Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-29@04:00:34 GMT

نگرانی از شیوع آنفلوآنزا بیشتر از کرونا است

تاریخ انتشار: ۱ آبان ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۴۷۳۳۸۶

نگرانی از شیوع آنفلوآنزا بیشتر از کرونا است

به گزارش خبرنگار مهر، سید محمد جمالیان ظهر شنبه در جلسه ستاد مدیریت بیماری کرونا استان مرکزی با اشاره به اینکه تا شب گذشته یک میلیون و ۸۱۸ هزار و ۲ نفر در استان واکسینه شده‌اند، گفت: از این تعداد ۸۴.۴ درصد دوز اول و ۴۹.۲۸ درصد دو دوز را دریافت کرده‌اند.

وی ادامه داد: با احتساب آمار شهرستان‌های ساوه و خمین میزان واکسیناسیون دوز اول در استان ۸۲ درصد و دوز دوم نیز ۴۷ درصد برآورد می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استان مرکزی در امر واکسیناسیون جزو سه استان برتر کشور است

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک تصریح کرد: استان مرکزی در امر واکسیناسیون جزو سه استان برتر کشور است، ولی در حال حاضر شاهد افزایش شمار ابتلای جوانان است و این امر تعداد موارد بستری را با کاهش روبرو کرده است و چون بستری انجام نمی‌شود روند بیماری در استان با شیب آهسته به سمت بحران حرکت می‌کند.

جمالیان با بیان اینکه شرایط خوب نیست، میزان رعایت پروتکل‌ها کاهش و تعداد سفرها افزایش یافته است، عنوان کرد: نگرانی از آنفلوآنزا بیشتر از کروناست و با توجه به بازگشایی دانشگاه نگرانی بیشتر شده، تاکنون سه مورد آنفلوآنزا در استان شناسایی شده است و عدم رعایت پروتکل‌ها باعث بروز ۲ بحران در استان می‌شود.

وی تصریح کرد: با توجه به اینکه سال گذشته میزان ابتلای آنفلوآنزا کم بوده است، امسال میزان ایمنی در مقابل بیماری کمتر است، باید بحث خوابگاه‌ها جدی گرفته شود.

جمالیان ادامه داد: در همین لحظه مرکز بهداشت به خوابگاه دانشجویی دانشگاه دو مورد تذکر داده است و لازم است که رؤسای دانشگاه‌ها در خصوص موضوع خوابگاه حساس باشند و آموزش و پرورش نیز از اعمال رفتارهای سلیقه‌ای جدی خودداری کند و مطابق تصمیم ستاد ملی عمل شود. اگر مدرسه خارج از تصمیمات بازگشایی شود مرکز بهداشت برخورد خواهد داشت.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک عنوان کرد: شرایط سرنوشت سازی را پیش رو داریم و اگر فرزندان و دانش آموزان درگیر شوند کل جامعه درگیر می‌شود و باید مدیران مدارس و رؤسای دانشگاه‌ها شرایط را جدی بگیرند.

وی ادامه داد: عدم اجرای مصوبات باید عواقب داشته باشد، تا امروز دست دانشگاه باز بوده است و همه سالن‌های دانشجویی در اختیار واکسیناسیون بود، اما دانشجویان برای گذران اوقات فراغت خود خواهان این سالن‌ها هستند.

باید برای انجام ندادن مصوبات عواقب در نظر گرفت

جمالیان گفت: ما در دانشگاه علوم پزشکی سه هزار دانشجو داریم که باید به فکر رفاهیات آنها باشیم، از طرفی دو مرتبه در ستاد استانی یک مصوبه تکرار شد، اما شهرداری آن‌را انجام نداده است به همین دلیل باید برای انجام ندادن مصوبات عواقب در نظر گرفت.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک اظهار کرد: سالن شهید ساکی به عنوان یکی از مراکز واکسیناسیون در اختیار دانشجویان قرار می‌گیرد و از ظرفیت دانشگاه آزاد برای ادامه واکسیناسیون استفاده خواهد شد.

وی ادامه داد: در حال حاضر ۱۵۱ بیمار در نقاهتگاه دانشگاه اراک خدمات درمانی دریافت می‌کنند و امکان تعطیلی آن نیست.

جمالیان گفت: اگر اجازه بازگشایی استخرها داده شده است، رعایت پروتکل‌ها باید در اولویت قرار گیرد و اگر قصوری صورت گیرد قطعاً برخورد صورت می‌گیرد.

کارمندان فاقد کارت واکسن باید با محدودیت مواجه شوند

وی با بیان اینکه استان در بحث واکسیناسیون کارمندان پیشرو است، اظهار کرد: از امروز هر کدام از پرسنل دانشگاه علوم پزشکی اراک به هر دلیل غیرموجه نوبت دوم واکسن را دریافت نکند اجازه ورود ندارد و در ادارات نیز باید پیگیری شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک اظهار کرد: موضوع واکسیناسیون اصناف نیز باید با قدرت انجام گیرد و شورای هماهنگی امور بانک‌ها پایش شعب را در ارزیابی مدیران اعمال کند در حال حاضر هیچکدام از شعب رعایت پروتکل‌ها را ندارند و مدیران شعب نیز توبیخ نمی‌شوند.

جمالیان در پایان تاکید کرد: هر گونه همایش، نشست و جشن باید با مجوز برگزار شود برگزاری بدون مجوز خارج از ضوابط است.

کد خبر 5334520

منبع: مهر

کلیدواژه: ستاد ملی مقابله با کرونا دانشگاه علوم پزشکی اراک ویروس آنفلوانزا واکسیناسیون کرونا ویروس کرونا هفته وحدت بوشهر اردبیل آمار کرونا خطبه های نماز جمعه عکس استانها کرمانشاه لیگ برتر فوتبال ایران گرگان واکسن کرونا سیدابراهیم رئیسی رئیس جمهور رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک رعایت پروتکل ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۷۳۳۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

علت فوت پزشک متخصص در استان فارس در دست بررسی است

یک منبع آگاه در دانشگاه علوم پزشکی شیراز اظهار کرد: علت فوت پزشک متخصص پوست و مو و عضو هئیت علمی دانشگاه علوم پزشکی در دست بررسی است و شایعات در فضای مجازی صحت ندارد.

او ادامه داد: دکتر فرزانه اکبری پزشک متخصص پوست و مو و عضو هئیت علمی دانشگاه علوم پزشکی چهارم اردیبهشت در جهرم به خاک سپرده شده است و پزشکی قانونی علت فوت او را محرمانه به اطلاع خانواده اش خواهد رساند. 

او همسر دکتر فرید شهریور فوق تخصص چشم بود که هفته پیش درگذشت.

در چند روز اخیر خبرهایی مبنی بر مصرف مشروبات الکی تقلبی و مسمومیت ۲۹ پزشک در جهرم در یک میهمانی منتشر شده است که تاکنون هیچ منبع موثقی این خبر را تایید نکرده است‌. 
در این خبر آمده است که چند پزشک، کلیه خود را از دست داده اند و چند پزشک هم در کما هستند‌.

دانشگاه علوم پزشکی شیراز و جهرم بستری بودن پزشکانی تحت این عنوان را نیز تایید نکردند.

امروز هم برخی رسانه ها در فضای مجازی از دستگیری عوامل فروش مشروبات الکی تقلبی در جهرم خبر دادند که پلیس هنوز این موضوع را تایید نکرده است.

منبع: صدا و سیما

باشگاه خبرنگاران جوان فارس شیراز

دیگر خبرها

  • علت مرگ «فرزانه اکبری» در جهرم چه بود؟
  • تعطیلی مرکز غیرمجاز طب سنتی در قم
  • علت فوت پزشک متخصص در استان فارس چه بود؟
  • علت فوت پزشک متخصص در استان فارس در دست بررسی است
  • حمایت دانشگاه علوم پزشکی آبادان از دانشجویان آمریکا و مردم غزه
  • مسمومیت ۱۰ نفر بر اثر مصرف قارچ سمی فصلی در کردستان
  • بیش از ۶ هزار خدمت واکسیناسیون در مجتمع رسول دانشگاه علوم پزشکی ایران
  • آیین افتتاح طرح‌های دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی برگزار می‌شود
  • افتتاح خوابگاه برای زوج‌های علوم پزشکی
  • شروع کار نمایشگاه کتاب بعد از شیوع کرونا نیازمند شجاعت بود