ایم.

وی ادامه داد: با پیروزی انقلاب اسلامی امام خمینی رضوان‌الله تعالی علیه نه‌تن‌ها اسلام سیاسی را در ایران حاکم کرد بلکه به‌عنوان یک کشور مسلمان شیعی دغدغۀ اصلی فراسرزمینی خود را ظلم‌ستیزی در برابر رژیم صهیونیستی و پشتیبان اصلی او یعنی آمریکا قرار داد.

محمدباقر قالیباف تصریح کرد: این ابرمرد تاریخ و معلم پیشرو عصر جدید به نخبگان مذهبی و سیاسی امت اسلام نشان داد که منکر اصلی که قرآن نهی از آن را وظیفۀ هر مسلمانی قرار داده است ظلم مستکبران، فقرآفرینی استعمارگران و جهل ناشی از فرهنگ مادی‌گرایی نظام سرمایه‌داری است.

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت:نخبگان امت اسلامی در نقاط مختلف کشور‌های مسلمان با اعتقادات مذهبی متفاوت ضرورت مبارزه با منکر‌های اصلی را تبیین کردند و شناخت و آگاهی امت را نسبت به رهیافت جدید از اسلام سیاسی مبتنی بر تفکر ناب محمدی بالا بردند و در این میان مجاهدانی همچون شهید حاج قاسم سلیمانی برای عملی شدن این رویکرد جهاد کردند.

وی ادامه داد: نتیجه آن شد که مردم مسلمان از اهل تشیع و تسنن بدون پشتیبانی دولت‌ها درکنارهم متحد شدند و با تکیه بر سنت‌های الهی توان قدرت‌های تا دندان مسلح را چیزی جز سستی خانۀ عنکبوت ندیدند و شکست‌های پی‌درپی را بر آن‌ها تحمیل کردند و این‌گونه بود که با شناخت و آگاهی امت مسلمان از اسلام سیاسی و تکیه‌بر سنت‌های الهی معجزۀ عصر جدید شکل گرفت و هیمنۀ جبهۀ استکبار با همۀ قدرت ظاهری‌اش فروریخت.

قالیباف تاکید کرد: همین هدف و رویکرد مشترک باعث نگرانی جبهۀ استکبار شد و با بدل‌سازی‌های انحرافی در قالب اسلام تکفیری و شعله‌ور کردن جنگ‌های داخلی و عادی‌سازی ظلم‌پذیری برخی دولت‌های منطقه در قالب پذیرش طرح‌هایی نظیر طرح آبراهام و طرح موسوم به معاملۀ قرن به مقابله با آن برآمدند.

رئیس مجلس شورای اسلامی بیان داشت: امروز قدرت‌های پنهانی در تلاش هستند تا با اختلاف‌افکنی‌های قومی و مذهبی در میان مسلمانان آنان را به سمت جنگ‌های داخلی منطقه‌ای و برادرکشی سوق دهند. در افغانستان و در سراسر منطقه این دست‌های پنهان در کارند تا با راه‌اندازی جنگ‌های مذهبی منطقه را در ناامنی همیشگی قرار دهند.

وی ادامه داد: جنایت‌های اخیر در افغانستان و برنامه‌ریزی‌های گستردۀ آمریکایی‌ها و صهیونیست‌ها برای ایجاد آشوب و تفرقه در لبنان عراق و تحریک برخی سران کشور‌های منطقه همه در همین راستاست. ممکن است در ظاهر سرباز‌های آمریکایی از منطقه خارج شده باشند لکن نقشه‌های آن‌ها برای ایجاد آشوب و اختلاف به‌نوعی از طریق بازتعریف حضورشان در منطقه به پایان نرسیده است.

رئیس مجلس شورای اسلامی بیان داشت:یکی از حلقه‌های مفقودۀ حل مسائل کشور‌های اسلامی «راهبرد گفت‌وگوی سراسری و فراگیر» در این حوزۀ تمدنی است. علمای مسئول و فضلای دغدغه‌مند کشور‌های اسلامی از هر مذهب و قومیتی که هستند بایستی با یکدیگر به تبادل فکری بپردازند.
وی ادامه داد: همچنین برای اصلاح تصویری که دشمنان اسلام ناب محمدی برای مردم دنیا با سوءاستفاده از جریان‌های تکفیری نظیر داعش ایجاد کرده‌اند نخبگان مسلمان بایستی با کمک امت اسلامی فعالانه وارد میدان شوند.   قالیباف تاکید کرد: نخبگان جوامع اسلامی امروز باید از تمام ظرفیت‌های اندیشه‌ای و هنری خود برای بازنمایی اسلام آن‌چنان‌که هست استفاده کنند و روایت خشونت‌بار از اسلام را با ارائۀ روایت اصیل کنار بزنند تا جهانیان با چهرۀ نورانی و زندگی‌ساز اسلام آشنا شوند. امروز این ظرفیت از طریق فضای رسانه‌ای فراهم شده است که شایستگی اسلام برای پر کردن این خلأ معنوی به همۀ مردم جهان نشان داده شود.
وی بیان داشت: استفاده از ظرفیت‌های تولید محتوا در شبکه‌های اجتماعی فراگیر جهانی این فرصت را به ما می‌دهد که «آگاهی مردم‌پایه» را به‌عنوان محور کانونی موفقیت امت واحدۀ اسلامی فراگیر کنیم.   رئیس مجلس شورای اسلامی تاکید کرد:از دیگر مسائلی که باعث تقویت قدرت امت اسلامی می‌شود تقویت مبنایی تعاملات اقتصادی با یکدیگر است. امروزه جهان اسلام جمعیتی حدود ۲ میلیارد نفر را به خود اختصاص داده است.این مستلزم راه افتادن باب گفتگو و حل مسائل ابهامات و سوءتفاهم‌ها بین دولت‌های اسلامی است.
وی تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران همیشه در مسیر ایجاد صلح و ثبات و جلوگیری از تفرقه جنگ‌های داخلی دخالت خارجی و یا تجزیۀ کشور‌های منطقه گام برداشته است و از هیچ تلاشی برای تشکیل امت واحدۀ اسلامی دریغ نخواهد کرد.   ادامه دارد ...   برچسب ها: مجلس شورای اسلامی مجلس یازدهم

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: مجلس شورای اسلامی مجلس یازدهم رئیس مجلس شورای اسلامی اسلام سیاسی امت اسلام عصر جدید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۷۳۱۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نبوع نظامی جمهوری اسلامی ایران، هیمنه رژیم صهیونیستی را شکست

عضو هیئت علمی دانشگاه و پژوهشگاه عالی دفاع ملی و تحقیقات راهبردی، با اشاره به عملیات وعده صادق گفت: در عملیات وعده صادق نبوغ نظامی ما به کار آمد و هیمنه رژیم صهیونیستی شکسته شد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از دزفول، سلسله نشست‌های «جهاد تبیین» با موضوع جنگ شناختی و جنگ ترکیبی به‌همت معاونت فرهنگی دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی دزفول امروز برگزار شد.

دکتر سید نصیب‌الله دوستی‌مطلق عضو هیئت علمی دانشگاه و پژوهشگاه عالی دفاع ملی و تحقیقات راهبردی با اشاره به طراحی بی‌نظیر عملیات غرورآفرین وعده صادق، گفت: شناسایی تمام لایه‌های پدافندی رژیم صهیونیستی و عبور پهپادها و موشک‌ها از 12 لایه پدافندی و برخورد دقیق به هدف، محصول طراحی بی‌نقص اعجوبه‌های نظامی کشورمان بود.

وی با بیان اینکه در عملیات وعده صادق نبوغ نظامی ما بکار آمد و هیمنه رژیم صهیونیستی شکسته شد؛ افزود: این عملیات اثبات توان نظامی ایران بود و باید به این دارایی‌هایی که در حوزه دفاع و امنیت داریم افتخار کرد.

این استاد دانشگاه عالی دفاع ملی ادامه داد و گفت: خبرگان نظامی دنیا پیام این حمله را دریافت کردند و فهمیدند. در سال‌های آینده دیگران نیز به ابعاد این حمله پی خواهند برد؛ به‌گونه‌ای که جهان به قبل و بعد از عملیات وعده صادق تقسیم خواهد شد.

این عضو هیئت علمی دانشگاه عالی دفاع ملی با بیان چرایی اینکه حمله از چند نقطه از داخل خاک ایران انجام شد؛ اظهار کرد: دشمن اهل محاسبه است و این تصور برای او پیش می‌آید که ایران از چند نقطه دیگر توان حمله دارد که ما از آن بی‌خبر هستیم؟ و همین تصور و انگاره توان تصمیم‌گیری طرف مقابل را به چالش کشیده و احتمال انجام عملیات متقابل را به صفر می‌رساند.

دوستی‌مطلق تصریح کرد: رژیم صهیونیستی و حامیانش در عملیات وعده صادق تمام توان پدافندی خود را به کار گرفتند و هیچ تکنولوژی نبود که داشته باشند و در این عملیات بدون استفاده بماند. لطف خدا شامل حال ما شد که توانستیم قدرت این مردم و نظام را و همچنین نبوغ فرزندان این انقلاب و این مرز و بوم را به رخ دنیا بکشیم و بار دیگر به آن‌ها اثبات کردیم که ما یک کشور مستقل هستیم و تحریم دیگر پاسخگو نیست. 

انتهای پیام/735

دیگر خبرها

  • هیمنه دشمن در عملیات وعده صادق در هم شکست
  • بیداری جهانی زمینه تحول در جبهه مقاومت را رقم خواهد زد
  • سردار فدوی: مستکبرین عالم فکر نمی‌کردند روزی در منطقه غرب آسیا اساس آن‌ها زیر سوال برود
  • نبوع نظامی جمهوری اسلامی ایران، هیمنه رژیم صهیونیستی را شکست
  • نامه وزیر دفاع به قالیباف
  • پیام وزیر دفاع ایران به محمدباقر قالیباف+ جزئیات
  • ۲ وزیر احمدی نژاد رقیب قالیباف شدند /ذوالنوری هم وارد گود شد /اولین گزینه نایب رئیسی مجلس مشخص شد
  • بیانیه مشترک ایران و پاکستان در پی سفر رئیسی به اسلام آباد
  • کنایه رئیس سازمان تأمین اجتماعی به مشاغل سخت! / جدّیت قالیباف به روایت یک عضو جبهه پایداری
  • ائتلاف قالیباف و پایداری‌ها ادامه دارد؛ لیست مشترک در دور دوم انتخابات